Velgen zoeken op maten ipv merk/model?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-10 08:13
Ik ben op zoek naar velgen voor een BYD Seal Excellence, deze is besteld en komt eind dit jaar, putje winter, en zou er graag meteen winterbanden opzetten met aparte velgenset. Echter is het wel een probleem om voor BYD velgen te zoeken, gezien de meeste websites het merk niet kennen/opgelijst hebben.

Ik probeer momenteel wat te zoeken op velgen die ik mooi vind en van daaruit te zien of de juiste maat erbij zit, dikwijls dus niet. Is er een of meerdere verkopers van velgen waar je een BYD Seal kan ingeven en de juiste maat krijgt, of zelfs kan zoeken om afmetingen van de velg? (Steekmaat, naaf diameter, ET waarde, breedte,...)

Alcar.be heeft beperkt aanbod maar heeft de Seal er wel tussen staan. DEZENT TV lijkt nog het best te passen met de exacte afmetingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:45

-tom-562

Oliesjeik

Eerste hit op google:
https://www.steekmaat.nl/auto/BYD/Seal%20(2022%20-%20).html

Steek: 5x120
Naafdiameter: 64,1mm
ET-waarde: 41

Tesla velgen (Model S/X) komen het dichts bij in de buurt met de ET-waarde (naafdiameter is ook hetzelfde).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40

Vuvuzela

My spire is forming

Als ik google op BYD seal excellence rim specs. Krijg ik Rim Size: 8Jx19, Offset: ET40 5x120, Hub Bore: 64.1 mm
Met die specs kan je velgen zoeken.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
-tom-562 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:53:
Eerste hit op google:
https://www.steekmaat.nl/auto/BYD/Seal%20(2022%20-%20).html

Steek: 5x120
Naafdiameter: 64,1mm
ET-waarde: 41

Tesla velgen (Model S/X) komen het dichts bij in de buurt met de ET-waarde (naafdiameter is ook hetzelfde).
Vuvuzela schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:54:
Als ik google op BYD seal excellence rim specs. Krijg ik Rim Size: 8Jx19, Offset: ET40 5x120, Hub Bore: 64.1 mm
Met die specs kan je velgen zoeken.
Die ken ik, en daar heb ik de afmetingen van, maar op geen enkele website tot nu toe kan ik op afmeting zoeken. Misschien eens kijken bij die Tesla's van afmetingen.
EDIT: Model S op Bandenleader.be geeft een andere naaf diameter (72.6). De enige Model S die het wel correct geeft is de meest recente maar is met 9.5 inch te breed.

[ Voor 12% gewijzigd door deSenna24 op 21-10-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Dan zal je een auto (Tesla S 2016, https://avtoreference.com/auto/tesla/model-s/2019/) moeten kiezen met dezelfde specs die wel in het lijstje staat. En als die er niet is zou het ook kunnen dat de betreffende bandenboer geel passende velgen heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Gebanned op 21-10-2025 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

deSenna24 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:56:
[...]

[...]

Die ken ik, en daar heb ik de afmetingen van, maar op geen enkele website tot nu toe kan ik op afmeting zoeken. Misschien eens kijken bij die Tesla's van afmetingen.
EDIT: Model S op Bandenleader.be geeft een andere naaf diameter (72.6). De enige Model S die het wel correct geeft is de meest recente maar is met 9.5 inch te breed.
Kijk eens op wheelpoint.nl ik kan daar gewoon op byd seal zoeken, kan ook op kenteken. Velgen op kenteken is ook wel een google waard.
En niet op maat kunnen zoeken bij een velgen webshop is apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Vuvuzela schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:02:
[...]

Kijk eens op wheelpoint.nl ik kan daar gewoon op byd seal zoeken, kan ook op kenteken. Velgen op kenteken is ook wel een google waard.
En niet op maat kunnen zoeken bij een velgen webshop is apart?
Wheelpoint lijkt inderdaad de enige te zijn waar je zo op kan zoeken, echter met 53 pagina's aan velgen voor de Seal klopt ook lang niet alles. De ene is ook 72.6 naaf diameter, en je kan niet op naafdiameter filteren. Bij Tesla Model S vind ik nog het meest, ga daar nu eens door bladeren. Ook daar zijn er met afwijkende naafdiameters, lijkt mij zo vreemd.

Wat ik voornamelijk bedoel met filteren op maat bij een webshop is niet enkel diameter en breedte, maar ook ET waarde, naafdiameter, steekmaat erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Gebanned schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:00:
Dan zal je een auto (Tesla S 2016, https://avtoreference.com/auto/tesla/model-s/2019/) moeten kiezen met dezelfde specs die wel in het lijstje staat. En als die er niet is zou het ook kunnen dat de betreffende bandenboer geel passende velgen heeft.
De ene webshop geeft aan dat het 5x120 is maar een andere naafdiameter, of ze staan allemaal door elkaar. Maakt het zoeken wel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:45

-tom-562

Oliesjeik

deSenna24 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

Wheelpoint lijkt inderdaad de enige te zijn waar je zo op kan zoeken, echter met 53 pagina's aan velgen voor de Seal klopt ook lang niet alles. De ene is ook 72.6 naaf diameter, en je kan niet op naafdiameter filteren. Bij Tesla Model S vind ik nog het meest, ga daar nu eens door bladeren. Ook daar zijn er met afwijkende naafdiameters, lijkt mij zo vreemd.

Wat ik voornamelijk bedoel met filteren op maat bij een webshop is niet enkel diameter en breedte, maar ook ET waarde, naafdiameter, steekmaat erbij nemen.
Dat is opzich geen probleem, dan moet je gewoon passende centreerringen erbij kopen. Een iets afwijkende ET-waarde hoeft ook geen probleem te zijn trouwens

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

deSenna24 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:10:
[...]

Naafdiameter is wel op te lossen met een adapter. Met de ET waarde heb je ook enige speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:25
Giva Wheels heeft de BYD Seal gewoon in de configurator staan, dus ik neem aan dat meerdere grote verkopers dat gewoon hebben. Het is geen heel nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
TheBrut3 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:35:
Giva Wheels heeft de BYD Seal gewoon in de configurator staan, dus ik neem aan dat meerdere grote verkopers dat gewoon hebben. Het is geen heel nieuw model.
Zo te zien wel genoeg aan centreerringen te vinden, had er zelf nog niet aan gedacht. Giva Wheels geeft ook grotere naafdiameters op. Bij zowat alle velgen die ik kocht was de maat exact gelijk, misschien moet ik maar eens kijken naar centreerringen, voor grotere naafdiameters is meer te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:30
Centreerringen is echt een allerlaatse oplossing.
Als het even kan altijd vermijden.

Geeft toch vaak trillingen omdat het dan toch niet 100% lekker gecentreerd is.
Als je aan velgen kan komen met de juiste diameter naafgat, dan altijd daarvoor kiezen.
Pagina: 1