Nieuwe Macbook, twijfel over de maat en het type.....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:42
Ik heb nu een MBP uit 2017 13", altijd heel tevreden mee geweest maar nu word de accu slechter en hij word vaak erg warm, ergo er moet een nieuwe komen.

Wat ga je met je laptop doen?
Internetten, film kijken, MotoGP/F1 casten naar mijn TV en mischien wat gamen denk aan vanilla WoW

Wat is je budget?
Van 1000 tot 1700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nooit tot 1 a 2 keer per jaar

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Sowieso een Macbook M4 of als het echt heel veel voordeel heeft een MBP M5

Verder: de plek waar ik de Macbook 90% gebruik is op de bank liggend met de Macbook op mijn buik, ik zit er dus met mijn ogen 40cm vanaf, nu dacht ik in verband met mijn leeftijd en achteruitgang van mijn ogen de komende jaren een Air 15" te kopen, maar ik twijfel, de 13" die ik nu heb is (voor nu) eigenlijk wel prima...

Verder; ik wil minimaal 5 jaar maar liever 10 jaar met de Macbook doen, daarom wilde ik sowieso de 13" 8-core GPU upgraden naar de 10-core (de 15" heeft dit al standaard) of zou dit geen fluit uitmaken?
De MBP vind ik eigenlijk te duur en overkill voor mijn use case denk ik?

De 13" (met de 8-core GPU) is nu 969 euro met gratis Airpods 4 ANC ter waarde van 199 euro, die heb ik niet perse nodig maar dat lijkt me een uitstekende deal.....

Ga ik naar de 15" is de bump in prijs meteen 300 euro, dat is fors voor alleen een scherm wat 1,7 inch groter is.....?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 14:15
De air 15 heb ik gekozen omdat de 13, als je niet alleen informatie consumeren maar er ook op wilt kunnen werken dat een veel betere optie is. Dat en als je ogen wat slechter worden het allemaal wat groter is. daarbij de air 15 nog steeds erg licht en dun. Ik heb van de 15 tov de 13 geen moment daar spijt van gehad. Een basis M4 is overal snel genoeg voor wat je aangeeft. ik had ervoor een 13 maar na 2 jaar begon het formaat me te irriteren.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:28
Die air M4 van 13”, gewoon het basis model, is zoveel bang for buck dat je die ~ €1.000,- kan oppikken en elke dag happy mee zult zijn.

Als er een M5 van is ook prima, maar toch.

@AteZ haha top, tis iig een supernotebook en de maat heel persoonlijk :)

[ Voor 17% gewijzigd door NiGeLaToR op 20-10-2025 19:57 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!