Douchedeur in Nis, te smal voor schroeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjacka
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-10 22:40
Ik wil een andere douchedeur plaatsen in een Nis van 88 cm breed. De douchedeur heeft twee geleide-profielen die aan beide zijden op de muur bevestigd moeten worden. Probleem is dat wanneer ik beide U profielen eerst plaats ik de douchedeur met frame niet meer in de U profielen kan plaatsen. De enige optie die ik kan verzinnen is de U profielen bevestigen met montagekit.

Wat denken jullie hiervan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:06

franssie

Save the albatross

lijkt me niet heel veilig als ie loskomt?

Tekening, type deur, foto's?

Met deze afwezigheid van informatie is het wel erg lastig meedenken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjacka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:51
Kan je de ene kant dan wel monteren met schroeven? Als je alleen de sluit zijde hoeft te plaatsen met montage kit zal het wel goed gaan denk ik.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjacka
ik kan inderdaad een kant plaatsen met schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:09
Sjacka schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:48:
ik kan inderdaad een kant plaatsen met schroeven
Maaruh, wat geeft de montagehandleiding aan dan?
Wanneer alle maten kloppen dan moet je zo'n ding gewoon volgens de handleiding kunnen monteren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-10 14:42
Kan me haast niet voorstellen dat de fabrikant daar niet op nagedacht heeft aangezien het een deur is voor in een nis. Is het niet zo dat je de zijprofielen en het onderprofiel bevestigd, dan de deur plaatst en als laatste het bovenprofiel er in zet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjacka
ben er uit, ik kan een rubber profiel verwijderen waardoor ik de U profielen aan beide zijden kan vastschroeven. Zal volgende keer de instructie s iets beter lezen.
Pagina: 1