Wij zijn onlangs verhuisd naar een woning met een 1e verdieping en een zolder. Iedere verdieping heeft een dikke betonplaat. Onze Nighthawk RAX80 is niet meer voldoende om de hele woning dekken met (fatsoenlijk) draadloos internet. Ik wil het goed aanpakken en heb het idee om in de meterkast een router op te hangen die ik direct aan de ONT verbind. Dan trek ik 1 kabel naar de 1e verdieping en 1 kabel naar de zolder. Of ik trek 1 kabel naar zolder --> Switch --> Terug naar de 1e verdieping.
Op iedere verdieping heb ik het idee om een access point aan het plafond te monteren. Op zolder wil ik ook een bedrade verbinding met de Synology, Home Assistant Yellow en mijn PC aanleggen.
ChatGPT kwam met het volgende schema:
[Glasvezelmodem]
│
▼
[TP-Link ER707-M2 Router]
│
▼
[TP-Link TL-SG2210MP PoE+ Switch]
├── PoE → [EAP670] Woonkamer (WiFi)
├── PoE → [EAP650] 1e verdieping (WiFi)
├── PoE → [EAP650] Zolder (WiFi)
├── PoE → [EAP225-Outdoor] Schuur (WiFi, optioneel)
└── Data → [Zolder switch TL-SG105]
├── [Synology NAS]
├── [Home Assistant Yellow]
└── [PC]
Ik heb een glasvezel aansluiting van 1Gbit/s bij Odido. Ik kwam veel positieve verhalen tegen over TP-link vandaar deze suggestie van ChatGPT. Ook zag ik dat de ER707-M2 router al 2 jaar op de markt is. Krijgt deze nog lange tijd updates en ondersteuning? Mijn huidige router wordt niet meer ondersteund door Netgear en ontvangt geen updates meer. Ik heb deze router minder dan 5 jaar geleden gekocht voor 280,- euro. Ik vind het jammer dat deze niet meer ondersteund wordt en hoop nu langer mijn apparatuur te mogen doen.
Ik heb 50 meter F/UTP kabel gekocht wil zelf de kabels op maat maken.
Iedere vorm van hulp en advies is welkom!
Op iedere verdieping heb ik het idee om een access point aan het plafond te monteren. Op zolder wil ik ook een bedrade verbinding met de Synology, Home Assistant Yellow en mijn PC aanleggen.
ChatGPT kwam met het volgende schema:
[Glasvezelmodem]
│
▼
[TP-Link ER707-M2 Router]
│
▼
[TP-Link TL-SG2210MP PoE+ Switch]
├── PoE → [EAP670] Woonkamer (WiFi)
├── PoE → [EAP650] 1e verdieping (WiFi)
├── PoE → [EAP650] Zolder (WiFi)
├── PoE → [EAP225-Outdoor] Schuur (WiFi, optioneel)
└── Data → [Zolder switch TL-SG105]
├── [Synology NAS]
├── [Home Assistant Yellow]
└── [PC]
Ik heb een glasvezel aansluiting van 1Gbit/s bij Odido. Ik kwam veel positieve verhalen tegen over TP-link vandaar deze suggestie van ChatGPT. Ook zag ik dat de ER707-M2 router al 2 jaar op de markt is. Krijgt deze nog lange tijd updates en ondersteuning? Mijn huidige router wordt niet meer ondersteund door Netgear en ontvangt geen updates meer. Ik heb deze router minder dan 5 jaar geleden gekocht voor 280,- euro. Ik vind het jammer dat deze niet meer ondersteund wordt en hoop nu langer mijn apparatuur te mogen doen.
Ik heb 50 meter F/UTP kabel gekocht wil zelf de kabels op maat maken.
Iedere vorm van hulp en advies is welkom!