Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv-1972
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:03
Mijn vraag

Afgelopen zomer heb ik op de BG alle radiatoren van de muur gehaald. In totaal 7 stuks.
Deze zitten aangesloten met een voetventiel.

Na het terugplaatsen van de radiatoren heb ik de voetventiel opengezet - water bij gevuld in de CV ketel - radiator ontlucht. Dit werkt bij 5 van de 7 radiatoren wel en die worden ook warm.
Alleen de andere 2 worden niet warm. Ook het voetventiel niet.

Wat gaat er fout?
En hoe kan ik dit oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:26
Heb je de voetventielen van de andere verwarmingen daarna ook weer dichtgezet? Het kan zijn dat anders de weestand van de dichtsbijzijnde radiatoren zo laag is dat je geen flow meer krijgt op de andere (die verder weg zitten).

Dus ik zou eerst testen door alle voetventielen weer dicht te zetten en dan te proberen op de radiatoren die niet werken (wel 1 voor 1 open zetten, heb je ook de grootste kans om lucht eruit te duwen).

Als deze dan wel weer warm worden weet je dat het hydraulisch goed is. echter komt dan het in-regel verhaal (en dat is dus het meeste werk). je moet dan zorgen dat de weerstand over alle radiatoren ongeveer gelijk is zodat je overal evenveel flow krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:37
Alle overige radiatoren dicht zetten. Als het goed is wordt de radiator nu wel warm. Hierna nog een keertje ontluchten. Inregelen kan je op de radiatorkraan doen. Op het voetventiel kan ook, maar dat hoort niet.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svv-1972
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16:03
Super bedankt.

Ik heb alles dichtgedraaid en deze twee open gezet.
Kachel op 25 graden en toen werden ze warm.
Ontluchten - Ketel bijvullen - ontluchten - ketel bijvullen - Andere 5 aanvoer vol open en afvoer half open - ontluchten - bijvullen - ontluchten.

Heeft super geholpen.
Nogmaals bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
nu je toch bezig bent, kijk eens in dit topic:
Gas besparen door middel van CV tuning deel III
Daar wordt uitgelegd wat je probleem was, en hoe je dit weer optimaal inregelt en gas besparen kunt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV