Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem gaat mijn huidige game PC vervangen. Deze heb ik vlak voor de lockdown in 2020 in elkaar gezet. Toen was het budget nog wat beperkter en hier zijn de keuze ook naar. Ryzen 3600 en AMD 5700XT.
Inmiddels merk ik dat er bepaalde games zijn die ik niet echt lekker kan draaien op deze hardware. Inmiddels is het budget ook wat hoger dan paar jaar geleden dus keuze gemaakt op voor mezelf iets nieuws te bouwen. Naast wat standaard office gebruik (browsen, printen, etc) wordt het systeem gebruikt voor gamen.
De games die ik zou willen spelen zijn Space Marine 2, BF6, Helldivers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag tussen de 1500 - 2000 euro willen blijven. Exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien de Samsung 980 pro 1TB NVME drive die in mijn oude systeem zit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik me laat inspireren door het systeem wat in de volgende post is gemaakt:
Game PC / 1440p Ultra Wide
Geïnspireerd door de al eerder genoemde post heb ik het volgende systeem samengesteld. Inclusief de monitor waar ik nu naar zit te kijken.
Hier moet dan nog een case bij.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op dit moment staat mijn pc kast nog gewoon onder mijn bureau. Ik zou echter voor deze nieuwe beeld een kleinere kast op mijn bureau willen plaatsen. Hiervoor wil ik dus meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de kast. Enige probleem hierbij is dat door de plaatsing van mijn bureau in de kamer ik de kast aan de linkerkant wil plaatsen. Ik kan echter geen geschikte case vinden voor deze situatie. Wat hulp hierbij zou erg fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een geschikte case en om de build misschien nog iets te fine-tunen.
Bedankt alvast.
Dit systeem gaat mijn huidige game PC vervangen. Deze heb ik vlak voor de lockdown in 2020 in elkaar gezet. Toen was het budget nog wat beperkter en hier zijn de keuze ook naar. Ryzen 3600 en AMD 5700XT.
Inmiddels merk ik dat er bepaalde games zijn die ik niet echt lekker kan draaien op deze hardware. Inmiddels is het budget ook wat hoger dan paar jaar geleden dus keuze gemaakt op voor mezelf iets nieuws te bouwen. Naast wat standaard office gebruik (browsen, printen, etc) wordt het systeem gebruikt voor gamen.
De games die ik zou willen spelen zijn Space Marine 2, BF6, Helldivers.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag tussen de 1500 - 2000 euro willen blijven. Exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Misschien de Samsung 980 pro 1TB NVME drive die in mijn oude systeem zit.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik me laat inspireren door het systeem wat in de volgende post is gemaakt:
Game PC / 1440p Ultra Wide
Geïnspireerd door de al eerder genoemde post heb ik het volgende systeem samengesteld. Inclusief de monitor waar ik nu naar zit te kijken.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 315,- | € 315,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
1 | Videokaarten | ASUS Prime GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition | € 1.095,99 | € 1.095,99 |
1 | Monitors | Alienware AW3425DW Blauw | € 695,- | € 695,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 146,- | € 146,- |
1 | Voedingen | Chieftec Vega 850 watt | € 81,- | € 81,- |
1 | Interne SSD's | WD_Black SN7100 2TB | € 124,67 | € 124,67 |
Totaal | € 2.606,66 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op dit moment staat mijn pc kast nog gewoon onder mijn bureau. Ik zou echter voor deze nieuwe beeld een kleinere kast op mijn bureau willen plaatsen. Hiervoor wil ik dus meer aandacht besteden aan het uiterlijk van de kast. Enige probleem hierbij is dat door de plaatsing van mijn bureau in de kamer ik de kast aan de linkerkant wil plaatsen. Ik kan echter geen geschikte case vinden voor deze situatie. Wat hulp hierbij zou erg fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een geschikte case en om de build misschien nog iets te fine-tunen.
Bedankt alvast.