Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

nwe TV (4k) gekocht, verbinding KPN kastje valt weg, HDMI?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pienlelield
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-11 17:19
Mijn vraag
.ik heb een nieuwe tv gekocht. Nu valt de verbinding van de tv naar kpn kastje af en toe weg. Kan het zijn dat ik een andere (nieuwere) Hdmi kabel moet hebben hiervoor? Op de kabel die ik nu heb staat "high speed'. Ik ben geen expert op dit gebied dus vraag het hier bij de experts :D

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:44
Ja, of stekker zit niet helemaal er goed in.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:52
Vrijwel zeker een kabel probleem.
Niet zozeer dat je een nieuwere kabel nodig hebt, maar mogelijk is deze niet goed ingeplugd of is ie versleten / aangevroten (door konijn ofzo).... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:41

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

pienlelield schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:24:
Mijn vraag
.ik heb een nieuwe tv gekocht. Nu valt de verbinding van de tv naar kpn kastje af en toe weg. Kan het zijn dat ik een andere (nieuwere) Hdmi kabel moet hebben hiervoor? Op de kabel die ik nu heb staat "high speed'. Ik ben geen expert op dit gebied dus vraag het hier bij de experts :D

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Welkom op het forum. Om je écht goed te kunne helpen hebben we wel meer informatie nodig.

In principe zou je kabel goed genoeg moeten zijn om alles normale kanalen van KPN door te geven; inclusief 4k30p. HDMI is digitaal, dus het werkt wél of het werkt niet. Dan kan het liggen aan een stekker die er niet goed in zit; een signaal dat meer vraagt dan de kabel aan kan, of iets anders.

Bij welke uitzendingen/zenders gebeurt het?
Is dat FullHD, 4k, anders?
Zit je kabel er goed in?

Zijn er specifieke momenten waarop het gebeurt? Etc.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• pienlelield
dank voor jullie reacties!
ik heb een nieuwe hdmi kabel gekocht (high speed), maar deze geeft dezelfde problemen.
Het uitval lijkt random te zijn, het gebeurt bij het zappen, het gebeurt terwijl ik gewoon tv kijk. En het gebeurde toen ik youtube zat te kijken; ik kreeg ineens de melding dat de tv zichzelf uit gaat schakelen. Toen ik dit wegklikte, viel ie ook weer uit. Voordat ie uitvalt, krijg ik strepen in beeld. Heb ook gemerkt dat de beeldkwaliteit elke dag anders is, terwijl ik niks gewijzigd heb aan het beeld. Nu hebben ze in de winkel, waar ik de tv heb gekocht, gezegd dat ik waarschijnlijk een nieuw tv kastje van Kpn moet hebben. Deze kan ik nog niet krijgen omdat mijn abonnement nog een paar maanden loopt. Maar volgens mij is dat kastje niet de oorzaak van dit wegvallen. Ik heb echt geen idee, hoop dat jullie met de oplossing komen!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:21
pienlelield schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:26:
dank voor jullie reacties!
ik heb een nieuwe hdmi kabel gekocht (high speed), maar deze geeft dezelfde problemen.
Het uitval lijkt random te zijn, het gebeurt bij het zappen, het gebeurt terwijl ik gewoon tv kijk. En het gebeurde toen ik youtube zat te kijken; ik kreeg ineens de melding dat de tv zichzelf uit gaat schakelen. Toen ik dit wegklikte, viel ie ook weer uit. Voordat ie uitvalt, krijg ik strepen in beeld. Heb ook gemerkt dat de beeldkwaliteit elke dag anders is, terwijl ik niks gewijzigd heb aan het beeld. Nu hebben ze in de winkel, waar ik de tv heb gekocht, gezegd dat ik waarschijnlijk een nieuw tv kastje van Kpn moet hebben. Deze kan ik nog niet krijgen omdat mijn abonnement nog een paar maanden loopt. Maar volgens mij is dat kastje niet de oorzaak van dit wegvallen. Ik heb echt geen idee, hoop dat jullie met de oplossing komen!
Als je KPN kastje de oorzaak is en wellicht defect is dan moet dat toch gewoon vervangen worden? Dat heeft niks te maken met het aflopen van je abonnement lijkt me.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
Heb je een laptop ofzo die je aan je tv kan aansluiten? Lijkt me vreemd dat het kastje van KPN ineens stuks is. Ik verdenk eerder de tv.

Roomba E5 te koop

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 21:10
Je hebt denk ik een Samsung TV? Bij mij helpt het om "Invoersignaal extra" uit te zetten. Zie deze foto gevonden via Google: https://eu.community.sams...068iC05765C6C763E212?v=v2

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:58
Hier ook problemen gehad. Monteur van KPN wist te vertellen dat je Ultra High Speed nodig hebt, anders werkt het kastje niet goed.
Met meegeleverde kabel geen problemen meer gehad.
https://m.apparatuurvoort...289/ultra-hdmi-kabel-15m/

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:15

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Hoe is het KPN kastje aangesloten?
Met LAN kabel of WIFI?
Indien WIFI, probeer een LAN kabel. Dat heeft bij mij 99% van de problemen opgelost.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• pienlelield
MarcoC schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:40:
Je hebt denk ik een Samsung TV? Bij mij helpt het om "Invoersignaal extra" uit te zetten. Zie deze foto gevonden via Google: https://eu.community.sams...068iC05765C6C763E212?v=v2
nee, het is een Philips

• pienlelield
Philip Ross schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:43:
Hier ook problemen gehad. Monteur van KPN wist te vertellen dat je Ultra High Speed nodig hebt, anders werkt het kastje niet goed.
Met meegeleverde kabel geen problemen meer gehad.
https://m.apparatuurvoort...289/ultra-hdmi-kabel-15m/
vanmiddag Kpn monteur hier geweest; hij heeft een ultra speed kabel uitgeprobeert maar zelfde probleem. Hij zei dat dit soort problemen vaker voorkomen bij Philips en dat ik beter een ander merk kan kopen.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:15
Persoonlijk zou ik dat niet accepteren. Een signaal over HDMI uitzenden is iets wat met elke TV met een dergelijke aansluiting zou moeten werken. Het is wat makkelijk van de vriendelijke man om maar het apparaat waar hij niet verantwoordelijk voor is de schuld te geven.

KPN werkt bij mij trouwens al ruim 15 jaar prima op een Philips TV.

• pienlelield
Archer_VC10 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:18:
Persoonlijk zou ik dat niet accepteren. Een signaal over HDMI uitzenden is iets wat met elke TV met een dergelijke aansluiting zou moeten werken. Het is wat makkelijk van de vriendelijke man om maar het apparaat waar hij niet verantwoordelijk voor is de schuld te geven.

KPN werkt bij mij trouwens al ruim 15 jaar prima op een Philips TV.
ik begreep van de monteur dat Philips tvs al een tijdje niet meer in handen zijn van Philips en dat de tvs in China worden gemaakt tegenwoordig...

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 19:25
pienlelield schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:28:
[...]

vanmiddag Kpn monteur hier geweest; hij heeft een ultra speed kabel uitgeprobeert maar zelfde probleem. Hij zei dat dit soort problemen vaker voorkomen bij Philips en dat ik beter een ander merk kan kopen.
Kul!
Ik heb recent de overstap gemaakt van kpn adsl naar kpn glasvezel. De oude ontvanger met Philips tv werkte prima. Vanuit het niets kreeg ik een nieuwe tv ontvanger, werkte nog steeds prima. Toen ging de tv stuk, 8 jaar oud, nieuwe Philips werkte uit de doos meteen prima (gedoe om Ambilight uit te schakelen staat op zichzelf).
Trek de tv ontvanger uit stopcontact en netwerk, klantenservice bellen en ontvanger defect melden. Dag erna heb je een nieuwe ontvanger.

• pienlelield
Ramon 73 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:31:
[...]

Kul!
Ik heb recent de overstap gemaakt van kpn adsl naar kpn glasvezel. De oude ontvanger met Philips tv werkte prima. Vanuit het niets kreeg ik een nieuwe tv ontvanger, werkte nog steeds prima. Toen ging de tv stuk, 8 jaar oud, nieuwe Philips werkte uit de doos meteen prima (gedoe om Ambilight uit te schakelen staat op zichzelf).
Trek de tv ontvanger uit stopcontact en netwerk, klantenservice bellen en ontvanger defect melden. Dag erna heb je een nieuwe ontvanger.
de monteur zei dat het niet zeker is dat het wel goed gaat met de nieuwe kpn tv + box. Ik heb nu een Kpn arris. Welk kastje heb jij dan?

• Archer_VC10
@pienlelield kan je eens op een rijtje zetten welk model TV je hebt, welk KPN kastje je hebt (er zijn twee Arris varianten), hoe dit kastje op je modem zit aangesloten en wat voor signaal je door die kabel probeert te halen. Kijk je reguliere HD zenders of probeer je 4k120 er doorheen te persen?
pienlelield schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:25:
[...]

ik begreep van de monteur dat Philips tvs al een tijdje niet meer in handen zijn van Philips en dat de tvs in China worden gemaakt tegenwoordig...
Tja, je kan alles er wel bij gaan halen als je iets probeert zwart te maken 8)7 Er wordt wel meer in China gemaakt, maar dat betekent niet dat het allemaal rotzooi is.

[ Voor 42% gewijzigd door Archer_VC10 op 28-10-2025 20:31 ]

• pienlelield
Archer_VC10 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:29:
@pienlelield kan je eens op een rijtje zetten welk model TV je hebt, welk KPN kastje je hebt (er zijn twee Arris varianten), hoe dit kastje op je modem zit aangesloten en wat voor signaal je door die kabel probeert te halen. Kijk je reguliere HD zenders of probeer je 4k120 er doorheen te persen?
Het is een Philips Ambilight 'the one'. 55PUS8949/12. Kpn kastje is een Arris vip5202.
Aangesloten met hdmi1

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:15

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

En dan kom ik weer terug met mijn vraag: KPN kastje op wifi of lan aangesloten op de modem?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• pienlelield
Zondagskindje schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:47:
En dan kom ik weer terug met mijn vraag: KPN kastje op wifi of lan aangesloten op de modem?
Sorry, ik had je vraag over t hoofd gezien; lan.
Wist niet eens dat je die ook met wifi kan aansluiten

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:17
Effe een andere weg, hoezo niet de app van KPN gebruiken als je zoveel issues hebt met het fysiek ding van KPN?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• pienlelield
Bschnitz schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:36:
Effe een andere weg, hoezo niet de app van KPN gebruiken als je zoveel issues hebt met het fysiek ding van KPN?
Hoe doe je dat?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 23:05

Barrycade

Through the...

The one is een Android TV toch? KPN + app installeren via de store en je aanmelden en dat kastje in een hoek gooien.

Als het dan blijft is je TV stuk.

• Bschnitz
Via de app store van je TV, en als je die niet hebt wellicht een Google streamer als je smartTV een platform gebruikt welke geen KPN+ TV app heeft

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• pienlelield
Bschnitz schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:04:
[...]

Via de app store van je TV, en als je die niet hebt wellicht een Google streamer als je smartTV een platform gebruikt welke geen KPN+ TV app heeft
Kpn+TV app kan ik inderdaad niet vinden in de appstore. Wellicht dat een chromecast oplossing bied? (Google streamer is nogal aan de prijs zie ik)

• Bschnitz
pienlelield schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:19:
[...]

Kpn+TV app kan ik inderdaad niet vinden in de appstore. Wellicht dat een chromecast oplossing bied? (Google streamer is nogal aan de prijs zie ik)
Dacht dat de Chromecast EOL is en hiervoor de steamer kwam.

Ik zie idd dat jou TV een vreemd OS heeft. Nog nooit van gehoord.

Anyway, het was ook maar een idee van de app.

Ander is idee is een ander HDMi poort proberen, maar dat zal je al gedaan hebben.

Of HDR uitzetten en alles wat op Auto staat qua check.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59

mjl

Ugh

Heb je al een andere bron aangesloten zoals een laptop of pc met dezelfde kabel? Heb je al contact gehad met de klantenservice van Philips?

-------

• pienlelield
De monteur heeft er gisteren een hdmi 2.1 ultra speed kabel opgezet. Hij heeft ook geconstateerd dat er ruis(?) op het glasvezelkastje zat. Deze heeft hij vervangen. Ik merk nu dat de storing weg is. Zou het kunnen dat het dus verholpen is met de 2.1 kabel en een nieuw glasvezelkastje?

• pienlelield
pienlelield schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:06:
De monteur heeft er gisteren een hdmi 2.1 ultra speed kabel opgezet. Hij heeft ook geconstateerd dat er ruis(?) op het glasvezelkastje zat. Deze heeft hij vervangen. Ik merk nu dat de storing weg is. Zou het kunnen dat het dus verholpen is met de 2.1 kabel en een nieuw glasvezelkastje?
Deze vraag stel ik aangezien ik nog 2 dagen heb om de tv eventueel te retourneren ivm herroepingsrecht..

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-11 19:25
pienlelield schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:53:
[...]

de monteur zei dat het niet zeker is dat het wel goed gaat met de nieuwe kpn tv + box. Ik heb nu een Kpn arris. Welk kastje heb jij dan?
Ik heb ook een Aris ontvanger. Direct na de wisseling adsl -> glas heb ik nog de oude Aris ontvanger met display gebruikt, ging prima op de 8jr oude Philips tv en op de nieuwe Philips tv. Met de nieuwe Aris ontvanger gaat het op de nieuwe Philips tv ook vlekkeloos.

Het lijkt mij een kul verhaal van die monteur. De TV ontvanger is gewoon een signaalbron die op hdmi is aangesloten, ik snap niet waarom dat met het ene merk tv problemen zou opleveren en met het andere niet.

• Archer_VC10
pienlelield schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 10:46:
[...]

Deze vraag stel ik aangezien ik nog 2 dagen heb om de tv eventueel te retourneren ivm herroepingsrecht..
Als de storing weg is, dan zou het zomaar mogelijk zijn dat het inderdaad nu opgelost is door dat nieuwe glasvezelkastje. De kans dat je TV de oorzaak was van die verstoring is minimaal, dus als het beeld enzo je goed bevalt dan zou ik die TV lekker houden.
Pagina: 1