Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJozi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:35
Ik hoop binnenkort mijn beamer te ontvangen, hiervoor zal ik een HDMI kabel nodig hebben.

Ik denk dat ik ergens rond de 15m lang nodig zal hebben, al gaan we volgend jaar verhuizen en is de kans aanwezig dat ik dan een iets langere kabel nodig zal hebben.

De beamer is een Valerion Max die ik aan een Denon avc x3800h hang. Wat kunnen jullie mij aangeraden, kan het met een gewone lange kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Standaard HDMI kabel werkt maar goed tot een meter of 5. Je zult naar actieve optische HDMI kabels moeten kijken. Zat spul op Amazon te vinden: https://www.amazon.nl/s?k...Caps%2C116&ref=nb_sb_noss

[ Voor 47% gewijzigd door njitter op 20-10-2025 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:47
Standaard kabel kan MAX 15 meter passief aan. wil je hogere data snelheid kijk je eerder max +- 5 meter.
https://www.techreviewer....ch/hdmi-cable-max-length/

Alternatief is werken met een versterker, of een fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No u
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-10 20:08
Deze bevalt erg goed:
https://amzn.eu/d/jbLdTQ1

Makkelijk door muren heen te krijgen. Usb moet wel aangesloten zijn op de receiver, maar veel televisies en receivers hebben al een los usb poortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJozi
No u schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:49:
Deze bevalt erg goed:
https://amzn.eu/d/jbLdTQ1

Makkelijk door muren heen te krijgen. Usb moet wel aangesloten zijn op de receiver, maar veel televisies en receivers hebben al een los usb poortje.
Deze was ik ook tegen gekomen, en lijkt ideal omdat ik hem dan ook door muren kan trekken.

Die USB, heb je die aan beide kanten nodig? Ik weet niet eens zeker om mijn receiver achter usb heeft, de beamer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 13:09
BJozi schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:30:
[...]

Deze was ik ook tegen gekomen, en lijkt ideal omdat ik hem dan ook door muren kan trekken.

Die USB, heb je die aan beide kanten nodig? Ik weet niet eens zeker om mijn receiver achter usb heeft, de beamer wel.
Eén van de reviews op Amazon geeft aan dat het op 12 meter goed werkt zonder aan de receiver kant de USB te gebruiken.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:14

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hangt helemaal van het signaal af.. 1080p gaat met een goede afgeschermde kabel prima op 15 meter. Met 4K wordt dat al tricky, zeker als je het maximale signaal vraagt.. ik heb thuis halverwege (ivm mijn versterker in de kast) een hdmi-hdmi passthrough liggen die audio aftapt, maar tegelijkertijd ook als actieve versterker fungeert (want aangesloten op stopcontact). Dat werkt met 4K perfect op langere afstanden omdat er dan geen signaalverlies is . :)

Met hdmi is het altijd even aftasten.. het signaal wordt corrupt/valt weg, waar vroeger het beeld gewoon ‘slechter’ werd..

Soms kan het ook zijn dat het signaal uit een poort al wat zwakker is. Mijn Shield had vroeger meer moeite met 4K over grote afstanden dan mijn Panasonic 4K blurayspeler..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:06

franssie

Save the albatross

Bij actieve componenten is de usb over het algemeen alleen voeding van stroom, dus maakt niet uit waar dat vandaan komt. Wel handig als de projector dus wel usb heeft, scheelt weer een kabel

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No u
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22-10 20:08
BJozi schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:30:
[...]

Ik heb hem aan de bron kant (pc) zonder usb aangesloten. Aan de tv kant dus wel met usb, anders deed ie het niet. Als mijn tv uit staat dan komt er ook geen signaal door.

Het is inderdaad alleen voor voeding, dus een usb stroomadaptertje werkt ook prima.

[ Voor 7% gewijzigd door No u op 21-10-2025 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJozi
Helemaal top, dank allemaal!

Nog even meten hoelang die kabel kan zijn, projector laten bezorgen en dan bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 09:37

mjl

Ugh

Beetje zoeken kan het ook nog wel wat goedkoper, met normale pluggen rond de 35-40 euro of deze:

https://amzn.eu/d/9OgyOmd

Even zoeken op 15m optisch HDMI

Als je geen haast hebt heeft aliexpress ze ook, werken hier prima.

[ Voor 29% gewijzigd door mjl op 22-10-2025 23:08 ]

-------

Pagina: 1