Geen idee welke fans het beste passen bij deze build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-10 03:02
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik zoek ventilatoren voor een pctje waar ik nog mee bezig ben.
Alle componenten die ik wil gebruiken zijn duidelijk.
Heb geen idee welke ventilatoren het beste bij deze build passen.
De behuizing heeft een zij raampje, dus all black wil ik eigenlijk ook niet.
Aan de andere kant wil ik ook geen kermis pc.
Ik wil aan de onderkant het liefst 3 reverse blades fans, en de rest 3 of 4 normale.
Ze mogen maximaal 25mm dik zijn.
Wil er eventueel een linux distributie erop installeren. Dus ik heb denk ik niks aan lian li fans met display of die speciale software nodig hebben wat alleen op windows os kan

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Er is niet echt een max, maar wil het wel beetje redelijk laten als dat kan.
Vind het belangrijk dat de fans goede lucht opbrengst hebben met stilte.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Nee geen merk of voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Jonsbo D31 MESH Zwart
850watt voeding
AMD Ryzen 7 7700 Tray
Team Group Vulcan FLBD532G6000HC30DC01
MSI B650M GAMING PLUS WIFI
AMD RX9070 16GB
XPG Gammix S70 Blade 2TB

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Alle reacties

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-10 14:32
Wat heb je zelf al gevonden? je kan namelijk prima filteren in de pricewatch op max 25mm dikte.
Je behuizing is bekend, dus je weet ook of je 120mm of 140mm kan of wil plaatsen.
Daarnaast wil je wel rgb maar niet veel? maar black ook niet?
Voorin rgb plaatsen heeft geen zin, in mijn ogen, je zou je fan achter rgb kunnen doen en top/down? of enkel top? ja wat je zelf wilt?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:46
Jonbo geeft zelf al aardig aan hoe je de fans of radiatoren in de kast zou moeten plaatsen.
Probeer er in ieder geval geen stofzuiger van te maken, alle fans maken geluid namelijk.
De videokaart bijvoorbeeld is onder belasting al behoorlijk hoorbaar.
En tegenwoordig hoef je je geen zorgen te maken dat CPU of GPU kunnen beschadigen doordat ze te warm worden, die klokken zichzelf terug en zijn gemaakt om op hoge temperaturen ook nog normaal hun werk te doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:39

HugoBoss1985

Xenotech

2x Arctic P14 PWM PST onderin als intake.

2x Arctic P14 PWM PST bovenin als outtake.

Een top down CPU koeler of een CPU koeler die de lucht omhoog blaast.
En klaar is case.

Kost je maar €7,95 per fan en dan heb je ook nog FDB lagers.

Anders 1x een P14 PWM PST links bovenin als outtake en een 120mm fan achterin als outtake.

[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-10-2025 17:41 ]

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-10 03:02
Eskimoo schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:07:
Wat heb je zelf al gevonden? je kan namelijk prima filteren in de pricewatch op max 25mm dikte.
Je behuizing is bekend, dus je weet ook of je 120mm of 140mm kan of wil plaatsen.
Daarnaast wil je wel rgb maar niet veel? maar black ook niet?
Voorin rgb plaatsen heeft geen zin, in mijn ogen, je zou je fan achter rgb kunnen doen en top/down? of enkel top? ja wat je zelf wilt?
Ben de hele lijst in de pricewatch al langs geweest. Maar er was niet iets dat ik dacht van dit is het.
Ben bekend dat corsair fans mooi kunnen zijn, maar niet zo best presteren. Net als de jonsbo fans die in een oudere build zit..
En daarnaast vind ik sommige RGB fans ook niet mooi.
Die lijken een witte ring in het center te laten zien als het ding draait en daar buiten is het wel meer goede kleur.

120mm zal de maat zijn van de meeste fans.. Volgens mij kon er maar 2 x 140mm ergens kwijt.

De moeten 25mm dik zijn omdat die voor de onderkant beter passen en dan meer
/ juiste ruimte hebt voor de videokaart.. Anders blokkeert een dikkere fan die ruimte van het onderste slot.

Beetje RGB is wel een must eigenlijk.. Anders kijk ik naar super standaard zwarte fans. Dan had dat raampje er ook niet erin hoeven te zitten.

Vind eigenlijk die fans van phantek wel mooi, alleen zijn die 30mm, maar die maken van zich zelf al een hoop lawaai.. Dus dat gaat hem niet worden.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.