In ons oude klushuis uit 1906 wil ik een schuim beton vloer storten in de kruipruimte. Het enige probleem is de woonkamer, deze is boven de kelder gelegen wat storten onmogelijk maakt. Nu overweeg ik daarom om het beton op hoogte ondervloer woonkamer te storten om vervolgens overal op dezelfde hoogte met knauf brio/fermacell een droogbouw vloerverwarming systeem aan te leggen. Het is niet ideaal maar ik zie op dit moment geen betere optie. Alternatief is een nat systeem op het schuimbeton en alleen droogbouw in de woonkamer. In deze situatie ben ik bang voor hoogteverschil. Er word parket gelegd welke doorloopt van de woonkamer naar de open keuken/eetkamer. Ik heb ook overwogen overal droogbouw toe te passen en geen schuimbeton te storten, maar het isoleren van de kruipruimte is niet mogelijk van onder. Dus dan moet alsnog de ondervloer eruit, wat maakt dat we misschien net zo goed schuimbeton kunnen storten. Ook is dit wenselijk om wat vochtproblemen tegen te gaan (het zijn steense muren).
Wat ook nog zou kunnen is de ondervloer in de woonkamer verwijderen en vervangen voor OSB en hier alsnog een dekvloer op te storten met vloerverwarming.
Wat is slim in deze situatie? Ik heb inmiddels al tig scenarios uitgedacht en kan niet echt goed een knoop doorhakken
Wat ook nog zou kunnen is de ondervloer in de woonkamer verwijderen en vervangen voor OSB en hier alsnog een dekvloer op te storten met vloerverwarming.
Wat is slim in deze situatie? Ik heb inmiddels al tig scenarios uitgedacht en kan niet echt goed een knoop doorhakken
[ Voor 6% gewijzigd door VanEck op 19-10-2025 19:52 ]