Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyLilly
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-10 14:24
Hey folks,

Zou het mogelijk zijn om smart lampen te hebben bv die van Philips hue alsook gebruik te maken van de schakelaars?

Ik heb ergens gelezen dat dit niet mogelijk zou zijn, of toch moeilijk om te gaan opzetten?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:17
Ik ben momenteel mijn huis aan het renoveren en stond ook voor deze keuze.

Er zijn denk ik een paar keuzes:
- Smart Lampen met Fysieke Schakelaars (met als nadeel dat als je ze bedient, je lamp niet meer via een app aan gaat)
- Domme Lampen met Smart Schakelaars
- " Slimme" Schakelaars die passend zijn op de smart lampen die je gebruikt. Vaak werkt dat via een bridge zoals bij Hue.(Zoals hier op amazon)

Feitelijk blijft met smart lampen alles leuk werken, tot er geen spanning meer op de lamp staat (en dat doe je met een fysieke schakelaar), daarom heb ik persoonlijk voor slimme schakelaars gekozen met domme lampen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gwindorian op 19-10-2025 20:10 ]

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57
Dat kan in die zin bijvoorbeeld door het 'slimme gedeelte' in de lampen zelf te hebben. Veel Tuya-gebaseerd smart lampen, zoals die bij de Action bijv. tw krijgen zijn

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyLilly
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-10 14:24
Gwindorian schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:09:
Ik ben momenteel mijn huis aan het renoveren en stond ook voor deze keuze.

Er zijn denk ik een paar keuzes:
- Smart Lampen met Fysieke Schakelaars (met als nadeel dat als je ze bedient, je lamp niet meer via een app aan gaat)
- Domme Lampen met Smart Schakelaars
- " Slimme" Schakelaars die passend zijn op de smart lampen die je gebruikt. Vaak werkt dat via een bridge zoals bij Hue.(Zoals hier op amazon)

Feitelijk blijft met smart lampen alles leuk werken, tot er geen spanning meer op de lamp staat (en dat doe je met een fysieke schakelaar), daarom heb ik persoonlijk voor slimme schakelaars gekozen met domme lampen.
Maar het is dus niet mogelijk smart lampen (om bv de lumen / RGB te veranderen) en ook smart schakelaars gebruiken combined?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDragon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:51
Philips hue wall switch zou dat moeten kunnen voor hue producten (zelf geen ervaring mee). Kan overigens ook bv. met Sonoff zbminir2 in detach/relay mode maar vereist wat meer kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:48
OnlyLilly schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:41:
Zou het mogelijk zijn om smart lampen te hebben bv die van Philips hue alsook gebruik te maken van de schakelaars?
Je kan diverse schakelaars van Hue kopen die je aan de muur kan plaatsen.
Daarnaast heeft Philips modules waarmee je je bestaande schakelaars om kan bouwen:
uitvoering: Philips Hue wandschakelaarmodule (2-pack)

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1