• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 10:28
Probleem: apple carplay valt volledig uit bij Lexus NX 450h+ (2024) willekeurig en alleen tijdens bellen. Soms gaat het dagen goed en zonder problemen en dan weer raak. Het is super irritant, want het telefoongesprek gaat dan verder in je broekzak. Ik heb het ook bedraad geprobeerd… en geen verbetering.
Het gaat om een iphone 15 pro en die deed het daarvoor 1,5 jaar zonder problemen in een BMW 330e met Apple Carplay.
Ik heb al zelf geprobeerd in de instellingen te rommelen en de apparaten ‘vergeten’ en opnieuw aangemeld… niets helpt.

Waar denken jullie aan?

Louwman weet het niet…

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:01
Zit je telefoon op iOS 26, of nog op 18? En welke versie CarPlay in je auto?

Dat de dealer het niet weet verbaast mij niet, maar ik zou het direct bij Apple melden. Zij krijgen meldingen uit de hele wereld en kunnen makkelijker verbanden leggen.

Daarnaast eventueel bij een (internationaal) Lexus forum melden, mochten er meer Lexus rijders zijn met dit probleem.

• A-J
IOS 18.6.2

Ik ben nu als laatste druk aan het testen met de iphone 12pro (ios 18.5) van mijn vrouw en nog niet hetzelfde probleem ervaren. Ik doe het pas kort, dus kan nog niet echt conclusies er aan verbinden.

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:47
Heb je toevallig twee simkaarten? Ik had datzelfde probleem toen ik er ook twee gebruikte: eentje voor bellen (werk) en eentje voor data (privé). Als ik alles via m’n privésim doe, heb ik er geen last van.

• A-J
Nee dat niet, maar thanks voor het meedenken!

Heb nu als tip van Apple gehad om (alleen) alle netwerkinstellingen te wissen onder fabrieksinstelling herstellen.
En updaten naar iOs 26
Ff kijken wat dat doet en anders gaat een Senior Advisor bij Apple zich erover buigen