Synology en netwerkmappen op windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-10 12:12
Ik heb een nieuwe laptop en probeer een koppeling te maken met mijn netwerkmappen op mijn Synology. Op de oude werkte dat perfect, maar ik krijg nu met geen mogelijkheid een verbinding tot stand.

De foutmelding die ik krijg vanuit de verkenner is: De opgegeven aanmeldingssessie bestaat niet. De sessie is mogelijk al beeindigd.

Wat ik op de site van Synology zie is dat ik al mijn aanmeldingsopties van Windows uit moet zetten, zoals vingerafdruk, pincode en gezichtsherkenning. Maar ik kan niet alles uitzetten, er moet er 1 actief blijven. Op de oude laptop had ik ook gezichtsherkenning draaien en dat werkte probleemloos.

Iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:55

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik vermoed dat je op windows 11 zit. Het zou kunnen dat je synology nog een oude smb versie zit die niet meer word ondersteund of gewoon af staat. Kijk dat je minstens naar smb2 kunt en liefst alleen smb3 op je synology.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:03
Heb je al geprobeerd om in de verkenner van Windows een "netwerk drive" te mappen door het IP adres van je Nas en een shard folder op te geven?
e.g.
\\<ip-adres>\<sharename>

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je het via de UI doet, kies je dan wel voor andere gebruiker?

En als je user van Windows hetzelfde heet als op Synology kan je .\username proberen om duidelijk te maken dat het niet je Windows account betreft.