Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17
Ter vervanging van mijn 216Play heb ik een Ugreen DXP2800 gekocht omdat ik dan met Docker kon gaan werken.

Op de nieuwe Nas netjes shared folders aangemaakt in diverse categorieen die ik ook in mijn netwerk kan zien en koppelen. Ook Sickchill en Sabnzbd ingericht en het werkt behalve:

Ik kan in de settings geen folder buiten de eigen container selecteren (dus bv /volume1/downloads/complete zoals dat op de 216Play staat ingesteld) en de bestanden komen dus niet via postprocessing in de shared folder terecht (/volume1/TV-Series).

Ik heb een admin gebruiker aangemaakt die alle rechten heeft

Wat zie ik hier over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt in Docker de directories 'buiten' Docker mappen met die in de container.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aanvulling: dus iets als
    volumes:
      - /volume1/downloads:/downloads
      - /volume1/TV-Series:/TV-Series

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17
@F_J_K Ja, Ik kan deze mappen waar de data rechtstreeks na postprocessing naar toe geschreven moet worden nu niet selecteren.
Het is prima dat ze binnen de container gedownload en verwerkt worden, maar hierna moeten ze "automatisch" naar de juiste map op de Nas.
Op mijn Synology werkte dat, maar ik ben onbekend met Docker. Ik snap dat het een container is waarbinnen alles plaats vindt en het verplaatsen naar een map buiten de container bepaalde rechten nodig heeft.
Ik weet alleen niet waar ik moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@Noppesnada Ik zou i.p.v. Sickchill o.a. Sonarr aanbevelen is echt veel moderner.

Onderstaande guide is voor Synology maar werkt ook op de Ugreen, als je die volgt heb je de meest efficiënte manier door de hardlinks en dus minimale read/writes.

https://trash-guides.info...e/How-to-set-up/Synology/

Pullio mag je overslaan en laatste commando moet zijn:

sudo docker compose up

Er is trouwens ook een topic UGREEN NASync - Discussie & Ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En daar zie je in de yml file ook die mapping gemaakt worden. :P
Noppesnada schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:11:
@F_J_K Ja, Ik kan deze mappen waar de data rechtstreeks na postprocessing naar toe geschreven moet worden nu niet selecteren.
Het is prima dat ze binnen de container gedownload en verwerkt worden, maar hierna moeten ze "automatisch" naar de juiste map op de Nas.
Op mijn Synology werkte dat, maar ik ben onbekend met Docker. Ik snap dat het een container is waarbinnen alles plaats vindt en het verplaatsen naar een map buiten de container bepaalde rechten nodig heeft.
Ik weet alleen niet waar ik moet zoeken.
Een container in je Docker ziet de fileshares op de NAS niet, die moet je eerst mappen naar "interne" locaties.

Docker werkt anders dan sommige andere systemen: goed om wat van de basics door te nemen over hoe je containers instelt, dat gaat je een boel hoofdpijn schelen.

Pagina: 1