Klipsch R112-SW subwoofer maakt tikkend geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 21:10
Ik heb een Klipsch R-112SW subwoofer en sinds enige tijd maakt deze een klikkend geluid. Ook als deze niet is aangesloten op de receiver en dus enkel en alleen van stroom is voorzien.

Na Gegoogeld te hebben blijken meedere mensen problemen met deze subwoofers te hebben.

The Klipsch Audio Community, daar is ook het een en ander te lezen.

Van wat ik er van begrijp ligt het aan de interne versterker of een beschadigde printplaat.

Garantie zal ik inmiddels wel niet meer hebben, daar de subwoofer in 2018 is aangekocht via Mediamarkt.

Heeft iemand ervaring met reparatie via Mediamarkt of een andere partij? Of zou ik de subwoofer zelf open kunnen schroeven om te zien of ik iets kan zien, bijvoorbeeld verbrand of lekkend onderdeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:11
Vervelend probleem met zo'n jong apparaat. Je kunt natuurlijk altijd toch garantie claimen of om coulance vragen. Maar met 7 jaar wordt de kans op succes erg klein.

Zelf openschroeven kan, maar de kans dat je daar als leek (ga ik even vanuit) iets gaat zien is erg klein.
Kun je eens proberen of het probleem zich ook voordoet als je de sub op een ander stopcontact (een andere groep) aansluit? Zou theoretisch nog kunnen dat het vervuiling van het net is dat je hoort. Geen grote kans, maar beter om het even uit te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 20-10-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 21:10
Ik heb met behulp van een verlengkabel de subwoofer op een andere groep geprobeerd.
Zelfde resultaat. Als de subwoofer van het stroom is geweest begint het met een zacht getik, wat op den duur harder wordt.

Ik ben inderdaad een leek wat betreft audio electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zekering al eens gecontroleerd of vervangen? Zit achter een dopje naast de stroomaansluiting :)

Long shot, maar zou kunnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)