Nieuwe parketvloer. Is dit normaal?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betsie54321
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19-10 23:34
Onlangs hebben wij een nieuwe parketvloer laten plaatsen. Het betreft een getrommelde vloer. Nadat de vloer gelegd is, viel op dat 1 plank afwijkt van de andere planken. Uiteindelijk is dit door de partij die de vloer gelegd heeft alsvolgt opgelost (zie foto) en wordt vermeld dat het niet mogelijk is om de plank beter te herstellen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en is dit inderdaad het maximaal haalbare qua herstel van de vloer? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxrvgUOa2Z4OKNZCD05loK26cBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZrV7PShY8w1PBW5bkK3iLKX.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05
Ik zou het zelf met epoxy vullen, zoals hier: YouTube: Mix Fine Sawdust with Epoxy to Make a Great Wood Filler. He was handiger geweest als ze die plank gewoon niet gebruikt hadden.

[ Voor 17% gewijzigd door IceM op 19-10-2025 14:47 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:05

Rmg

De plank had natuurlijk vervangen kunnen worden.

Maar je wil een vooraf afgeleefde vloer dus ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het hele idee van een getrommelde vloer is toch juist dat je dit soort dingen wil? Dan zou je eerder kunnen zeggen dat de andere planken ook beter beschadigd moeten worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
Het lijkt wel alsof ze een draaiende haakse slijper uit handen hebben laten vallen.
En dan ook nog geprobeerd te herstellen met veel te donkere epoxy vulling (of zoiets).
Ik zou dit niet accepteren, hier blijf je je aan storen zolang als de vloer er ligt.
Het kan wel gerepareerd worden, maar daar zou ik een professional voor inschakelen. Wanneer je dit namelijk zelf nog nooit gedaan hebt dan maak je meer stuk dan dat je het weer goed krijgt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53
Ze hadden dit plank natuurlijk apart moeten leggen en als die echt nodig is omdat het de laatste plank is in een kast oid moeten leggen. Elke plank gaat door de handen van de vloerlegger/parketeur dus die elke blijkbaar snel naar huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik zat me echt blind te staren omdat ik er vanuit ging dat die poep/modderveeg gewoon weg te vegen was en iets anders het probleem was.

Nee. Dit is niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:44

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Betsie54321 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:29:
Onlangs hebben wij een nieuwe parketvloer laten plaatsen. Het betreft een getrommelde vloer. Nadat de vloer gelegd is, viel op dat 1 plank afwijkt van de andere planken. Uiteindelijk is dit door de partij die de vloer gelegd heeft alsvolgt opgelost (zie foto) en wordt vermeld dat het niet mogelijk is om de plank beter te herstellen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en is dit inderdaad het maximaal haalbare qua herstel van de vloer? [Afbeelding]
Hoe ziet de rest van de vloer eruit, wat was er niet goed en hoe is het hersteld? ook belangrijk is wat had je er zelf van verwacht. in basis kan je alles herstellen tot nieuwstaat en zelf de getrommelde deuken ongedaan maken. ;)Hout is natuurlijk wel een natuurproduct met imperfecties. (dat is juist wat het mooi maakt) beoordeel het niet als een plank laminaat.

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 19-10-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is een flinke knoest, zelfs voor een "rustieke" vloer. Als je er je tenen aan openhaalt of met je sokken aan blijft hangen zou ik dat wel laten vervangen ja. Ook raar dat ze dat zo middenin de ruimte er gewoon in leggen en niet even overleggen.
Pagina: 1