Kan geen Windows installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV27
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19-10 17:23
Goedemiddag Allemaal . Mijn zoon heeft een computer in elkaar gezet met lossen componenten. Heb de lijst doorgenomen met iemand van de site. Zijn moederbord Windows 11 ready . Hij moest eerst een aantal veranderingen aanbrengen in Bios en dan zou hij hem kunnen instaleren . Heb het stappenplan helaas weggegooid . Nou gaf mij zoon aan dat hij de stappen heeft gevolgd maar geen resultaat. De Windows versie 11 is een originele versie op een stick geleverd met sleutel . Mijn zoon gaf aan dat de stick mischien het probleem kan zijn omdat deze geen UEFI compatibel is ? Ik heb er niet zoveel verstand van. Kan iemand dit bevestigen en of hebben jullie tips ?
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd. Mvg Robert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welk moederbord en cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10 22:51
Komen jullie niet in de bios of lukt het installeren met de usb stick niet?

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV27
Dank je wel voor je snelle reactie
Gigabyte aorus b550 elite v2
Amd ryzen 7 5800x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV27
We komen tot het moment invoeren sleutel en dan geeft hij aan dat de computer niet compatibel is. Alte..te gebeld en die gaf aan dat de componenten goed zijn . Ze gaven een schema voor de bios instellingen om zoals ik het begrijp om Windows 11 te installeren maar dit geprobeerd zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV27
We zijn het stappenplan kwijt om deze actie te doen . Verder is het een originele Windows , wel de goedkoopste op b.o l
€ 89,95 zou dit een probleem kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
Dat klinkt toch alsof er in de bios nog wat verkeerd staat, wat hebben jullie in de bios aangepast?

BIOS in UEFI Mode
TPM 2.0 and Secure Boot enabled

De disk moet overigens met het GPT schema gepartitioneerd zijn. Anders kan windows 11 deze niet gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door MvdO79 op 19-10-2025 14:11 ]

“Try to learn something about everything and everything about something.” - Thomas H. Huxley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV27
Ja zo staan ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV27
Kan die versie van Windows 11 ook het probleem zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als je geen losse TPM 2.0 module hebt, dan moet je de fTPM activeren van de CPU zelf. Dat kan ook in de BIOS. Bij een Aorus moderbord is dit een aantal jaren terug al de standaard geworden, maar kan ook op TPM 2.0 staan wat een losse module is die weinig mensen nog hebben. TPM moet dus ook enabled zijn, maar hoeft niet gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
RV27 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:08:
Kan die versie van Windows 11 ook het probleem zijn ?
Een legale versie via bol lijkt me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV27
Hij heeft de Windows home versie . Kan het zijn dat er een verschil tussen de Windows home en de Windows pro mbt UEFI mode ? Dank voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV27
Bij de pro versie staan er andere specificaties. Kan dit een probleem zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdO79
RV27 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:30:
Nee beide werken met UEFI, is de drive GPT gepartitioneerd? En kijk even of, zoals hierboven is aangehaald, de CPU in de bios op TPM 2.0 gezet kan/moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
RV27 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:25:
Hij heeft de Windows home versie . Kan het zijn dat er een verschil tussen de Windows home en de Windows pro mbt UEFI mode ? Dank voor het meedenken

Bij het installeren en controleren van de systeemvereisten maakt het geen verschil welke versie van Windows 11 (Home/Pro) je gebruikt.

Dit misschien?
"Windows 11 herinstalleren"
The_Doman schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:56:
Start je misschien de Windows installatie USB in CSM/MBR/Legacy mode?
Dat kan als je in Bios de CSM ondersteuning hebt geactiveerd.
Je zult dan 2 boot opties te zien krijgen, zowel voor UEFI als CSM(MBR/Legacy).
Kies dan dus UEFI , of zet CSM uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV27
Oke dank . Dat gaan we proberen. Zijn vanavond weer thuis . Ik laat het jullie weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.

Ook verwachten we dan dat je je topic in het goede subforum plaatst, Windows clients, want dit heeft weinig met hardware te maken en nog minder met aankoopadvies.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.