Ik heb thuis zoneregeling via smart radiatorknoppen van Honeywell Evohome en ik vraag me af hoe het zit met het meten van de kamertemperatuur. De knoppen zitten namelijk direct op de radiator zelf en vaak dan ook in een hoek. Dan vraag ik me af of ze eigenlijk niet sneller heet worden dan de daadwerkelijke kamertemperatuur, en dat ze dan ook weer sneller uit gaan omdat ze denken dat de kamer op temperatuur is en daardoor eigenlijk niet de kamer op gewenst temperatuur verwarmd.
Ik heb namelijk het gevoel dat radiators heel snel dichtdraaien, maar ik moet tegeven dat ik geen objectieve metingen heb.
Ik kan een losse Honeywel thermostaat kopen en plaatsen op een meer logische plek, en deze koppelen aan het systeem zodat het de temperatuur afleest daarvan inplaats van de radiatorknoppen. Maar zo'n thermostaat kost al snel 75 euro per stuk (en ik zou dan meerdere hiervan moeten kopen voor elk kamer), dus ik vroeg me af of anderen hier kennis van hebben en of het proberen waard is.
Alvast bedankt voor het lezen!
Ik heb namelijk het gevoel dat radiators heel snel dichtdraaien, maar ik moet tegeven dat ik geen objectieve metingen heb.
Ik kan een losse Honeywel thermostaat kopen en plaatsen op een meer logische plek, en deze koppelen aan het systeem zodat het de temperatuur afleest daarvan inplaats van de radiatorknoppen. Maar zo'n thermostaat kost al snel 75 euro per stuk (en ik zou dan meerdere hiervan moeten kopen voor elk kamer), dus ik vroeg me af of anderen hier kennis van hebben en of het proberen waard is.
Alvast bedankt voor het lezen!