Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Smartradiatorknop en werkelijke kamertemperatuur (Evohome)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TonyW
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 15-11 20:22
Ik heb thuis zoneregeling via smart radiatorknoppen van Honeywell Evohome en ik vraag me af hoe het zit met het meten van de kamertemperatuur. De knoppen zitten namelijk direct op de radiator zelf en vaak dan ook in een hoek. Dan vraag ik me af of ze eigenlijk niet sneller heet worden dan de daadwerkelijke kamertemperatuur, en dat ze dan ook weer sneller uit gaan omdat ze denken dat de kamer op temperatuur is en daardoor eigenlijk niet de kamer op gewenst temperatuur verwarmd.

Ik heb namelijk het gevoel dat radiators heel snel dichtdraaien, maar ik moet tegeven dat ik geen objectieve metingen heb.

Ik kan een losse Honeywel thermostaat kopen en plaatsen op een meer logische plek, en deze koppelen aan het systeem zodat het de temperatuur afleest daarvan inplaats van de radiatorknoppen. Maar zo'n thermostaat kost al snel 75 euro per stuk (en ik zou dan meerdere hiervan moeten kopen voor elk kamer), dus ik vroeg me af of anderen hier kennis van hebben en of het proberen waard is.

Alvast bedankt voor het lezen!

Alle reacties

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:15

bert pit

asdasd

Alles valt en staat bij de regeling. Als je die goed vindt zou ik niets veranderen. Maar zit je knop achter de gordijnen dan is het meestal wel noodzakelijk om een additionele thermostaat te koppelen.
Voor mij is comfort altijd het uitgangspunt, behalve in ruimtes waar ik niet vaak kom. Dus bijvoorbeeld voor de woonkamer is het vaak handig om wel een thermostaat op te hangen, maar slaap en badkamer weer niet.

PS Let op dat wanneer je een extra thermostaat koopt, dat je wel het juiste model koopt (aan/uit of Opentherm).

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:59
Koop een simpele thermometer en kijk wat de temperatuur is als de radiator dicht gaat.
Zit er een verschil in weet je welke offset je moet instellen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.