Photostation niet meer bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 06:23
Mensen, sinds 2 dagen geleden is photostation op mijn oude Synology DS213 niet meer bereikbaar. Reden: er is een stroomonderbreking van een paar uur geweest in de hele buurt waar we wonen. Nu zijn we op vakantie in het buitenland (moet ook gebeuren immers) en heb vanaf mijn strandbedje alles weer up-and-running gekregen behalve dus photostation. Wat heb ik geprobeerd: stop-start photostation, Quick Connect.to, Synology.me, benaderen via vpn + benaderen op intern ip. De rest zoals filestation etc werkt prima. Heb ik wat over het hoofd gezien? Tnks voor het meedenken.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Start het pakket überhaupt wel op op de NAS, dus is de status ook running?
Geen hardwareproblemen zoals beschadigde schijven?

Dit misschien je issue?
https://kb.synology.com/e..._Photo_Station_or_DSphoto

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:48
Meest waarschijnlijke is dat er een onderdeel van Photo Station corrupt is geraakt toen de spanning uitviel.
Heb je een UPS?

Als Photo Station corrupt is en niet meer wil starten dan is het enige wat je kunt doen verwijderen en opnieuw installeren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
nelizmastr schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:46:
Start het pakket überhaupt wel op op de NAS, dus is de status ook running?
Geen hardwareproblemen zoals beschadigde schijven?

Dit misschien je issue?
https://kb.synology.com/e..._Photo_Station_or_DSphoto
Tnks, alle pakketten zoals dsfile etc werken intern en extern vanaf mijn iPhone. Alleen photostation geeft verkeerde ip aan, vreemd. Zowel bij interne als externe benadering. Schijven zijn al 16 jaar prima in orde. Pakket staat op de nas, is running en heb ik gestopt en weer opgestart.

[ Voor 0% gewijzigd door leonardus op 19-10-2025 10:37 . Reden: Tekstueel ]

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Ben(V) schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:49:
Meest waarschijnlijke is dat er een onderdeel van Photo Station corrupt is geraakt toen de spanning uitviel.
Heb je een UPS?

Als Photo Station corrupt is en niet meer wil starten dan is het enige wat je kunt doen verwijderen en opnieuw installeren.
Tnks, helaas geen ups. Volgende stap zal idd jou suggestie zijn. Maar het blijft wel vreemd dat ik bij exact dezelfde aanmelding een ip probleem krijg en bij de andere pakketten niet.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Hmm... het kan ook ergens anders liggen.
De Nas bereik je via poort 5000(of 5001) en de meeste andere pakketten ook, maar Photo Station via gaat via poort 80 (of 433).

[ Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 19-10-2025 11:07 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

leonardus schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:34:
Alleen photostation geeft verkeerde ip aan, vreemd.
Wat is de precieze melding? 'Verkeerde IP' zal vast zijn: 'op dat IP zien we niet een draaiende Photostation'. En dat heeft een heel andere lading. Namelijk: dienst draait niet.
Of de poort is niet bereikbaar: zie vraag hierboven.

Thuis zou je tzt kunnen kijken of er nog wat valt te repareren, maar waarschijnlijk is een herinstall het makkelijkst en snelst. Als (!) het probleem is dat de dienst corrupt is geraakt.

Voor nu: vooral vakantie vieren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
F_J_K schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:13:
[...]

Wat is de precieze melding? 'Verkeerde IP' zal vast zijn: 'op dat IP zien we niet een draaiende Photostation'. En dat heeft een heel andere lading. Namelijk: dienst draait niet.
Of de poort is niet bereikbaar: zie vraag hierboven.

Thuis zou je tzt kunnen kijken of er nog wat valt te repareren, maar waarschijnlijk is een herinstall het makkelijkst en snelst. Als (!) het probleem is dat de dienst corrupt is geraakt.

Voor nu: vooral vakantie vieren. (Klopt, mijn vrouw is aan het lezen :)
Tnks. Melding: aanmelding is mislukt. Ga na of het ip adres goed is en of photostation is geïnstalleerd.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Dat heeft hoogst waarschijnlijk niets met je Ip te maken, maar toch een corruptie van Photo Station, misschien wel van het bestand waar de login gegevens van Photo Station bewaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou haast zeggen, maak nog eens een goede back-up van de NAS en de instellingen en herinstalleer photo station indien mogelijk. Er zit geen reparatiefunctie in als het pakket niet "stuk genoeg" is, dus dan is een corruptie moeilijk te vinden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
nelizmastr schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:37:
Ik zou haast zeggen, maak nog eens een goede back-up van de NAS en de instellingen en herinstalleer photo station indien mogelijk. Er zit geen reparatiefunctie in als het pakket niet "stuk genoeg" is, dus dan is een corruptie moeilijk te vinden.
Tnks, ga dat aankomende week idd doen. Nu verder met vakantie vieren. Wordt vervolgd 👍🏻

Leonardus

Pagina: 1