Hoi allemaal!
Hier iemand die nog uit het socket 775-tijdperk komt. Dat betekent dat ik dingen echt wel snap, maar dat ik anno 2025 echt niet zelfstandig een laptop uit kan zoeken. Daarom dus hulp gevraagd van de echte experts, in de hoop dat ik ook wat leer.
Door sterk veranderde behoeftes als softwareontwikkelaar ga ik macOS verlaten en terug naar Windows. Ik heb €1800,- budget van mijn werkgever maar mag er extra geld bijleggen als ik dat wil gezien ik hem ook privé mag gebruiken.
Ik zoek eerlijk gezegd gewoon het allerbeste dat ik maar kan kopen. De laptop moet mijn huidige MacBook Pro (M1 Pro) en iMac vervangen.
De eisen die ik zou stellen aan een nieuwe laptop:
- Minimaal 32 GB geheugen, 64 zou ideaal zijn
- Minimaal 2TB opslag
- Veeleisende LLM's draaien
- 4K video renderen alsof het 240p materiaal is
- De meest veeleisende games op ultra graphics spelen
- Meerdere beeldschermen kunnen aansluiten
- Een intern beeldscherm van 16" inch is het minimum
- Sublieme graphics, vergelijkbaar met het allerbeste wat je nu kunt krijgen bij Apple
- Lange accuduur en het liefst gemakkelijk te verwisselen
Laat ik het zo zeggen: deze laptop is ook een voorsortering op het kunnen spelen van de PC versie van Grand Theft Auto 6 op de allerhoogst denkbare instellingen.
Wat is je budget?
€3500,- maar het mag goedkoper of duurder
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het gewicht boeit me niet
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alleen betrouwbare merken die hebben bewezen dat ze mijn geld waard zijn. HP valt daar zeker niet onder (een olifant vergeet nooit !) en eigenlijk Apple ook niet, ironisch genoeg. Ik wil sublieme driver-ondersteuning en als er wat mis gaat met het apparaat een zorgeloze garantie-ervaring.
Alvast enorm bedankt!
Hier iemand die nog uit het socket 775-tijdperk komt. Dat betekent dat ik dingen echt wel snap, maar dat ik anno 2025 echt niet zelfstandig een laptop uit kan zoeken. Daarom dus hulp gevraagd van de echte experts, in de hoop dat ik ook wat leer.
Door sterk veranderde behoeftes als softwareontwikkelaar ga ik macOS verlaten en terug naar Windows. Ik heb €1800,- budget van mijn werkgever maar mag er extra geld bijleggen als ik dat wil gezien ik hem ook privé mag gebruiken.
Ik zoek eerlijk gezegd gewoon het allerbeste dat ik maar kan kopen. De laptop moet mijn huidige MacBook Pro (M1 Pro) en iMac vervangen.
De eisen die ik zou stellen aan een nieuwe laptop:
- Minimaal 32 GB geheugen, 64 zou ideaal zijn
- Minimaal 2TB opslag
- Veeleisende LLM's draaien
- 4K video renderen alsof het 240p materiaal is
- De meest veeleisende games op ultra graphics spelen
- Meerdere beeldschermen kunnen aansluiten
- Een intern beeldscherm van 16" inch is het minimum
- Sublieme graphics, vergelijkbaar met het allerbeste wat je nu kunt krijgen bij Apple
- Lange accuduur en het liefst gemakkelijk te verwisselen
Laat ik het zo zeggen: deze laptop is ook een voorsortering op het kunnen spelen van de PC versie van Grand Theft Auto 6 op de allerhoogst denkbare instellingen.
Wat is je budget?
€3500,- maar het mag goedkoper of duurder
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het gewicht boeit me niet
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alleen betrouwbare merken die hebben bewezen dat ze mijn geld waard zijn. HP valt daar zeker niet onder (een olifant vergeet nooit !) en eigenlijk Apple ook niet, ironisch genoeg. Ik wil sublieme driver-ondersteuning en als er wat mis gaat met het apparaat een zorgeloze garantie-ervaring.
Alvast enorm bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door CloudPrutser op 18-10-2025 20:58 ]
/f/image/MtWj7u6g7IQbxhn85uNuyOC0.png?f=fotoalbum_large)