Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggggDaddy
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-10 19:26
Ik zoek de beste smartphone van dif moment om te kopen, waarbij de kwaliteit van de camera niet uitmaakt.

Ik maak zelden foto's met mijn telefoon. Mijn vriendin heeft een veel betere telefoon met goede camera, dus ik wil dat relatief weinig geld naar de camera gaat, terwijl het budget des te meer mag zitten in de snelheid, opslag en bijvoorbeeld ai-functies.

Ik zie dat in veel smartphone reviews men heel erg ingaat op de camera, terwijl mijn prioriteiten dus heel anders zijn.

Mijn budget is tot 500 euro. Ik gebruik de telefoon voor video's kijken en gamen. Het zou mooi zijn als het een fijn scherm is waarop ik (e-books) zou kunnen lezen.

Mijn vraag is dus simpelweg: welke telefoon raad je aan als je zo min mogelijk wil uitgeven aan de camera, maar vooral in snelheid voor gamen en een fijn scherm voor lezen?

Bedankt voor je antwoord!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:54
Poco is het eerste merk wat bij mij opkomt met veel hardware voor de prijs die je betaalt.

OnePlus had schermen die voor lezen konden optimaliseren maar weet niet of ze dat nog hebben.
Anders toestellen met Oled scherm, scherm in donkere modus, zwart met witte letters en lage helderheid leest ook goed.

Voor AI geweld moet je de Snapdragon 8 gen 5 Elite processor hebben: review: Eerste benchmarks Snapdragon 8 Elite Gen 5 - Geeft Qualcomm Apple het...
Maar die is nog niet in een 500 Euro telefoon te vinden verwacht ik (filter op processor in de Pricewatch). Gen 3 zal dan het beste zijn met geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggggDaddy
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20-10 19:26
Hartelijk dank voor je antwoord @swhnld !

Ik had nu ook een Xiaomi (Rednote 8 Pro), maar het valt me vies tegen hoeveel bloatware daar op staat. Dat weerhoudt me enigszins van het kopen van een Poco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:54
Ja, ik weet van de bloatware, maar voor je budget van 500 Euro is alleen de Poco F7 Ultra er met een Snapdragon Elite processor voor snelle AI en Games. Net erboven kun je een Samsung S25 overwegen, maar die is ook niet kaal.

Dus de vraag is dan waar je op wil inleveren. Een Pixel bijvoorbeeld kan ook, maar is niet de snelste voor gaming.
Nothing is ook kaal, maar levert ook snelheid in. Idem Motorola en de OnePlus modellen binnen je budget.

Uiteraard kun je een mooie Black Friday deal proberen te scoren of tweedehands kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je hebt ook nog de Realme GT 7 Pro. Die zit net boven de 500 euro. Binnen je budget zijn er ook nog de normale GT 7 en GT 7T. Allemaal hebben ze snelle SoCs geschikt voor gamen, een groot en detailrijk scherm voor lezen en allerlei AI-functies.