Toon posts:

Voordeel van spiegelreflex camera?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de voordelen van een spiegelreflex camera eigenlijk? Maar wat is het eigenlijk?

Is een digicam te vergelijken met een pro camera?

Verwijderd

spiegel reflex kan je meer aan instellen zelf
en meestal een mooier resultaat
maar daar valt over te twisten 8-)

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 12:02

syserr

kangoeroe

was et niet ook zo (in het tijdperk van voor de dig cams dan..) dat je met een spiegelreflex camera in de zoeker precies ziet wat je fotografeert en met niet-spiegelreflexcamera's niet?

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

IIRC: Met een spiegelreflex is het beeld in je zoeker ook exact het beeld dat op de foto zal komen. Bij het schieten van de foto klapt een spiegel om en gaat het beeld ipv van naar de zoeker naar de film.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 17:49

Floor-is

5.2

Bij een spiegelreflexcamera kijk je door de lens zelf dus je ziet precies het beeld dat je vast wilt gaan leggen. Bijkomend voordeel kan zijn dat je lenzen kan wisselen etc. etc.

Zie anders www.dpreview.com

Bericht hierboven

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-03 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[qoute] Is een digicam te vergelijken met een pro camera? [/quote]

Ligt eraan welke camera je neemt en wat je onder pro verstaat. De echte professionals die al overgestapt zijn op digitaal werken met camera's zoals de Nikon D1x en Kodak DCS 760. Die camera's zijn net zo robuust als een high-end spiegelreflex en zijn qua mogelijkheden ongeveer gelijkwaardig. Hiervoor belaal je dan wel een prijs van rond de 15.000 gulden.

Echte digitale spiegelreflexen zie je niet in het consumenten / prosumer prijssegment. Wel zijn er camera's met een elektronische zoeker (EVF) die ongeveer dezelfde functionaliteit hebben als een normale spiegelreflex zoeker, alleen kijk je dan tegen een klein LCD scherm. De resolutie (110.000 tot 220.000 pixels) kan nog niet tippen aan het zoekertje van een spiegelreflex, maar wel heb je het voordeel dat je ook de resultaten van de belichtingsinstelling direct in de zoeker kunt zien. Bij een spiegelreflex is dat niet het geval omdat je gewoon door glas en spiegels kijkt. Twee voorbeelden van camera's met een EVF zijn de Minolta Dimage7 en de Fujifilm 6900. Zelfs heb ik de Dimage7 en ik vind 'm een goede vervanger voor een gangbare spiegelreflex zoals de Canon EOS 300. Je kunt er alles handmatig aan verprutsen wat ook met een spiegelreflex kan en bovendien heb je de voordelen van een digitale camera.
Pagina: 1