De woningen die hier vrijkomen worden nog steeds aangeboden voor de prijs die ik enkele jaren ook betaald heb toen ik hier introk.
[ Voor 27% gewijzigd door Rub147 op 18-10-2025 09:19 ]
ik zou mij overigens in mijn handjes knijpen met een huis voor 800€. Dat is sterk ondergemiddeld qua prijs
Boudewijn schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:21:offtopic:
ik zou mij overigens in mijn handjes knijpen met een huis voor 800€. Dat is sterk ondergemiddeld qua prijs
800€ voor 45m2 in een dorp. Het is maar net wat je ondergemiddeld noemt.
Ik denk dat er genoeg mensen graag zouden willen wonen. Als je het journaal kijkt, elke dag gedoe over de woningnood. Zou zelfs zomaar het thema van de verkiezingen kunnen zijn/worden.
[ Voor 36% gewijzigd door Boudewijn op 18-10-2025 10:16 ]
Misschien hebben ze binnen wel mindere voorzieningen (zoals bijv. een oude badkamer en oude keuken) dan jij, waardoor het aantal punten minder wordt en de huur lager.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Nieuwbouw woningen.Yaksa schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:44:
Hoe weet je dat het 'precies dezelfde' woning is?
Misschien hebben ze binnen wel mindere voorzieningen (zoals bijv. een oude badkamer en oude keuken) dan jij, waardoor het aantal punten minder wordt en de huur lager.
Het is onmogelijk om er op afstand iets zinnigs over te zeggen.
En toch is het meest voor de hand liggende antwoord al geven. Inkomensafhankelijke huurverhogingen.SayWhatAgain! schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:12:
Het is onmogelijk om er op afstand iets zinnigs over te zeggen.
Rare verhuurder die bij een nieuwbouwwoning(!) al 15 euro per jaar vraagt voor het ontstoppen van een nieuw aangelegde riolering.WinterX schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:22:
[...]Nieuwbouw woningen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Heel simpel, frituurvet-belasting.Yaksa schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:30:
[...]
Rare verhuurder die bij een nieuwbouwwoning(!) al 15 euro per jaar vraagt voor het ontstoppen van een nieuw aangelegde riolering.
Gemiddelde huurwoning moet elke 3 jaar ontstopt worden, omdat er elke maand 3 liter frituurvet door gootsteen gaat.
Voordeel is, dit zijn servicekosten, dus als blijkt dat de kosten niet gemaakt worden gaan ze volgend jaar omlaag. (Verhuurder moet aantonen dat kosten gemaakt worden)
Echt99ruud99 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:34:
[...]
Heel simpel, frituurvet-belasting.
Gemiddelde huurwoning moet elke 3 jaar ontstopt worden, omdat er elke maand 3 liter frituurvet door gootsteen gaat.
Voordeel is, dit zijn servicekosten, dus als blijkt dat de kosten niet gemaakt worden gaan ze volgend jaar omlaag. (Verhuurder moet aantonen dat kosten gemaakt worden)

Ik woon in een klein appartement (ongeveer 45m2).Trichoglossus schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:04:
[...]
Rijtjeswoningen? Belachelijk hoge servicekosten trouwens.
Dat is wel heel duur voor een sociale huurwoning. Ik zelf heb ook nieuwbouw 2024 sociaal huur 72m2 en betaal €722 inclusief service kosten. Wat ik zelf denk is dat het voor een andere gezin samenstelling/inkomen groep gereserveerd is, gemeenten moeten voor elke doelgroep een woning reserveren.WinterX schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:30:
[...]
Ik woon in een klein appartement (ongeveer 45m2).
Dit topic is gesloten.