Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 18-10-2025 11:09 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Philip Ross schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:04:
Heel herkenbaar. Wat voor mij goed helpt is van tevoren goed voorbereid zijn en weten wat je wil gaan zeggen.
Voor mij is het ook zeer herkenbaar, maar mijn advies is enigszins het tegenovergestelde van wat jullie zeggen over goed voorbereiden: denk niet woord-voor-woord uit wat je wilt gaan zeggen. Houd het simpel en natuurlijk door op het moment zelf te bedenken wat je precies gaat zeggen.Frieda schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:57:
Presenteren vind ik ook een drama maar ook hier helpt het als je weet wat je gaat zeggen, een presentatie oefenen of de tekst uitschrijven kan dus nuttig zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 18-10-2025 11:00 ]
The devil is in the details.
Ben het wel met je eens hoor. Met goed voorbereid zijn en weten wat je wil zeggen bedoel ik vaak dat je vooraf je belangrijkste punten op een rijtje zet, niet dat je een hele speech uit werkt tot op de letter.Hahn schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:59:
[...]
[...]
Voor mij is het ook zeer herkenbaar, maar mijn advies is enigszins het tegenovergestelde van wat jullie zeggen over goed voorbereiden: denk niet woord-voor-woord uit wat je wilt gaan zeggen. Houd het simpel en natuurlijk door op het moment zelf te bedenken wat je precies gaat zeggen.
Want bij mij is de stress vaak vooral dat ik bang ben een belangrijk detail te gaan vergeten, het verkeerd uit te spreken, of te gaan struikelen over woorden. Terwijl als ik alleen maar globaal bedenk wat ik ongeveer wil ga zeggen en de precieze woorden/zinnen op het moment zelf doe, dat veel minder een probleem is.
Paar andere tips:
- Benoem even kort dat je het spannend vindt (bijv. "Geen idee waarom, maar mezelf voorstellen vind ik altijd even spannend!"), dat maakt het wat luchtiger, haalt een beetje druk van de ketel, en veel anderen zullen het ook herkennen en/of begrijpen.
- Bedenk dat in een voorstelrondje iedereen bezig is met wat ze zelf willen gaan zeggen, en dus niet zo bezig zijn met jou
- Er is geen schande in het kort en bondig te houden.
Hoe gaat dit na het voorstelrondje?RippedBonobo schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:55:
***members only***
Have you tried turning it off and on again?
Voor 90% van de mensen zal de 'gewoon willekeurig iets uitkramen' niet heel goed uitpakken.Gr4mpyC3t schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:01:
Grappig, ik vertel wat er op dat moment in mij opkomt om te zeggen (over mezelf). Aan het einde vermeld ik altijd dat de deur openstaat voor een uitgebreide introductie.
Ik weet zeker dat 80% van de mensen in die ruimte na 1 minuut al vergeten is wat je net hebt gezegd. En de mensen die echt meer willen weten komen later wel naar je toe.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Er is een verschil tussen willekeurig iets uitkramen en willekeurig iets over jezelf vertellen.YakuzA schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:52:
[...]
Voor 90% van de mensen zal de 'gewoon willekeurig iets uitkramen' niet heel goed uitpakken.
Have you tried turning it off and on again?
In geval van de TS geeft hij letterlijk aan dat het in zijn geval wel enkel een probleem is als hij langer de tijd krijgt om iets te bedenken:YakuzA schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:52:
[...]
Voor 90% van de mensen zal de 'gewoon willekeurig iets uitkramen' niet heel goed uitpakken.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Tsja fijn dat jij er mee geholpen bent, maar vaak genoeg is dit gewoon niet feitelijk correct. Bijvoorbeeld als je nog relatief nieuw bent in een organisatie.R_Zwart schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:48:
De beste tip die ik ooit kreeg voor presentaties: jij weet er meer vanaf dan het publiek anders hadden ze je niet gevraagd om iets te komen vertellen. En zeker met een goede voorbereiding klopt dat altijd. Als je weet waar je het over hebt maakt niemand je iets. Ze kunnen hoogstens een andere mening hebben, en die hoor je dan gewoon beleefd aan.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq