Vinted kopers betalen niet...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
Sinds enkele weken probeer ik spullen — vooral kleding — te verkopen op Vinted. Ik merk dat heel wat mensen mijn artikels bekijken en aan hun favorieten toevoegen. Sommigen doen zelfs een tegenbod.

En daar loopt het fout: ik aanvaard hun tegenbod, maar de betaling volgt nooit.

Is dat normaal op Vinted? In het begin dacht ik dat het gewoon arrogantie was, maar ondertussen gebeurt het bij bijna alle kopers. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:20

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Biedingen zijn niet bindend en zo bieden mensen ook. ze hebben 50 euro, bieden voor 600 euro op spullen en nemen alleen wat ze het liefste willen en ze een "overeenkomst" op hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door twain4me op 17-10-2025 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edmunt
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 21:19
twain4me schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:47:
Biedingen zijn niet bindend en zo bieden mensen ook. ze hebben 50 euro, bieden voor 600 euro op spullen en nemen alleen wat ze het liefste willen en ze een "overeenkomst" op hebben.
In het verleden heb ik veel echte veilingen gedaan. Dit soort van mentaliteit werd niet geduld. Op Catawiki is dit dacht ook een no-go. Maar goed, de gemiddelde leeftijd op Vinted is ook zeker niet hoog. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:20

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Op catawiki, ebay en de meeste veilingen en veilingsites zijn de biedingen dan ook bindend ;) op marktplaats en vinted niet. Hate the game, not the player.

[ Voor 17% gewijzigd door twain4me op 17-10-2025 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:13
Precies, het werkt twee kanten op. Het is voor kopers ook laagdrempelig om een bieding te doen. Mijn ervaring is dat veel verkopers niet reageren of de hoofdprijs willen. Als je dus een bepaald artikel wil dan ga je automatisch meerdere verkopers af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:52
Een biedende koper heeft vijf dagen de tijd om te betalen op Vinted, maar de transactie is idd niet bindend. Gedurende die periode blijft het item gewoon te koop voor iedereen op het platform.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet4488
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-10 18:54
*knip* Dit is geen Vinted-ervaringentopic, eigen, ongerelateerde, ervaringen horen hier dus niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 20-10-2025 08:12 ]

Pagina: 1