Schoorsteen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:43

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Mijn vraag
De bovenkant van de schoorsteen is er af (wat buiten zat op het dak)en het dak is dicht gemaakt door een dakdeker. Wel beetje profesorisc omdat heel het dakkapel er af moet en vervangen wordt voor een nieuwe. Maar de schoorsteen moet weg anders willen ze hem niet plaatsen. En ik wil meer ruimte. Ik zit alleen met die enorme steen aan de bovenkant van de schoorsteen. Ik heb hem geprobeerd te splitsen dat is bijna niet te doen. Iemand nog tips hij zal namelijk erg zwaar zijn en ik heb daar onder een houten vloer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaY73OpgG4nvhHAncez3RPm2fwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xq66EKsPc6crniZAgOGnjlbF.jpg?f=fotoalbum_large
Relevante software en hardware die ik gebruik
Grof geweld

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Usenet handleidingen

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mjier
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19:03
Zou er eerst met wat hout of een schroefstempel een tijdelijke ondersteuning eronder zetten. Als dit naar beneden komt heb je een deuk in je vloer of in je voet.
Vervolgens met een kango hakken hakken hakken. Of in stukken boren met een betonboor als je geen kango in de schuur heb liggen.
Er zijn mensen die zeggen dat geweld niets oplost. Maar dat is een misverstand, in ieder geval in deze situatie.

Vaillant Arotherm plus 55/6 - Atlantic Explorer V4 200l - Solaredge 1800wp - Home Assistant - Macte voyager twin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:43

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Mjier schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:31:
Zou er eerst met wat hout of een schroefstempel een tijdelijke ondersteuning eronder zetten. Als dit naar beneden komt heb je een deuk in je vloer of in je voet.
Vervolgens met een kango hakken hakken hakken. Of in stukken boren met een betonboor als je geen kango in de schuur heb liggen.
Er zijn mensen die zeggen dat geweld niets oplost. Maar dat is een misverstand, in ieder geval in deze situatie.
schroefstempel is inderdaad wel verstandig. Betonboor all mee bezig geweest. Ben bang dat het een weekend zweten wordt dan. Dankje

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haya
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:27
Grote haakseslijper kopen/huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimselman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:28
Ik zou het met een betonzaag zoveel mogelijk inzagen en met een kango de stukken loshakken.