Nieuwe laptop installeren; bloatware nog steeds een ding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10:33
Ik heb zojuist een nieuwe Acer laptop gekocht, en sta op het punt deze te gaan installeren.

Nu heb ik me veel ingelezen over bloatware en lees ik veel verschillende ervaringen van mensen. Dat het tegenwoordig wel meevalt tot dat mensen het een hel vinden en een schone installatie doen. Hoe zien jullie dit?

En als leek, ik ben beginnend technisch en niet de omstandigheden om mezelf goed en snel te scholen, is een schone installatie dan aan te raden of kan ik ook prima uit de voeten met de normale installatie en vervolgens ongewenste programma's verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:43

SambalBij

We're all MAD here

De meeste bloatware en ongewenste ellende is tegenwoordig een standaard onderdeel van Windows geworden, dus een schone installatie gaat daar weinig aan veranderen.

Je ziet met laptops/pc's nog wel eens trial versies van een of andere virusscanner standaard geinstalleerd zijn, maar die zijn meestal simpel via de uninstaller te verwijderen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vS
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10:33
@SambalBij dank je wel voor je snelle reactie! Ah okay, dat is goed om te weten. Dan ga ik zodra de boel loopt even goed kijken wat ik wel en niet wil.

Virusscanner ga ik inderdaad sowieso verwijderen.