Tado-gebruikers kunnen kamers alleen verwarmen met betaald…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-10 23:31
Artikel: nieuws: Tado-gebruikers kunnen kamers alleen verwarmen met betaald AI-abonnement
Auteur: @TijsZonderH

Ik had deze als reactie geschreven, maar realiseer me dat dat niet de juiste plek is, vandaar dat ik deze alsnog in een afzonderlijk topic plaats. \

Een kritische noot / vraag bij het artikel. En bij voorbaat, mijn bericht is niet van intentie om de recente wijzigingen goed te praten, maar vooral bedoeld om kritisch te kijken naar wat er nu hier specifiek veranderd.

Tado biedt twee zaken aan:
- Smart Scheduling en het aanmaken van schema's (die verschillen per kamer, bron)
- AI-Assist, welke AI gestuurd kamers kan verwarmen op basis van gedrag (bron)

Zoals ik de artikelen van Tado nu lees: Het lijkt niet om het verwarmen van kamers individueel met of zonder scheduling te gaan, maar lees ik dat het gaat om AI-Assist specifiek gestuurde verwarming. En vandaar mijn kritische vraag of hier een onderscheid is gemaakt in het artikel en of de bewering "Tado-gebruikers kunnen kamers alleen verwarmen met betaald AI-abonnement" volledig, gedeeltelijk of niet correct is?

[ Voor 7% gewijzigd door icratox op 17-10-2025 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:53
Ook als reactie op het FP artikel gegeven..

Volgens het in het artikel gelinkte ondersteuningspagina heet het individueel verwarmen van kamers “room link” en is voor nieuwe installaties vanaf oktober 2025 het AI abonnement nodig om dat te kunnen gebruiken.
Sometimes, a room will need to be heated when others don’t. If you have Smart Radiator Thermostats, Room Link* allows Smart Radiator Thermostats to request heating from the boiler, even when the thermostat directly connected to the boiler does not currently call for heat. The smart integration between the tado° room thermostats and the boiler ensures your heating system runs more efficiently by activating the boiler only when there is actual demand for heat from a room.

…..

*Legacy customers with installations prior to October 2025 don’t require AI Assist to access this feature.
Daarmee hebben de smart radiator knoppen dus eigenlijk bijna geen waarde meer zonder abonnement

[ Voor 5% gewijzigd door _--[]--__ op 17-10-2025 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-10 23:31
Yess, ik zag je reactie inderdaad. Het gaat verder dan ik initieel opmaakte en na nog wat andere artikelen op dat helpcenter te hebben gelezen, begrijp ik nu ook waar voor mij de onduidelijkheid vandaan kwam. Nogmaals thanks voor je reactie!