Odido gaat in bezwaar tegen miljoenenboete RDI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:31
Artikel: nieuws: Odido gaat in bezwaar tegen miljoenenboete RDI
Auteur: @Imre Himmelbauer

Een boete van anderhalf miljoen noem ik toch geen miljoenENboete.
"zware boete"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:15
Ik stel mij ook de vraag waarom er 2 artikels op 2,5 uur tijd gewijd worden aan hetzelfde onderwerp. Dit bezwaar had perfect als update in het andere artikel kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:46

Imre Himmelbauer

Redacteur
@Warpozio Onder meer de Van Dale schrijft dat 'miljoenenerfenis' een erfenis van een of meerdere miljoenen is. Dus dat houden wij hier ook bij boetes aan.
@Mortis__Rigor We vonden het feit dat Odido in bezwaar gaat tegen deze boete dermate nieuwswaardig dat we het in een los artikel hebben verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:31
@Imre Himmelbauer
Chatgpt is het niet eens met jou :)
In het Nederlands gebruik je het tussenstuk “-en-” (zoals in miljoenenboete) als je bedoelt dat het om meerdere miljoenen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-10 12:46
Dan heeft Chatgpt vergeten om ook Van Dale's woordenboek mee te nemen in z'n leerproces...

Edit: ik vermoed dat de redactie liever een bekende, betrouwbare en gerenommeerde bron gebruikt voor dit soort beslissingen dan een chatbot waarbij je eigenlijk alles zelf nog moet controleren.

[ Voor 26% gewijzigd door vanaalten op 17-10-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-10 20:00
Ik ook niet met jou, maar dat zegt vrij weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:21
Imre Himmelbauer schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:00:
@Warpozio Onder meer de Van Dale schrijft dat 'miljoenenerfenis' een erfenis van een of meerdere miljoenen is. Dus dat houden wij hier ook bij boetes aan.
Van Dale kan dat wel vinden, in deze context vind ik het gebruik overkomen als clickbait. Anderhalf miljoen is geen miljoenen in het Nederlandse spraakgebruik.
Pagina: 1