Ik heb thuis een werkstation voorzien van windows 11 pro. Als ik probeer in te loggen met mijn laptop (ook windows 11 pro), dan krijg ik geen verbinding en melding "De aanmeldingspoging is mislukt".
De laptop is van de zaak.
Wat zou hier kunnen spelen?
Het werkte prima toen het werkstation nog windows 10 pro had. Daar hoefde ik niets aan te veranderen, werkte direct na een verse installatie.
Het thuisnetwerkt heeft geen domein. Gewoon een werkstation op een netwerk achter een router; in dit geval zijn laptop en werkstation bekabeld. Overigens: als ik de laptop op wifi aansluit geeft dat geen verschil.
--- gedaan:
Windows Defender uitgezet op werkstation; geen verbetering
Gevolgd, maar geen verbetering: https://learn.microsoft.c...ktop-connection-login-att
update 16.15u
- ik heb een tweede laptop erbij gepakt, ook windows 11, en privé. Dus niet onderdeel van een domein, en wordt door mij beheerd. Ook met de client vanaf deze laptop lukt het niet om met het werkstation te verbinden.
...
Verder lees ik veel over registry hacks etc, maar daar ben ik huiverig voor.
De laptop is van de zaak.
Wat zou hier kunnen spelen?
Het werkte prima toen het werkstation nog windows 10 pro had. Daar hoefde ik niets aan te veranderen, werkte direct na een verse installatie.
Het thuisnetwerkt heeft geen domein. Gewoon een werkstation op een netwerk achter een router; in dit geval zijn laptop en werkstation bekabeld. Overigens: als ik de laptop op wifi aansluit geeft dat geen verschil.
--- gedaan:
Windows Defender uitgezet op werkstation; geen verbetering
Gevolgd, maar geen verbetering: https://learn.microsoft.c...ktop-connection-login-att
update 16.15u
- ik heb een tweede laptop erbij gepakt, ook windows 11, en privé. Dus niet onderdeel van een domein, en wordt door mij beheerd. Ook met de client vanaf deze laptop lukt het niet om met het werkstation te verbinden.
...
Verder lees ik veel over registry hacks etc, maar daar ben ik huiverig voor.
[ Voor 11% gewijzigd door Batje4 op 17-10-2025 16:27 ]
Het is vast wel mooi weer buiten.