MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Vraag
Beste antwoord (via MrBlueEyes op 17-10-2025 15:58)
Heb ik ook op mijn C7 hoor. Ook logos die niet eens gek veel in beeld zijn. Ook vooral op rode achtergronden.MrBlueEyes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:09:
[...]
New, van beiden herken ik het niet. Over het algemeen zit er sowieso ook nog een gordijn voor,, die al het zonlicht blokkeerd. Ik dacht aan misschien afspeel balken, maarja die zijn niet zoveel in beeld natuurlijk.
Alle reacties
Ik heb een LG OLED van 7 jaar oud, geheel zonder burn-in.
Je plaatje lijkt er wel op (burn-in), maar ik zou niet weten wat je moet uitvreten om dat soort strepen in je TV te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door BramT op 17-10-2025 10:16 ]
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Excuses. Ik dacht dat ik het erbij had gezet.BramT schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:15:
Waar hebben we het over? Een TV? Hoe oud? Nieuw, net van marktplaats getrokken? Wat weet je van het gebruik?
Ik heb een LG OLED van 7 jaar oud, geheel zonder burn-in.
Je plaatje lijkt er wel op (burn-in), maar ik zou niet weten wat je moet uitvreten om dat soort strepen in je TV te krijgen.
Hij is alle jaren bij mij in gebruik geweest. Op gegamed, afgelopen jaren vooral veel youtube en streaming diensten.
Ik sta in principe klaar om een nieuwe te bestellen. Maar toch benieuwd hoe dit zou kunnen.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Of valt er mogelijk direct zonlicht op het beeldscherm? En zijn die strepen bijvoorbeeld van een luxaflex patroon?
New, van beiden herken ik het niet. Over het algemeen zit er sowieso ook nog een gordijn voor,, die al het zonlicht blokkeerd. Ik dacht aan misschien afspeel balken, maarja die zijn niet zoveel in beeld natuurlijk.stin00 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:46:
Die lange strepen zijn wel heel evenredig. Herken je die toevallig uit een veelgespeelde game of YouTube interface?
Of valt er mogelijk direct zonlicht op het beeldscherm? En zijn die strepen bijvoorbeeld van een luxaflex patroon?
Heb ik ook op mijn C7 hoor. Ook logos die niet eens gek veel in beeld zijn. Ook vooral op rode achtergronden.MrBlueEyes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:09:
[...]
New, van beiden herken ik het niet. Over het algemeen zit er sowieso ook nog een gordijn voor,, die al het zonlicht blokkeerd. Ik dacht aan misschien afspeel balken, maarja die zijn niet zoveel in beeld natuurlijk.
Mee eens.Ollie_NL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:32:
Ik weet niet wat het veroorzaakt maar ik denk niet dat YT het beste is om een test mee te doen, ik zou eerder iets downloaden en afspelen via USB
Een slideshow met afbeeldingen in met egale, felle kleuren is al genoeg.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Zeker bij rood/oranje is dit inderdaad goed te zien. Het is dus zéker burn-in.
De opmerking dat Youtube niet voldoet snap ik niet eigenlijk, het is 99.9% zeker dat die youtube clip geen vreemde verkleuringen bevat.
Nee daar is dit Youtube filmpje zeker geschikt voor. Nu zie ik ook duidelijk wanneer ze goed te zien zijn. Bij veel series/films zag ik het, maar niet altijd.DoubleDot schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:44:
Die strepen onderaan herken ik (deels) op mijn oled 55b6v uit 2016. Die komen bij mij door ondertitels van o.a Netflix. Helaas had ik hem heel lang op de hoogste helderheid staan (ivm een lichtrijke ruimte) en heeft dit toestel een pak minder features om burn-in tegen te gaan.
Zeker bij rood/oranje is dit inderdaad goed te zien. Het is dus zéker burn-in.
De opmerking dat Youtube niet voldoet snap ik niet eigenlijk, het is 99.9% zeker dat die youtube clip geen vreemde verkleuringen bevat.
Zo heeft de LG een test foto om te zien of je beeldproblemen hebt, maar dan valt het niet op. Daar zit ook veel blauw in van zee/lucht. Dan lijkt het beeld inderdaad helemaal goed te zijn.
Ja, ik ging die aanraden maar ik bedacht me halverwege dat die gewoon fotos toont. Ik had via de ingebouwde browser naar een test pagina gegaan, maar eindresultaat is gewoon hetzelfde.MrBlueEyes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:56:
[...]
Zo heeft de LG een test foto om te zien of je beeldproblemen hebt, maar dan valt het niet op. Daar zit ook veel blauw in van zee/lucht. Dan lijkt het beeld inderdaad helemaal goed te zijn.
Omdat er al zeer veel over besproken én dus over te vinden is in dat topic, sluit ik nu deze.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit topic is gesloten.