Besluit over herstel buiten VVE om, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdamen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:01
Ik zit met de volgende situatie:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Hoe het beste om te gaan met deze situatie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-10 22:27
Wat betreft punten 2 en 3, die je natuurlijk met die persoon hebt besproken, wat was de reactie daarop?
Als je 5k per appartement kan besparen is dat denk ik een mooie insteek voor een gesprek waar iedereen blij van wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door grasmanek94 op 17-10-2025 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

freekdamen schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:33:
Hoe het beste om te gaan met deze situatie?
Simpel, ga het gesprek aan met de buurman. :)

Geef je zorgpunten aan, en ga van daaruit verder het gesprek aan. Las desnoods een extra VVE-vergadering, da's met drie appartementen vrij snel geregeld lijkt mij.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:20
Voorzitter zijn is geen alleenrecht/directeursfunctie.
Dus als je met z'n drieën bent, moet je met z'n drieën samen komen en beslissingen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdamen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:01
grasmanek94 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:41:
Wat betreft punten 2 en 3, die je natuurlijk met die persoon hebt besproken, wat was de reactie daarop?
Als je 5k per appartement kan besparen is dat denk ik een mooie insteek voor een gesprek waar iedereen blij van wordt.
De persoon is eigenlijk direct uitgegaan van de resultaten uit het onderzoek en is daarop actie gaan ondernemen. Hij denkt dat het verhalen van de kosten op de partij die de fundering heeft aangelegd een moeilijk verhaal wordt. Hij heeft VEH gesproken en die geven aan dat wij dan moeten aantonen dat het een constructiefout is. Waarvan hij denkt dat het uitloopt in een lang juridisch geschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat staat er in jullie statuten? Het is niet ongebruikelijk dat het bestuur een mandaat heeft voor een bepaald bedrag (om een acuut probleem op te lossen). Nu zal dat vast geen 15000 euro zijn, maar toch even checken.

Los daarvan; de voorzitter mag dit niet uit naam van de vve doen, dit moet de hele vve besluiten.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Is er een (goedgekeurde) begroting? Dat geeft het bestuur mandaat om bepaalde kosten te maken. Daarbuiten heb je een besluit nodig van de VVE (en overeenkomstig een aanpassing van de begroting/bijdrage van de VVE-leden).
Pagina: 1