Haperende beelden bij kijken filmpjes in Teams: bandbreedte?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remkoouwehand
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19-10 21:42
Ik woon net over de grens in Belgie. Mijn provider is Telenet. De ervaringen met hen zijn verschillend.

Mijn vrouw maakt voor haar werk gebruik van de volgende opzet: deelnemers hebben op YouTube filmpjes geplaatst van hun paardrij-activiteiten. Tijdens een Teams-meeting met alle deelnemers deelt mijn vrouw haar scherm, opent de filmpjes een voor een, en becommentarieert wat ze ziet. De hele sessie wordt opgenomen.

Deze opzet is deel van een cursus die ze verzorgt, en het moet dus vlekkeloos werken, maar de filmpjes haperen nogal eens tijdens de Teams-meeting, óf bij het terugkijken van de opname op een later moment.

Ik denk er nu aan, dat de bandbreedte mogelijk te wensen over laat. Maar is dat het geval of zijn er wellicht andere overwegingen die ik zou kunnen doen?

Groet Remko.

Beste antwoord (via remkoouwehand op 18-10-2025 21:16)

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-10 21:55
Teams staat standaard niét in een modus om video te delen. De standaard modus is voor het delen van je scherm met relatief statische inhoud. Je kan die hogere snelheidsmodus via het menu inschakelen, maar je kan ook deze fantastische hotkey gebruiken: CTRL+ALT+SHIFT+T. (Al geeft de pagina aan dat die binnenkort komt te vervallen).

Wanneer je het balkje met "U deelt uw scherm" aanklikt is er een optie "optimaliseren", dan gaat de framerate dus omhoog naar ongeveer 15fps ipv 3 à 5. Vlot is het niet, maar het is zéker beter

Meer info hier: https://learn.microsoft.c...meetings/fix-choppy-video

[ Voor 73% gewijzigd door DoubleDot op 17-10-2025 09:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:16
Ik gebuik voor werk ook MS Teams.
Zodra ik Teams open heb, lijkt het alsof mijn computer stroperig langzaam wordt.
Dat is altijd en heel consequent.
Ik ben bang dat Teams kwa software niet efficient omgaat met de resources, waardoor er erg weinig overblijft voor andere zaken.
Heel misschien helpt het om de prioriteit van Teams in Task Manager flink te verlagen?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk niet dat het bandbreedte is. Probeer eens of het via Powerpoint Live of Watch Together beter gaat.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je de laatste versie van Teams? Hier was het eerder (2 jaar geleden?) ook zo maar de laatste tijd gaat het prima. Aan de internetverbinding is niets veranderd.

Verder ook kijken of je bedraad of via wifi werkt. Verbinding met wifi zegt namelijk nog niets over de kwaliteit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-10 21:55
Teams staat standaard niét in een modus om video te delen. De standaard modus is voor het delen van je scherm met relatief statische inhoud. Je kan die hogere snelheidsmodus via het menu inschakelen, maar je kan ook deze fantastische hotkey gebruiken: CTRL+ALT+SHIFT+T. (Al geeft de pagina aan dat die binnenkort komt te vervallen).

Wanneer je het balkje met "U deelt uw scherm" aanklikt is er een optie "optimaliseren", dan gaat de framerate dus omhoog naar ongeveer 15fps ipv 3 à 5. Vlot is het niet, maar het is zéker beter

Meer info hier: https://learn.microsoft.c...meetings/fix-choppy-video

[ Voor 73% gewijzigd door DoubleDot op 17-10-2025 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remkoouwehand
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19-10 21:42
Het ziet er naar uit dat het inderdaad de framerate is. Microsoft biedt een andere mogelijkheid aan als de toetsencombinatie is afgeschaft.
We gaan hier eens mee testen. Thanks!
Pagina: 1