[Multi] The Outer Worlds 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:07
The Outer Worlds 2 (2025) – Obsidian Entertainment / Xbox Game Studios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tj0Zo157EDuni9JsF5BVxBIr.jpg

Ontwikkelaar: Obsidian Entertainment
Uitgever: Xbox Game Studios / Private Division
Platforms: PS5, Xbox Series X|S, Windows (Steam)
Release-datum: 24 oktober 2025
Zie ook: Steam-pagina

Welkom

Welkom in het officiële The Outer Worlds 2-topic!

Outer Worlds @ Tweakers: In dit topic bespreken we alles over de aankomende sci-fi RPG The Outer Worlds 2, ontwikkeld door Obsidian Entertainment.
Bekend van *Fallout: New Vegas*, *Pillars of Eternity* en het originele *The Outer Worlds*, keert de studio terug met een nieuwe planeet, nieuwe bemanning en nog meer satirische humor over megacorporaties, kolonisatie en morele keuzes.

Alles over games en aankomende releases vind je op Tweakers.net.
Wil je ervaringen delen of samen spelen? Join de Tweakers Discord.
Over de game

The Outer Worlds 2 speelt zich af in een nieuw sterrenstelsel, Heliot System, met een volledig nieuwe cast van personages en facties. Je bent wederom een ‘stranger’ die ontwaakt uit cryoslaap om midden in een politieke strijd terecht te komen, waarin megacorporaties, rebellen en opportunisten strijden om macht — en jouw keuzes bepalen wie er overleeft.

Net als in het origineel draait het spel om scherpe satire, rollenspel en morele dilemma’s, maar nu op grotere schaal. Het verhaal belooft diepere companions, complexere relaties en meer vrijheid in hoe je quests oplost.

Kernpunten:
• Nieuw universum – Verken het Heliot-stelsel: ruige woestijnplaneten, hypermoderne megasteden en gevaarlijke buitenaardse wildernis.
• Morele keuzes – Elke dialoogoptie en beslissing beïnvloedt reputaties en facties.
• Companions 2.0 – Diepere interacties, unieke vaardigheden en morele conflicten.
• Satire en humor – Felle kritiek op kapitalisme en corporate propaganda, met typische Obsidian-humor.
• Next-gen engine – Gebouwd in Unreal Engine 5 met verbeterde AI, fysica en lighting.
• Dynamische combat – Richt je op first-person schietactie, stealth of diplomatie — of alles tegelijk.

De game behoudt de kenmerkende absurdistische toon van het origineel, maar tilt het universum naar een meer volwassen, thematisch duistere richting.

Gameplay
First-person RPG: Klassieke Obsidian-gameplay met schieten, praten en kiezen.
Companions: Nieuwe metgezellen, elk met hun eigen queeste en ‘loyalty missions’.
Skills & perks: Terugkerend skill-systeem met meer focus op stealth en crafting.
Combat: Gebruik tijdsvertraging (TTD), energiegeweren of brute melee-aanvallen.
Faction influence: Je reputatie beïnvloedt handel, hulp of vijandschap.
Exploration: Open planeten met voertuigen, dungeons en geheime onderzoeksfaciliteiten.

Een open RPG-ervaring met de humor van *Fallout*, de vrijheid van *Mass Effect* en de satire van *The Expanse*.
Technische specificaties & features

Platforms:
• PlayStation 5
• Xbox Series X|S
• PC (Steam, Game Pass)

Release: 24 oktober 2025
Engine: Unreal Engine 5
Modi: Singleplayer
Performance: Verwacht 4K/60 fps op Series X en PS5 (Performance Mode) – 1440p/30 fps Quality Mode.

PC – Minimale specificaties:
• CPU: AMD Ryzen 5 2600 / Intel Core i5-8400
• GPU: AMD Radeon RX 5700 / NVIDIA GeForce GTX 1070 / Intel Arc A580
• RAM: 16 GB
• Opslag: 110 GB (SSD vereist)

PC – Aanbevolen specificaties:
• CPU: Ryzen 5 5600X / Intel Core i7-10700K
• GPU: AMD Radeon RX 6800 XT / NVIDIA GeForce RTX 3080
• RAM: 16 GB
• Opslag: 110 GB SSD

Media: Video's & Trailers

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4pdGAixYpJG09DF0kifIbhXXjo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/zX4vp5uXx1kekX2Egfz0XFR7.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYFVqyZRdufyk4z1lWB6Wd6nkys=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/s3y3Au6GvSXzEk1kxLNeq5qB.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoJHVhK64G1YSBhIsMChvpptWYM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/vHv2ECh9SJMD8XydK1LSDbFW.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlS8FGUeKSCDwrQ-6SsbvCwhrNU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/iTXzlJ8Dncn5RfsGEZpLTyV7.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYPA96ATJMOgGiHKUkHwLnp-7qE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZDiSx24qQsfhQXu1TRu27Y0l.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuV7Did7mSMagTPs_3DzyldE5nw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/kwm4BQenouDhor6RCIM3qrre.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDpC-JDcBlp08QjoWkDboiOQRjU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Ov1xj95KhyBmrzlK1jCT8UYq.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O0cNOlRQl2bZP7tv2kdvHn4Xy8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/pHYJYtGisPMaaTNqDSfma9vx.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nP7oEkux7djmvBZSchwtXf2jXh8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/vmLaeQC8ln8pt6DSWOlqQNIP.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5xMuMUmxZ9EKWeSoZ1WiztNiJk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/tRZSYbXaPjG6gz0wD8wk3mPY.png?f=fotoalbum_medium
Previews & Pers

Voorlopige previews loven de verbeterde presentatie, humor en de mate van vrijheid.
IGN noemt het “de ultieme next-gen opvolger van Fallout: New Vegas”, en PC Gamer prijst de satirische toon en companion-systemen.

Officiële recensies volgen dichter bij release — deze sectie wordt aangevuld zodra Digital Foundry, Eurogamer of GameSpot hun analyses publiceren.
Links

Officiële website: outerworlds2.obsidian.net
Steam-pagina: store.steampowered.com/app/1449110/The_Outer_Worlds_2/
Wikipedia: en.wikipedia.org/wiki/The_Outer_Worlds_2
Ontwikkelaar: Obsidian Entertainment
Uitgever: Xbox Game Studios
Halcyon was just the beginning.

[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 17-10-2025 04:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 16:44

Dhrax

Prog Lord

Uitstekend vermaakt met het eerste deel. Hier gaan we ook weer lekker induiken eind van de maand :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
Dhrax schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:58:
Uitstekend vermaakt met het eerste deel. Hier gaan we ook weer lekker induiken eind van de maand :D
Hier ook! Heb me destijds enorm vermaakt met het eerste deel op de Series X; in één ruk uitgespeeld, inclusief de DLC. Niet mijn eigen keuze, weliswaar... maar "Spacer's Choice!" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:13
Uhmm... Hoor ik deze al te hebben? :') foutje met verzenden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFbK6aVdRZUpZsgO7kbdE5QuTO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0Ma8zWXB0xKOHwSJeXZ77kx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 18:04
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:33:

[Afbeelding]
Zeker bij Gameresource gepre-orderd ? Zie namelijk dat er 46 exemplaren op voorraad zijn. En vaak betekent dit dat ze inderdaad al verstuurd worden.

Lijkt wel vrij weinig hype voor deze game te zijn. Wat wel weer jammer is.

Ik krijg er in ieder geval een groot Fallout gevoel bij. Dus kan niet wachten. Wacht wel eerst de reviews af. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:33:

[Afbeelding]
Nice! Je doet je naam wel eer aan zo. ;) Waarschijnlijk nog niet te spelen of wel soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik vond de eerste best wel OK, was leuk maar had heel veel tekortkomingen. Avowed was ook wel OK, verkennen was leuk maar het spel was wel erg steriel en werd (voor mij) snel saai. Afgaande op interviews willen ze deze groots aanpakken, dus dat beloofd veel goeds. Ze lijken van deel 1 geleerd te hebben en als ze de goede punten van Avowed hebben meegenomen, kan ik eindelijk na lange tijd weer een geweldige Obisidian spel spelen. Ik hoop dat Outer Worlds 2 ze weer op de kaart zet.
Dag 1 aankoop zal het voor mij niet worden, eerst reviews afwachten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slender77
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:07
Ik heb het spel ook afgelopen zaterdag ontvangen. Het is gewoon speelbaar en ik heb er al een uur of vier of vijf in zitten.
Het is al weer een tijd geleden dat ik het eerste deel heb gespeeld. Daar was ik enorm gehyped voor omdat ik een grote fan ben van Obsidian. Voor mij was deel 1 een lichte teleurstelling omdat het vrij kleinschalig was en ieder gebied duidelijk een beste uitkomst had. Je had geen moeilijke keuzes zoals bij spellen als The Witcher 3 en dat maakte het voor mij minder leuk.

The Outer Worlds 2 vind ik tot nu toe erg leuk. De dialogen zijn goed geschreven en er zit veel humor in. De verschillende groepen en personages die je kunt helpen zijn eigenlijk allemaal heel erg fout en er zijn geen duidelijke good guys. Dat zorgt er voor dat de quests erg leuk zijn. Quests hebben ook meerdere oplossingen afhankelijk van je skills en informatie / items die je hebt gevonden.
Wat wel opvalt is dat het spel steeds toont welke andere opties je hebt in dialogen en acties ook wanneer je de benodigde skills of quest items niet hebt. Je ziet dan bijvoorbeeld een dialoog waarin een optie grijs is omdat je niet 'Medical 3' hebt bijvoorbeeld. Ik vind het wel prettig want het geeft een idee welke andere mogelijkheden er zijn voor een nieuwe playthrough of wanneer je meer punten investeert in een skill.

Grafisch is het spel een teleurstelling. Ik speel het op de PS5 Pro in 'balanced'. Het spel ziet er uit als een PS4 titel en het draait ook niet eens lekker soepel. Ik denk dat het ergens rond de 30 / 40 fps draait en er zijn framedrops. Ik heb hiervoor Dying Light The Beast gespeeld en het is een flinke stap terug als je de super vloeiende gameplay daarvan bent gewend.

Het vechten werkt verder prima maar is bijzonder. Je vindt wapens met verschillende effecten. Daarnaast speel je al vrij snel extra mogelijkheden vrij met bijvoorbeeld tijdsvertraging, een schild en een double jump waardoor het wat afwisselender wordt.

Qua gameplay ben je voornamelijk veel aan het praten en uitzoeken hoe je bepaalde quests kunt oplossen. Als je dus op zoek bent naar een shooter met wat lichte RPG elementen dan kun je beter Borderlands gaan spelen.
Ik vind het een erg leuk spel tot nu toe en kan niet wachten om het verder te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@Slender77 dank voor je eerste indruk, klinkt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Slender77 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:09:
Ik heb het spel ook afgelopen zaterdag ontvangen. Het is gewoon speelbaar en ik heb er al een uur of vier of vijf in zitten.
Het is al weer een tijd geleden dat ik het eerste deel heb gespeeld. Daar was ik enorm gehyped voor omdat ik een grote fan ben van Obsidian. Voor mij was deel 1 een lichte teleurstelling omdat het vrij kleinschalig was en ieder gebied duidelijk een beste uitkomst had. Je had geen moeilijke keuzes zoals bij spellen als The Witcher 3 en dat maakte het voor mij minder leuk.

The Outer Worlds 2 vind ik tot nu toe erg leuk. De dialogen zijn goed geschreven en er zit veel humor in. De verschillende groepen en personages die je kunt helpen zijn eigenlijk allemaal heel erg fout en er zijn geen duidelijke good guys. Dat zorgt er voor dat de quests erg leuk zijn. Quests hebben ook meerdere oplossingen afhankelijk van je skills en informatie / items die je hebt gevonden.
Wat wel opvalt is dat het spel steeds toont welke andere opties je hebt in dialogen en acties ook wanneer je de benodigde skills of quest items niet hebt. Je ziet dan bijvoorbeeld een dialoog waarin een optie grijs is omdat je niet 'Medical 3' hebt bijvoorbeeld. Ik vind het wel prettig want het geeft een idee welke andere mogelijkheden er zijn voor een nieuwe playthrough of wanneer je meer punten investeert in een skill.

Grafisch is het spel een teleurstelling. Ik speel het op de PS5 Pro in 'balanced'. Het spel ziet er uit als een PS4 titel en het draait ook niet eens lekker soepel. Ik denk dat het ergens rond de 30 / 40 fps draait en er zijn framedrops. Ik heb hiervoor Dying Light The Beast gespeeld en het is een flinke stap terug als je de super vloeiende gameplay daarvan bent gewend.

Het vechten werkt verder prima maar is bijzonder. Je vindt wapens met verschillende effecten. Daarnaast speel je al vrij snel extra mogelijkheden vrij met bijvoorbeeld tijdsvertraging, een schild en een double jump waardoor het wat afwisselender wordt.

Qua gameplay ben je voornamelijk veel aan het praten en uitzoeken hoe je bepaalde quests kunt oplossen. Als je dus op zoek bent naar een shooter met wat lichte RPG elementen dan kun je beter Borderlands gaan spelen.
Ik vind het een erg leuk spel tot nu toe en kan niet wachten om het verder te spelen.
Klinkt goed! (y) Hoop alleen wel dat het een beetje draait op pc, want deel 1 (UE4) was een drama in het begin en deel 2 gebruikt UnrealStutter Engine 5.
Pagina: 1