[Multi] The Outer Worlds 2

Pagina: 1
Acties:

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16
The Outer Worlds 2 (2025) – Obsidian Entertainment / Xbox Game Studios
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/tj0Zo157EDuni9JsF5BVxBIr.jpg

Ontwikkelaar: Obsidian Entertainment
Uitgever: Xbox Game Studios / Private Division
Platforms: PS5, Xbox Series X|S, Windows (Steam)
Release-datum: 24 oktober 2025
Zie ook: Steam-pagina

Welkom

Welkom in het officiële The Outer Worlds 2-topic!

Outer Worlds @ Tweakers: In dit topic bespreken we alles over de aankomende sci-fi RPG The Outer Worlds 2, ontwikkeld door Obsidian Entertainment.
Bekend van *Fallout: New Vegas*, *Pillars of Eternity* en het originele *The Outer Worlds*, keert de studio terug met een nieuwe planeet, nieuwe bemanning en nog meer satirische humor over megacorporaties, kolonisatie en morele keuzes.

Alles over games en aankomende releases vind je op Tweakers.net.
Wil je ervaringen delen of samen spelen? Join de Tweakers Discord.
Over de game

The Outer Worlds 2 speelt zich af in een nieuw sterrenstelsel, Heliot System, met een volledig nieuwe cast van personages en facties. Je bent wederom een ‘stranger’ die ontwaakt uit cryoslaap om midden in een politieke strijd terecht te komen, waarin megacorporaties, rebellen en opportunisten strijden om macht — en jouw keuzes bepalen wie er overleeft.

Net als in het origineel draait het spel om scherpe satire, rollenspel en morele dilemma’s, maar nu op grotere schaal. Het verhaal belooft diepere companions, complexere relaties en meer vrijheid in hoe je quests oplost.

Kernpunten:
• Nieuw universum – Verken het Heliot-stelsel: ruige woestijnplaneten, hypermoderne megasteden en gevaarlijke buitenaardse wildernis.
• Morele keuzes – Elke dialoogoptie en beslissing beïnvloedt reputaties en facties.
• Companions 2.0 – Diepere interacties, unieke vaardigheden en morele conflicten.
• Satire en humor – Felle kritiek op kapitalisme en corporate propaganda, met typische Obsidian-humor.
• Next-gen engine – Gebouwd in Unreal Engine 5 met verbeterde AI, fysica en lighting.
• Dynamische combat – Richt je op first-person schietactie, stealth of diplomatie — of alles tegelijk.

De game behoudt de kenmerkende absurdistische toon van het origineel, maar tilt het universum naar een meer volwassen, thematisch duistere richting.

Gameplay
First-person RPG: Klassieke Obsidian-gameplay met schieten, praten en kiezen.
Companions: Nieuwe metgezellen, elk met hun eigen queeste en ‘loyalty missions’.
Skills & perks: Terugkerend skill-systeem met meer focus op stealth en crafting.
Combat: Gebruik tijdsvertraging (TTD), energiegeweren of brute melee-aanvallen.
Faction influence: Je reputatie beïnvloedt handel, hulp of vijandschap.
Exploration: Open planeten met voertuigen, dungeons en geheime onderzoeksfaciliteiten.

Een open RPG-ervaring met de humor van *Fallout*, de vrijheid van *Mass Effect* en de satire van *The Expanse*.
Technische specificaties & features

Platforms:
• PlayStation 5
• Xbox Series X|S
• PC (Steam, Game Pass)

Release: 24 oktober 2025
Engine: Unreal Engine 5
Modi: Singleplayer
Performance: Verwacht 4K/60 fps op Series X en PS5 (Performance Mode) – 1440p/30 fps Quality Mode.

PC – Minimale specificaties:
• CPU: AMD Ryzen 5 2600 / Intel Core i5-8400
• GPU: AMD Radeon RX 5700 / NVIDIA GeForce GTX 1070 / Intel Arc A580
• RAM: 16 GB
• Opslag: 110 GB (SSD vereist)

PC – Aanbevolen specificaties:
• CPU: Ryzen 5 5600X / Intel Core i7-10700K
• GPU: AMD Radeon RX 6800 XT / NVIDIA GeForce RTX 3080
• RAM: 16 GB
• Opslag: 110 GB SSD

Media: Video's & Trailers

Screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4pdGAixYpJG09DF0kifIbhXXjo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/zX4vp5uXx1kekX2Egfz0XFR7.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYFVqyZRdufyk4z1lWB6Wd6nkys=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/s3y3Au6GvSXzEk1kxLNeq5qB.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoJHVhK64G1YSBhIsMChvpptWYM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/vHv2ECh9SJMD8XydK1LSDbFW.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlS8FGUeKSCDwrQ-6SsbvCwhrNU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/iTXzlJ8Dncn5RfsGEZpLTyV7.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYPA96ATJMOgGiHKUkHwLnp-7qE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ZDiSx24qQsfhQXu1TRu27Y0l.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuV7Did7mSMagTPs_3DzyldE5nw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/kwm4BQenouDhor6RCIM3qrre.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDpC-JDcBlp08QjoWkDboiOQRjU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Ov1xj95KhyBmrzlK1jCT8UYq.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O0cNOlRQl2bZP7tv2kdvHn4Xy8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/pHYJYtGisPMaaTNqDSfma9vx.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nP7oEkux7djmvBZSchwtXf2jXh8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/vmLaeQC8ln8pt6DSWOlqQNIP.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5xMuMUmxZ9EKWeSoZ1WiztNiJk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/tRZSYbXaPjG6gz0wD8wk3mPY.png?f=fotoalbum_medium
Recensies & Reviews

De eerste recensies van The Outer Worlds 2 beginnen binnen te druppelen.
Het algemene beeld is positief tot gematigd: de humor, sfeer en dialogen worden geprezen, maar de vernieuwing ten opzichte van het origineel is volgens sommigen beperkt.
De gemiddelde score ligt momenteel rond de 80/100 op diverse platforms.

BronScoreSamenvatting
IGN
8/10
“Een scherp, grappig en herkenbaar vervolg dat trouw blijft aan de formule. Niet baanbrekend, maar wel heerlijk geschreven.”
GameSpot
7/10
“Meer van hetzelfde, maar in dit geval is dat prima. De charme en humor redden het geheel.”
PC Gamer
81/100
“Sterke writing en sfeer, maar nog steeds wat houterige gevechten. Een waardige opvolger.”
Eurogamer
Aanbevolen
“Geen grote vernieuwer, wel een meester in stijl en toon. Een slimme, satirische RPG met veel karakter.”
GamesRadar+
4/5
“Geweldig geschreven personages en scherpe humor. Mist wat technische verfijning.”
OpenCritic
81/100
“Overwegend positief – solide vervolg dat de fans zal bekoren.”

Conclusie:
Een sterke terugkeer naar de satirische sci-fi-wereld van Obsidian. De game weet zijn charme en schrijfstijl te behouden, maar brengt weinig nieuws qua gameplay. Fans van het origineel zullen zich meteen thuis voelen.

Video Reviews

Links

Officiële website: outerworlds2.obsidian.net
Steam-pagina: store.steampowered.com/app/1449110/The_Outer_Worlds_2/
Wikipedia: en.wikipedia.org/wiki/The_Outer_Worlds_2
Ontwikkelaar: Obsidian Entertainment
Uitgever: Xbox Game Studios
Halcyon was just the beginning.

[ Voor 35% gewijzigd door Yonix op 23-10-2025 20:25 ]

• Dhrax
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Uitstekend vermaakt met het eerste deel. Hier gaan we ook weer lekker induiken eind van de maand :D

• Yonix
Dhrax schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:58:
Uitstekend vermaakt met het eerste deel. Hier gaan we ook weer lekker induiken eind van de maand :D
Hier ook! Heb me destijds enorm vermaakt met het eerste deel op de Series X; in één ruk uitgespeeld, inclusief de DLC. Niet mijn eigen keuze, weliswaar... maar "Spacer's Choice!" ;)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:29
Uhmm... Hoor ik deze al te hebben? :') foutje met verzenden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFbK6aVdRZUpZsgO7kbdE5QuTO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0Ma8zWXB0xKOHwSJeXZ77kx.jpg?f=fotoalbum_large

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 19:24
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:33:

[Afbeelding]
Zeker bij Gameresource gepre-orderd ? Zie namelijk dat er 46 exemplaren op voorraad zijn. En vaak betekent dit dat ze inderdaad al verstuurd worden.

Lijkt wel vrij weinig hype voor deze game te zijn. Wat wel weer jammer is.

Ik krijg er in ieder geval een groot Fallout gevoel bij. Dus kan niet wachten. Wacht wel eerst de reviews af. :D

• Yonix
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 12:33:

[Afbeelding]
Nice! Je doet je naam wel eer aan zo. ;) Waarschijnlijk nog niet te spelen of wel soms?

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:51
Ik vond de eerste best wel OK, was leuk maar had heel veel tekortkomingen. Avowed was ook wel OK, verkennen was leuk maar het spel was wel erg steriel en werd (voor mij) snel saai. Afgaande op interviews willen ze deze groots aanpakken, dus dat beloofd veel goeds. Ze lijken van deel 1 geleerd te hebben en als ze de goede punten van Avowed hebben meegenomen, kan ik eindelijk na lange tijd weer een geweldige Obisidian spel spelen. Ik hoop dat Outer Worlds 2 ze weer op de kaart zet.
Dag 1 aankoop zal het voor mij niet worden, eerst reviews afwachten :)

• Slender77
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:06
Ik heb het spel ook afgelopen zaterdag ontvangen. Het is gewoon speelbaar en ik heb er al een uur of vier of vijf in zitten.
Het is al weer een tijd geleden dat ik het eerste deel heb gespeeld. Daar was ik enorm gehyped voor omdat ik een grote fan ben van Obsidian. Voor mij was deel 1 een lichte teleurstelling omdat het vrij kleinschalig was en ieder gebied duidelijk een beste uitkomst had. Je had geen moeilijke keuzes zoals bij spellen als The Witcher 3 en dat maakte het voor mij minder leuk.

The Outer Worlds 2 vind ik tot nu toe erg leuk. De dialogen zijn goed geschreven en er zit veel humor in. De verschillende groepen en personages die je kunt helpen zijn eigenlijk allemaal heel erg fout en er zijn geen duidelijke good guys. Dat zorgt er voor dat de quests erg leuk zijn. Quests hebben ook meerdere oplossingen afhankelijk van je skills en informatie / items die je hebt gevonden.
Wat wel opvalt is dat het spel steeds toont welke andere opties je hebt in dialogen en acties ook wanneer je de benodigde skills of quest items niet hebt. Je ziet dan bijvoorbeeld een dialoog waarin een optie grijs is omdat je niet 'Medical 3' hebt bijvoorbeeld. Ik vind het wel prettig want het geeft een idee welke andere mogelijkheden er zijn voor een nieuwe playthrough of wanneer je meer punten investeert in een skill.

Grafisch is het spel een teleurstelling. Ik speel het op de PS5 Pro in 'balanced'. Het spel ziet er uit als een PS4 titel en het draait ook niet eens lekker soepel. Ik denk dat het ergens rond de 30 / 40 fps draait en er zijn framedrops. Ik heb hiervoor Dying Light The Beast gespeeld en het is een flinke stap terug als je de super vloeiende gameplay daarvan bent gewend.

Het vechten werkt verder prima maar is bijzonder. Je vindt wapens met verschillende effecten. Daarnaast speel je al vrij snel extra mogelijkheden vrij met bijvoorbeeld tijdsvertraging, een schild en een double jump waardoor het wat afwisselender wordt.

Qua gameplay ben je voornamelijk veel aan het praten en uitzoeken hoe je bepaalde quests kunt oplossen. Als je dus op zoek bent naar een shooter met wat lichte RPG elementen dan kun je beter Borderlands gaan spelen.
Ik vind het een erg leuk spel tot nu toe en kan niet wachten om het verder te spelen.

• mister_S
@Slender77 dank voor je eerste indruk, klinkt erg goed :)

• Yonix
Slender77 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:09:
Ik heb het spel ook afgelopen zaterdag ontvangen. Het is gewoon speelbaar en ik heb er al een uur of vier of vijf in zitten.
Het is al weer een tijd geleden dat ik het eerste deel heb gespeeld. Daar was ik enorm gehyped voor omdat ik een grote fan ben van Obsidian. Voor mij was deel 1 een lichte teleurstelling omdat het vrij kleinschalig was en ieder gebied duidelijk een beste uitkomst had. Je had geen moeilijke keuzes zoals bij spellen als The Witcher 3 en dat maakte het voor mij minder leuk.

The Outer Worlds 2 vind ik tot nu toe erg leuk. De dialogen zijn goed geschreven en er zit veel humor in. De verschillende groepen en personages die je kunt helpen zijn eigenlijk allemaal heel erg fout en er zijn geen duidelijke good guys. Dat zorgt er voor dat de quests erg leuk zijn. Quests hebben ook meerdere oplossingen afhankelijk van je skills en informatie / items die je hebt gevonden.
Wat wel opvalt is dat het spel steeds toont welke andere opties je hebt in dialogen en acties ook wanneer je de benodigde skills of quest items niet hebt. Je ziet dan bijvoorbeeld een dialoog waarin een optie grijs is omdat je niet 'Medical 3' hebt bijvoorbeeld. Ik vind het wel prettig want het geeft een idee welke andere mogelijkheden er zijn voor een nieuwe playthrough of wanneer je meer punten investeert in een skill.

Grafisch is het spel een teleurstelling. Ik speel het op de PS5 Pro in 'balanced'. Het spel ziet er uit als een PS4 titel en het draait ook niet eens lekker soepel. Ik denk dat het ergens rond de 30 / 40 fps draait en er zijn framedrops. Ik heb hiervoor Dying Light The Beast gespeeld en het is een flinke stap terug als je de super vloeiende gameplay daarvan bent gewend.

Het vechten werkt verder prima maar is bijzonder. Je vindt wapens met verschillende effecten. Daarnaast speel je al vrij snel extra mogelijkheden vrij met bijvoorbeeld tijdsvertraging, een schild en een double jump waardoor het wat afwisselender wordt.

Qua gameplay ben je voornamelijk veel aan het praten en uitzoeken hoe je bepaalde quests kunt oplossen. Als je dus op zoek bent naar een shooter met wat lichte RPG elementen dan kun je beter Borderlands gaan spelen.
Ik vind het een erg leuk spel tot nu toe en kan niet wachten om het verder te spelen.
Klinkt goed! (y) Hoop alleen wel dat het een beetje draait op pc, want deel 1 (UE4) was een drama in het begin en deel 2 gebruikt UnrealStutter Engine 5.

• Slender77
Ik ben weer een eindje verder in het spel en er zijn een aantal dingen die me opvallen die ik niet in de previews heb gelezen:
- Je kunt na de proloog / tutorial de skills van je karakter aanpassen als je spijt hebt van je keuzes.
- Veel skills werken anders dan in andere RPG's. Je moet echt even goed lezen wat en skill doet voordat je er wel of geen punten in stopt. De science skill bijvoorbeeld is van invloed op de energie van je gadgets. En die gadgets zijn bijvoorbeeld je energie schild waardoor het weer belangrijk wordt voor combat. Je medical skill zorgt er weer voor dat je vaker health packs kunt gebruiken.
- Je companions spreken je regelmatig aan op je keuzes. Wanneer je daar op reageert krijg je de melding dat ze het zullen onthouden. Ze refereren ook aan dingen die je eerder hebt gezegd. Ben benieuwd wat dat later in het spel doet.
- Er zitten verborgen perks in het spel die je vrijspeelt op basis van je speelstijl. Als je veel dingen steelt bijvoorbeeld krijg je de optie om een 'kleptomaan' perk te gebruiken waarbij gestolen goederen veel meer opleveren als je ze verkoopt maar je aan de andere kant soms automatisch dingen steelt.
- Wapens gebruiken verschillende soorten ammo. Het is goed om af te wisselen tussen wapens met verschillende soorten ammo omdat je anders snel zonder ammo zit als je enkel je favoriete wapen gebruikt.
- Je kunt wapens aanpassen met mods. Er zit een vrij uitgebreid crafting systeem in het spel maar ik heb daar tot nu toe nog niet zoveel mee gedaan.
- De eerste planeet is verrassend groot, zeker vergeleken met de kleine gebieden van het eerste deel.

• mister_S
Verrek, klinkt verdacht veel als New Vegas :) Zouden ze dan eindelijk een nieuw meesterwerk hebben gemaakt?

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:11
Ik ben nog aan het overwegen of ik de uitgebreide digitale versie in huis haal met early access. Ben daar altijd vatbaar voor als de release dan voor het weekend is. Komt dan mooi uit.

Deel 1 vond ik prachtig, hoewel ik hem nooit heb uitgespeeld. Te veel andere verleidingen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-11 15:55
blijkbaar heeft de PC geen fysieke editie? Of bevat de fysieke editie tegenwoordig ook geen boekje plus andere extras meer?

• Slender77
Ik ben heel benieuwd naar de recensies voor deze game. Als ik zou moeten gokken zou ik schatten dat het rond de 8,5 zal zijn. Er lijkt weinig weinig aandacht te zijn online tot nu toe maar op basis van wat ik tot nu toe heb gespeeld (17 uur) is het één van de beste games van het jaar en een mogelijke cult klassieker.

Het is verreweg de beste RPG die Obsidian heeft gemaakt sinds New Vegas. Ik ben een groot fan van o.a. Alpha Protocol, KOTOR 2, New Vegas en de hele oude games die ze nog als Black Isle Studios gemaakt hebben.
De Pillars of Eternity games hebben me nooit kunnen pakken en de eerste Outer Worlds was en lichte teleurstelling zoals ik eerder heb aangegeven. Ik keek daarom ook niet echt uit naar deze game maar het heeft me enorm verrast.
Het is een beetje als de overgang van Fallout naar Fallout 2 (ja de oude 2d games). Van een kleine game in een interessante setting met een serieuze toon naar een grotere wereld met een meer absurde over the top toon.

Positieve punten:
- geweldige humor
- fantastische companions: ik heb nu 5 van de 6 companions en daar zitten echt hele extreme figuren tussen
- grote open werelden met veel dingen om te ontdekken
- echte keuzes met een grote impact op de game wereld
- enorm veel mogelijkheden in quests waarin rekening wordt gehouden met skills, je achtergrond en hoe grondig je informatie verzameld
- uitdagende combat: veel pittiger dan het eerste deel.
- geen bugs: ik heb tot nu toe nergens issues gehad met quests of crashes

Negatieve punten
- Matige graphics. Deze zijn wel een paar dagen terug verbeterd met een patch waardoor de kleuren minder flets zijn
- De interface voor winkels / automaten is echt een drama. Je wordt overweldigt met mogelijke mods en andere dingen die je kunt kopen.
- Lastig te bepalen welke wapens en armor nou het meest effectief zijn. Ze tonen in de interface de schade die je doet per kogel. Een wapen die 28 damage per kogel doet kan veel beter zijn dan een wapen die 80 damage per kogel doet omdat deze veel meer kogels per seconde afvuurt en een grotere clipsize heeft.
- Ik vraag me af of het spel niet extreem moeilijk wordt als je niet flink investeert in je combat skills. Veel combat is namelijk niet te vermijden en je companions doen niet veel schade (tenzij je flink veel punten investeert in de Leadership skill)

Een absolute aanrader dus voor een RPG liefhebber. Voor mij is het één van de beste games van het jaar samen met Claire Obscur: Expedition 33 en Kingdom Come Deliverance 2

• mister_S
@Slender77 dank! Krijg je niet gewoon DPS te zien? Wat bedoel je met "damage per kogel?".

• Slender77
mister_S schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:43:
@Slender77 dank! Krijg je niet gewoon DPS te zien? Wat bedoel je met "damage per kogel?".
Als je bijvoorbeeld een shotgun hebt die 3 kogels per keer afvuurt dan zie je een groot getal in de interface met 28 damage. In werkelijkheid vuur je 3 kogels per keer af en doe je dus 3 x 28 = 84 damage plus eventueel nog extra effecten van mods.
Hetzelfde met een machinegeweer. Die doet ook bijvoorbeeld 28 damage maar kan 6 kogels per seconde afvuren. Die doet dan meer schade per seconde dan een rifle die maar 1 schot van 78 damage per seconde kan doen. Herladen van wapens duurt ook lang dus dat is ook een belangrijke factor om rekening mee te houden.

Dat maakt het super lastig om te bepalen wat nou het beste wapen is in je inventory. Daar bovenop doe je meer damage als je bijvoorbeeld veel punten hebt in je Science skill. Het zou fijn zijn als het spel dat allemaal voor je uitrekent en netjes toont in de interface.

• SacreBleu
Slender77 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:12:
[...]

Als je bijvoorbeeld een shotgun hebt die 3 kogels per keer afvuurt dan zie je een groot getal in de interface met 28 damage. In werkelijkheid vuur je 3 kogels per keer af en doe je dus 3 x 28 = 84 damage plus eventueel nog extra effecten van mods.
Hetzelfde met een machinegeweer. Die doet ook bijvoorbeeld 28 damage maar kan 6 kogels per seconde afvuren. Die doet dan meer schade per seconde dan een rifle die maar 1 schot van 78 damage per seconde kan doen. Herladen van wapens duurt ook lang dus dat is ook een belangrijke factor om rekening mee te houden.
Er staat mij iets van bij dat dit met deel 1 wel werd gedaan. En volgens mij is het grote getal de DPS, oftewel de totale damage per seconde. Maar als je een shotgun hebt, kan het zijn dat de 'burst' damage hoger is dus meer damage per schot. Een sneller wapen zal dan meer damage per seconde doen (omdat er met de shotgun meer tijd tussen een schot zit) maar de shotgun doet per shot meer damage.

Oftewel, met de shotgun kun je sommige NPC's in één schot afmaken, terwijl je met een pistool (die wel een hogere DPS heeft) misschien twee of drie keer moet schieten.
Dat maakt het super lastig om te bepalen wat nou het beste wapen is in je inventory. Daar bovenop doe je meer damage als je bijvoorbeeld veel punten hebt in je Science skill. Het zou fijn zijn als het spel dat allemaal voor je uitrekent en netjes toont in de interface.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• FrankoNL
  • Laatst online: 21:53
PainkillA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:57:
blijkbaar heeft de PC geen fysieke editie? Of bevat de fysieke editie tegenwoordig ook geen boekje plus andere extras meer?
Dat is op de pc toch al 15 jaar zo?

• SacreBleu
Lijkt erop dat de game tussen 80 en 85% krijgt, qua review. Nu verkijk ik mijzelf niet meer op, aangezien ik genoeg spellen heb gespeeld met lage scores die ik leuk vond, en veel spellen heb gespeeld met hoge scores waar ik echt totaal niets aan vond.

Sommige reviews spreken andere weer tegen. De ene zegt dat het verhaal lekker diep en complex is, terwijl de ander juist zegt dat het 'meh' is en heel simpel. Ik ga het zelf beleven.

• mister_S
Consensus lijkt diepgaander en beter in alle aspecten dan deel 1, met OK combat. Een typische classic Obsidian spel dus. Voor mij wordt het dan toch kopen :)

• Yonix
En we hebben een Digital Foundry-review:
Het spel gooit grafisch geen hoge ogen, maar dat deed het eerste deel ook niet. The Outer Worlds en ook Obsidians laatste game Avowed, zijn beide voorbeelden van titels waarbij de omgevingen en esthetiek belangrijker zijn dan pure grafische pracht.

Wat wel opvalt, is de optimalisatie, en daar maak ik me eerlijk gezegd zorgen over. Op de PS5 Pro is het een drama, mede door PSSR. The Outer Worlds en Avowed hadden op PC destijds ook hun problemen, dus ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.

Ik ga hem in ieder geval proberen via Game Pass. Valt het tegen, dan is het spel ook weer zo verwijderd. Maar hopelijk beleef ik er, net als bij het eerste deel, gewoon veel plezier aan. :)

Trouwens, recensies zijn toegevoegd aan de TS. (y)

• mister_S
@Yonix Misschien die van mortismal gaming ook toevoegen? Heeft altijd zeer goede reviews vind ik.

• Yonix
mister_S schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:19:
@Yonix Misschien die van mortismal gaming ook toevoegen? Heeft altijd zeer goede reviews vind ik.
Done! (y)

Zie daarnet dat het spel morgen al te spelen is met de Premium Edition. Tempting ... :X

• Sefaex
  • Laatst online: 10-11 19:24
Reviews zijn uitstekend. Jammergenoeg ben ik nog bezig met Ghost of Yotei. Dus ik denk dat dit een Black Friday titel gaat worden :)

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:55

ilm

Slender77 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:15:
Ik ben heel benieuwd naar de recensies voor deze game. Als ik zou moeten gokken zou ik schatten dat het rond de 8,5 zal zijn. Er lijkt weinig weinig aandacht te zijn online tot nu toe maar op basis van wat ik tot nu toe heb gespeeld (17 uur) is het één van de beste games van het jaar en een mogelijke cult klassieker.

Het is verreweg de beste RPG die Obsidian heeft gemaakt sinds New Vegas. Ik ben een groot fan van o.a. Alpha Protocol, KOTOR 2, New Vegas en de hele oude games die ze nog als Black Isle Studios gemaakt hebben.
De Pillars of Eternity games hebben me nooit kunnen pakken en de eerste Outer Worlds was en lichte teleurstelling zoals ik eerder heb aangegeven. Ik keek daarom ook niet echt uit naar deze game maar het heeft me enorm verrast.
Het is een beetje als de overgang van Fallout naar Fallout 2 (ja de oude 2d games). Van een kleine game in een interessante setting met een serieuze toon naar een grotere wereld met een meer absurde over the top toon.

Positieve punten:
- geweldige humor
- fantastische companions: ik heb nu 5 van de 6 companions en daar zitten echt hele extreme figuren tussen
- grote open werelden met veel dingen om te ontdekken
- echte keuzes met een grote impact op de game wereld
- enorm veel mogelijkheden in quests waarin rekening wordt gehouden met skills, je achtergrond en hoe grondig je informatie verzameld
- uitdagende combat: veel pittiger dan het eerste deel.
- geen bugs: ik heb tot nu toe nergens issues gehad met quests of crashes

Negatieve punten
- Matige graphics. Deze zijn wel een paar dagen terug verbeterd met een patch waardoor de kleuren minder flets zijn
- De interface voor winkels / automaten is echt een drama. Je wordt overweldigt met mogelijke mods en andere dingen die je kunt kopen.
- Lastig te bepalen welke wapens en armor nou het meest effectief zijn. Ze tonen in de interface de schade die je doet per kogel. Een wapen die 28 damage per kogel doet kan veel beter zijn dan een wapen die 80 damage per kogel doet omdat deze veel meer kogels per seconde afvuurt en een grotere clipsize heeft.
- Ik vraag me af of het spel niet extreem moeilijk wordt als je niet flink investeert in je combat skills. Veel combat is namelijk niet te vermijden en je companions doen niet veel schade (tenzij je flink veel punten investeert in de Leadership skill)

Een absolute aanrader dus voor een RPG liefhebber. Voor mij is het één van de beste games van het jaar samen met Claire Obscur: Expedition 33 en Kingdom Come Deliverance 2
Goed om te horen van een fan van het eerste uur en de vergelijking met het eerdere werk. Alpha protocol is een echte gem. Obisidian maakte altijd het soort games dat ik graag speel (beter dan Bethesda), met een goede balans van de RPG-elementen (leuke diepgaande quests, maar ook geen ellelange dialogen). Foutjes neem ik er dan graag bij.

Men vergeet wel eens dat de vele mogelijkheden de complexiteit en ontwikkeltijd exponentieel verhogen. Het feit dat goede RPGs dun gezaaid zijn zegt genoeg. Ben lichtjes gehyped nu. :)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:35
ilm schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:33:
[...]
Het feit dat goede RPGs dun gezaaid zijn zegt genoeg.
Voor mijn gevoel komt juist de ene goeie RPG na de andere uit de afgelopen jaren.

• Yonix
Here we go! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ap5YnIa5YpwcNFc-d8qS20_3EJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYMt4VmBiQDiqHW4iGowsm4O.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Eerste indruk? Top! De humor is er, gunplay is goed en je wordt meteen in de actie gedropt. _/-\o_ Performance is prima, maar wel een tip: de optie Hardware Ray Tracing kan uit, want het lijkt héél weinig toe te voegen - naast een vage ruis.

Wat screenshots voor de nieuwsgierige onder ons - spoiler free:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eChilrirfEYUO5B4TEBk-By2UTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2er58IAGthS33wnFGQmW8FLU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_b8-BO4XUan7ez97HlkXtiQIjfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DxfNu0fYv4UvdIjJf4UZSG4U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vgPUoVWWgZm1RTSyyQWqsCPv74U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dGROpqN588TIQW0uZ0rq8xHr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-eaumnR7XAUoKtHXQxWglKmoM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8m69dBWyaUsvkdBGpPylowrC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFtP_qoxOD8sbMjcE8VAYfFyB-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/amPbvn5ri5O7XphA7eqyLZ1S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDaPLfc1_6zvydTSkA7ETPdJIzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9RnZBVopmXwVstgkOSr2yhOz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrXu5wHtQjTg3pRDaukq2unSiZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O0MPKlLePovzJiLle8Cjo9UF.png?f=fotoalbum_large
Hier ga ik wel wat uurtjes zoet mee zijn. :D

[ Voor 68% gewijzigd door Yonix op 24-10-2025 21:31 ]

• SacreBleu
Slender77 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:12:
[...]

In je inventory kun je de wapens 'inspecten' je krijgt dan de DPS te zien. Damage lijkt dus per schot te zijn.
Ik ben er nog niet achter of hij de skills meeneemt in het berekenen van de damage/DPS. Dat zal ik morgen onderzoeken.

Mijn eerste twee uurtjes zitten er al op. Het is duidelijk dat er nog minimaal één walkthrough moet volgen met andere skills. 't Schieten voelt aangenamer in dit deel. Minder houterig dan deel 1 in ieder geval.
Het looten vind ik wel minder, veel minder armor en wapens die je kunt looten van je kills.\
Wel meer ammo.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:43

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hahaha de opening cinematic begint gelijk met humor :D
Zin om deze door te gaan spelen. Vond 1 ook leuk.

Helaas kan ik vanavond pas echt beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2qSep1Dme9cJ54-5aVkxlbDiPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jBd8dfwI3Gso76hVrCqoJseS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Ricmaniac op 25-10-2025 09:51 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Spelen jullie eigenlijk third of first person?
Ik heb deel 1 gewoon first person gespeeld maar moet zeggen dat ik third person wel tof vind nu :P

• Yonix
Ricmaniac schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:55:
Spelen jullie eigenlijk third of first person?
Ik heb deel 1 gewoon first person gespeeld maar moet zeggen dat ik third person wel tof vind nu :P
First person hier, de 3rd person-camera is soms ‘clunky’.

• Slender77
SacreBleu schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:15:
[...]
In je inventory kun je de wapens 'inspecten' je krijgt dan de DPS te zien. Damage lijkt dus per schot te zijn.
Ik ben er nog niet achter of hij de skills meeneemt in het berekenen van de damage/DPS. Dat zal ik morgen onderzoeken.
Dat klopt inderdaad! Als je op de PS5 op R3 drukt zie je meer statistieken van een wapen en daarbij dus de dps. Wel erg verstopt zeg!
Volgens mij houdt het geen rekening met je skills en perks. Daardoor kan een ander wapen met een lagere dps nog steeds wel beter zijn. Zo heb ik een machinegeweer met shock damage. Door mijn hoge science skill doet het shock effect meer schade en ik heb een perk dat iedere kogel achter elkaar die je afvuurt steeds 2% meer schade doet.

Als je net begint met spelen dan heb ik nog een aantal tips:
- Spreidt je skillpoints niet teveel. Blijf zeker in het begin bij de drie skills die je hebt gekozen. Later in het spel heb je checks die enorm hoge skills vereisen (bv 17 speech).
- Lees de eigenschappen van de perks die je kunt krijgen goed door. Perks zijn in dit spel echt essentieel om een sterk karakter op te bouwen. Sommigen vereisen een combinatie van skills of eerdere perks die je moet ontgrendelen. Plan daarmee vooruit. Je kunt perks vooraf al markeren als favoriet.
- Als je de knop voor de inhaler buiten combat om gebruikt dan wordt er automatisch voedsel uit je inventory gebruikt om je te genezen en niet de inhaler zelf. Een handige manier om even snel te genezen zonder dat je vanuit je inventory al dat voedsel moet gebruiken
- Jouw ruimteschip bevat een autodoc die je onbeperkt kan gebruiken. Als je een lage health hebt kun je even snel terugreizen naar je schip, jezelf genezen en dan weer snel verder gaan waar je was gebleven. Zonde om je geld aan doktoren uit te geven
- Iedere 5 levels krijgen je companions ook een skillpoint. Die kun je gebruiken om ze verder te specialiseren.
- Companion quests ontgrendelen verbeteringen aan de wapens en armor van companions. Die kun je toewijzen via een workbench.
- Koop bij automaten steeds het maximale aantal ammo voor je favoriete wapen voordat je een quest gaat doen. Niets is vervelender dan dat je over moet gaan op een ander wapen tijdens een moeilijk gevecht.

• Yonix
Woop! Woop! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rd81GZxMyLE1qUkR52ej7lxHEMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s8aO6i66e1NHjO9QgALxNZQ3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78Nsmq9a4JZc8-xhNuNSZIreW4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XL835SFJBxPjUIvT0X1ZoX08.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xipf2VGm2sns4EKzxG9v52semSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NGck8HILMKR7SxmsevFPuT0z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDP7pLB8I-YhgwEOB1mGSmOFhEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/brPVywBOXCAx8D8gvDOmDw0J.png?f=fotoalbum_large

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:25
Destijds had ik veel hoop voor deel 1 omdat het van Obsidian zou zijn, Maar toen viel het erg tegen. Raakt deel 2 wel het niveau van New Vegas aan?

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik heb The Outer Worlds destijds links laten liggen, vooral omdat ik het jammer vond dat je – in tegenstelling tot Fallout of The Elder Scrolls – geen in-game items kon oppakken of een eigen huis had. Ik vind het tof om af en toe terug te keren naar m’n player home, wat spulletjes uit te stallen en gewoon even dat gevoel van “thuiskomen” te hebben.

Hoe zit dat met The Outer Worlds 2? Heb je deze keer wél een eigen huis of schip waar je je loot kunt bewaren en wat personalisatie kunt doen?

• Piet_Piraat7
Ik heb de game nu al een week thuis liggen en nog niet aan toegekomen. Ghost of Yotei duurt langer dan gedacht en de game kwam veel te snel :')

• Slender77
wauturr schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:01:
Destijds had ik veel hoop voor deel 1 omdat het van Obsidian zou zijn, Maar toen viel het erg tegen. Raakt deel 2 wel het niveau van New Vegas aan?
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vond deel 1 ook tegenvallen vanwege de kleine omgevingen, vaak flauwe humor en een duidelijke ideale keuze voor ieder gebied.
Deel 2 geeft je veel meer vrijheid, een grotere wereld en extremere keuzes. Deze heeft mij enorm verrast en is de game die het dichts bij de kwaliteit van New Vegas komt.
SparksNL schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:27:
Ik heb The Outer Worlds destijds links laten liggen, vooral omdat ik het jammer vond dat je – in tegenstelling tot Fallout of The Elder Scrolls – geen in-game items kon oppakken of een eigen huis had. Ik vind het tof om af en toe terug te keren naar m’n player home, wat spulletjes uit te stallen en gewoon even dat gevoel van “thuiskomen” te hebben.

Hoe zit dat met The Outer Worlds 2? Heb je deze keer wél een eigen huis of schip waar je je loot kunt bewaren en wat personalisatie kunt doen?
Je hebt je eigen schip maar daar kun je vrijwel niets in aanpassen. Ik ben maar 1 keuze tegengekomen die een kleine aanpassing doet in je schip. Ik mis dat echt compleet niet. Ik vond juist dat Fallout 4 veel te ver was doorgeslagen in ‘base building’ en het ‘role playing’ veel teveel had versimpeld. Je stats waren niet zo belangrijk en quests vrij simpel met weinig opties. Dat was juist so gaaf aan New Vegas want die gaf je enorm veel opties. Daar lijkt deze game veel meer op.

• mister_S
Na het lezen van reviews die het hebben over "OW 1, maar dan in alles beter", en @Slender77 die het steeds met NV vergelijkt :), toch maar gelijk gekocht. Ik begon mijn vertrouwen in Obsidian te verliezen, maar dit lijkt eindelijk dan het spel dat ze altijd al wilden maken (en waar ze nu wel het geld voor hebben). Dat mag beloond worden.
Waar ik vooral naar benieuwd ben is hoe reactief de wereld nou echt is. Blijkbaar heeft alles echt effect op alles en een groot deel van je acties wordt bijgehouden. Eindelijk dan weer een spel waar keuzes effect hebben op het verloop, i.p.v. een illusie daarvan.

• SparksNL
  • Nu online
Slender77 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:29:
[...]
Je hebt je eigen schip maar daar kun je vrijwel niets in aanpassen. Ik ben maar 1 keuze tegengekomen die een kleine aanpassing doet in je schip. Ik mis dat echt compleet niet. Ik vond juist dat Fallout 4 veel te ver was doorgeslagen in ‘base building’ en het ‘role playing’ veel teveel had versimpeld. Je stats waren niet zo belangrijk en quests vrij simpel met weinig opties. Dat was juist so gaaf aan New Vegas want die gaf je enorm veel opties. Daar lijkt deze game veel meer op.
Wat kun je allemaal doen in je schip? Is het puur een fast travel hub om van de ene planeet naar de andere te gaan, of zit er meer achter? Even voor de duidelijkheid: ik wil hier geen discussie starten tussen Fallout 4 en The Outer Worlds. Het gaat me echt alleen om de info, zodat ik voor mezelf kan bepalen of ik deze game wel of niet full price ga halen. Dit soort dingen wegen voor mij zwaar in dit soort games, vandaar dat ik het vraag :)

• mister_S
Dit spel heeft geen base/ship building, dat is ook nooit de bedoeling geweest.

• Slender77
SparksNL schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:27:
[...]

Wat kun je allemaal doen in je schip? Is het puur een fast travel hub om van de ene planeet naar de andere te gaan, of zit er meer achter? Even voor de duidelijkheid: ik wil hier geen discussie starten tussen Fallout 4 en The Outer Worlds. Het gaat me echt alleen om de info, zodat ik voor mezelf kan bepalen of ik deze game wel of niet full price ga halen. Dit soort dingen wegen voor mij zwaar in dit soort games, vandaar dat ik het vraag :)
Het is vrijwel alleen een fast travel hub. Je hebt een eigen kamer maar daar is werkelijk niets te doen. Je hebt een workbench en medbay en dat is het zo ongeveer wel. Heel af en toe moet je terug naar je schip om een video te kijken of een gesprek met een companion te voeren. Je hebt wel wat dingen die je kunt verzamelen die je op je schip terug ziet.

• Yonix
Draait ook op de Asus ROG Xbox Ally X zonder problemen, met dank aan de black magic van Lossless Scaling. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_9dy3qDDobz_y8ENaqfRWn5H6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91cUoaSlMaXDNayhsPnxKvQd.jpg?f=fotoalbum_large

• SparksNL
  • Nu online
Slender77 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:41:
[...]

Het is vrijwel alleen een fast travel hub. Je hebt een eigen kamer maar daar is werkelijk niets te doen. Je hebt een workbench en medbay en dat is het zo ongeveer wel. Heel af en toe moet je terug naar je schip om een video te kijken of een gesprek met een companion te voeren. Je hebt wel wat dingen die je kunt verzamelen die je op je schip terug ziet.
Naar deze info was ik op zoek, thanks! Ik ga de game op m’n lijstje zetten. Eerst nog even de huidige games uitspelen 😅

• Yonix
En ja hoor, ik zit weer in de side quest rabit hole. :D Moet nog aan de main mission op Paradise Island beginnen. O-)

@Ricmaniac De 3rd-person-camera is prima, trouwens. Had mij vergist. (y)

Ben al wel een bug tegengekomen:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aWwtkW9uRlkUP-EhB-qO8JjcjM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rIYLCewjaDLCjkQs5G0wQVHB.png?f=fotoalbum_large
Hibernation Armor is bugged, ik mis (onbedoeld) een ledemaat. :P
Even iets anders: ik heb de optie 'outline items' uitgezet, zodat je echt moet zoeken naar loot e.d. Is veel leuker zo. :)

• mister_S
@Yonix Speel je op PC? Enige opmerkingen over hoe het draait?

• Yonix
mister_S schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:56:
@Yonix Speel je op PC? Enige opmerkingen over hoe het draait?
Jup, ik speel op een laptop en een Asus NUC die aan een OLED-tv hangt. Beide systemen hebben een Intel Core Ultra 9 275HX en RTX 5080 Mobile. De laptop heeft 64GB DDR5 @5600MHz en draait op 1600p. De NUC 32GB DDR5 @6400MHz en draait op 2160p (4K).

Spel loopt prima en is / lijkt beter geoptimaliseerd dan menig ander UE5-spel, zoals ‘Avowed’ - Obsidians laatste game. Digital Foundry heeft een video gemaakt met tips voor optimalisaties; deze tips heb ik gevolgd voor beide systemen. Daarnaast DLSS 4 op ‘Quality’ en 2x MFG. (y)

• mister_S
@Yonix Dank, ik heb de video van DF ook gezien. Ik hoop dat mijn 3080 het nog een jaar volhoud tot de 6000 serie :)

Kan iemand met technische kennis uitleggen hoe het mogelijk is dat een ini tweak (zie bijvoorbeeld mod hieronder) fps kan verdubbelen? Zijn devs dan echt zo slecht met UE5, dat ze dit niet zelf kunnen? Of is deze mod/tweak simpelweg settings aan het uitschakelen?

https://www.nexusmods.com/theouterworlds2/mods/17

• Yonix
mister_S schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:18:
@Yonix Dank, ik heb de video van DF ook gezien. Ik hoop dat mijn 3080 het nog een jaar volhoud tot de 6000 serie :)

Kan iemand met technische kennis uitleggen hoe het mogelijk is dat een ini tweak (zie bijvoorbeeld mod hieronder) fps kan verdubbelen? Zijn devs dan echt zo slecht met UE5, dat ze dit niet zelf kunnen? Of is deze mod/tweak simpelweg settings aan het uitschakelen?

https://www.nexusmods.com/theouterworlds2/mods/17
Ik zou, als ik jou was, kijken naar Lossless Scaling. Is een paar euro op Steam en brengt Frame Generation (en upscaling) naar videokaarten die het niet ondersteunen.

Ik gebruik het op mijn Asus ROG Xbox Ally X, and it’s magic! :D

• Piet_Piraat7
Gisteren aan begonnen :) speelt leuk en lekker weg! Merk dat ik wel altijd de good guy keuzes wil maken, al zijn die lang niet altijd zo voor de hand liggend. Combat is wel een stuk vloeiender dan deel 1.

• SacreBleu
Piet_Piraat7 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:05:
Gisteren aan begonnen :) speelt leuk en lekker weg! Merk dat ik wel altijd de good guy keuzes wil maken, al zijn die lang niet altijd zo voor de hand liggend. Combat is wel een stuk vloeiender dan deel 1.
Ik heb hetzelfde, ik wil toch vaak voor de 'goede' opties gaan. Dus mijn eerste playthrough zal ik proberen zo 'chaotic good' te spelen. Daarna nog een playthrough waarbij ik de écht rebel gaat uithangen. ook met andere skills.

In eerste instantie had ik dikke FOMO, veel dingen hadden skills nodig de ik niet (genoeg) had.
Je hebt dan heel snel de neiging om daar ook punten te investeren, maar ik ben er nu van overtuigd dat ik daarmee mijn build om zeep help. Dus ik ga nu de focus leggen op de skills die ik heb gekozen, en noteer welke ik deze playthrough mis. Die kies ik dan de tweede playthrough.

Als ik dan nog niet uitgekeken ben zal er een derde volgen, maar dan denk ik dat ik vals ga spelen.

• Slender77
SacreBleu schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:35:
[...]
Ik heb hetzelfde, ik wil toch vaak voor de 'goede' opties gaan. Dus mijn eerste playthrough zal ik proberen zo 'chaotic good' te spelen. Daarna nog een playthrough waarbij ik de écht rebel gaat uithangen. ook met andere skills.

In eerste instantie had ik dikke FOMO, veel dingen hadden skills nodig de ik niet (genoeg) had.
Je hebt dan heel snel de neiging om daar ook punten te investeren, maar ik ben er nu van overtuigd dat ik daarmee mijn build om zeep help. Dus ik ga nu de focus leggen op de skills die ik heb gekozen, en noteer welke ik deze playthrough mis. Die kies ik dan de tweede playthrough.

Als ik dan nog niet uitgekeken ben zal er een derde volgen, maar dan denk ik dat ik vals ga spelen.
De skills hebben een maximum van 20 en er lijkt een level cap te zijn van 30. Dat betekent dat je totaal 60 punten in je skills kunt stoppen (2 per level). Ik ben al een speech optie tegengekomen van 20 dus als je daarvoor gaat moet je zuinig zijn met je punten.
Er is overigens wel een flaw die 'Jack of All Trades' heet. Daarmee krijg je drie punten per level maar kun je deze alleen investeren in de skills waar je de minste punten in hebt.

• Yonix
Vanavond zonder problemen een missie kunnen spelen, tot het moment dat ik mijn schip wil verlaten: UE5 Fatal Error. Herstart van mijn computer doet niets. Het spel laadt, ik kan rondlopen op mijn schip, echter zodra ik naar Eden wil crasht het spel.

Raar. :s

• mister_S
@Yonix heb je het nog kunnen oplossen?

• Piet_Piraat7
Verplichte update duurt nu nog 3 uur terwijl die niet eens zo heel groot is. Gaat lekker..

• Yonix
Nope. De update van zojuist (rond de 10GB) heeft ook niets gedaan. Op Steam kom ik ook berichten tegen van vage crashes ('UE5 Fatal Error'). Het zal wel erg vervelend zijn als het spel geplaagd wordt door dergelijke problemen. 'Jedi Survivor' zat er destijds ook vol mee - ook UE5.

• mister_S
@Yonix jammer om te horen. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar dit zie je wel vaker met UE5 spellen. Heb je overlays die meedraaien? Die zou je kunnen uitschakelen. Shader cache al verwijderd? Settings wat lager zetten helpt ook.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Yonix schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:02:
Vanavond zonder problemen een missie kunnen spelen, tot het moment dat ik mijn schip wil verlaten: UE5 Fatal Error. Herstart van mijn computer doet niets. Het spel laadt, ik kan rondlopen op mijn schip, echter zodra ik naar Eden wil crasht het spel.

Raar. :s
wat rot van die issues.
Ik speel nog op de release versie zonder updates en heb nergens last van. Is het een groter issue of iets specifieks bij jou?

Nog niet veel mensen erover horen lopen klagen. Maar ook niet zo veel van deze game in de gaten gehouden.

• Yonix
Ricmaniac schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:05:
[...]

wat rot van die issues.
Ik speel nog op de release versie zonder updates en heb nergens last van. Is het een groter issue of iets specifieks bij jou?

Nog niet veel mensen erover horen lopen klagen. Maar ook niet zo veel van deze game in de gaten gehouden.
https://www.reddit.com/r/...orlds_2_constant_crashes/

https://steamcommunity.com/app/1449110/discussions/2/

• mister_S
Komt helaas bij elke UE5 voor en het lijkt compleet willekeurig (zal natuurlijk wel van HW/SW afhangen).
Hopelijk kunnen de devs beter werken met de komende magische UE5.6 (naar eigen zeggen van Unreal).

• Slender77
Ik ben bij de laatste missie in het spel (wordt netjes aangegeven overigens). Ik heb heel sterk het gevoel dat ze in de tweede helft van de game er een factie uitgeknipt hebben. In het spel zijn er duidelijk drie verschillende facties maar je kunt er maar voor twee quests doen. Die andere factie is altijd vijandig.
Er wordt wel een reden voor gegeven in de game maar je merkt aan veel dingen dat dit niet oorspronkelijk de bedoeling was. Op de planeet waar die vijandige factie zit is er minder te doen en moet je veel meer vechten.
Het reputatie systeem met de verschillende facties waar je wel mee kan samenwerken doet dan eigenlijk ook niet zoveel. Je moet echt je best doen om een negatieve reputatie te krijgen door bijvoorbeeld openlijk te stelen of te moorden.
Het is een hele leuke game maar dit is voor mij wel het grootste minpunt.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Slender77 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:36:
Ik ben bij de laatste missie in het spel (wordt netjes aangegeven overigens). Ik heb heel sterk het gevoel dat ze in de tweede helft van de game er een factie uitgeknipt hebben. In het spel zijn er duidelijk drie verschillende facties maar je kunt er maar voor twee quests doen. Die andere factie is altijd vijandig.
Er wordt wel een reden voor gegeven in de game maar je merkt aan veel dingen dat dit niet oorspronkelijk de bedoeling was. Op de planeet waar die vijandige factie zit is er minder te doen en moet je veel meer vechten.
Het reputatie systeem met de verschillende facties waar je wel mee kan samenwerken doet dan eigenlijk ook niet zoveel. Je moet echt je best doen om een negatieve reputatie te krijgen door bijvoorbeeld openlijk te stelen of te moorden.
Het is een hele leuke game maar dit is voor mij wel het grootste minpunt.
Gewoon een hele stad uitmoorden voor negatieve reputatie met die faction.. dan perks nemen waarbij je bonus damage doet wanneer je hostile rep hebt.

Gewoon full evil mode haha

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 18:29
Yonix schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:57:
[...]

Nope. De update van zojuist (rond de 10GB) heeft ook niets gedaan. Op Steam kom ik ook berichten tegen van vage crashes ('UE5 Fatal Error'). Het zal wel erg vervelend zijn als het spel geplaagd wordt door dergelijke problemen. 'Jedi Survivor' zat er destijds ook vol mee - ook UE5.
Weet niet zeker dat ik toen bij Jedi Survivor die crash kreeg. Maar hij crashte wel vrij snel en dat heb ik toen gefixed om de pagelfile te vergrootten naar 20 GB.

Is bij jullie Chromatic aberration optie ook verdwenen met de nieuwste patch?

[ Voor 6% gewijzigd door jaaoie17 op 29-10-2025 14:16 ]

• Piet_Piraat7
Ik vind de hoeveelheid dialoog in de game toch wel heftig merk ik. Het is niet een game die je eventjes tussendoor doet.

• Slender77
Zo! Ik heb het spel uitgespeeld. Mijn totale speeltijd was 38 uur volgens de PS5 app. Daarbij heb ik vrijwel alle side quests gedaan. Het is dus niet een enorme RPG zoals Kingdom Come Deliverance 2 of Baldur's Gate 3.
Het spel heeft totaal 4 grote planeten en daarnaast verschillende kleinere settings in bijvoorbeeld een ruimtestation

Op de PS5 Pro heb ik geen crashes en vrijwel geen bugs meegemaakt. Het enige issue was een dialoog icoontje dat boven een companion bleef staan alsof die iets nieuws te zeggen had.

Ik vond de eerste helft van de game leuker dan de tweede helft. Die bevat meer actie en ook wat platforming en zeker tegen het einde was dat een beetje teveel. Maar dat is persoonlijk want ik heb ook reviews gezien die dat juist de tweede helft leuker vonden.
Leuke game maar geen klassieker. Een score van 8 /10 is volgens mij heel terecht.

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMo3MnHXjCA48eyIHYN25dlZRLw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YjgOhwAF79UfwY2ZzztzXpEd.png?f=fotoalbum_large

https://www.theverge.com/...e-xbox-365-is-down-outage

8)7

Ik denk dat ik 'The Outer Worlds 2' maar even naast mij neer leg, want ik merk dat ik er geen zin meer in heb. :F En morgen komt 'Arc Raiders' uit, dus dan wordt de kans nog kleiner dat ik TO2 nog een kans ga geven.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Deel 1 met plezier gespeeld (bijna uitgespeeld) en 2 wilde ik halen maar schrok wel van de prijs via Steam. Uiteindelijk maar de Microsoft Store-versie gehaald (goed te doen voor nog geen 50 euro) en gisteravond aangeslingerd. Zapte pas rond 23:30 uit de gameplay-trance..zegt genoeg denk ik :P Heerlijke humor, ziet er keurig uit weer, lekkere game voor de donkere dagen als tegenhanger voor het boem-pats gedoe van BF6 :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• SparksNL
  • Nu online
Heb er nu een uurtje of vijf in zitten. De gunplay valt me eerlijk gezegd positief op — zeker voor een Bethesda-achtige game waarin RPG meestal de boventoon voert. Wapens voelen goed aan, niks mis mee. Ook het systeem met skills en perks vind ik leuk gedaan. Vooral die flaws die sporadisch opduiken: erg tof.

Wat me minder ligt, zijn de dialogen. Ze zijn vaak lang, traag en voegen weinig toe. Bij vergelijkbare games heb ik dat nooit zo storend gevonden, maar hier merk ik dat ik ze regelmatig gewoon wil skippen. Al met al gemengde gevoelens. Er zitten sterke elementen in, maar het tempo wordt soms flink onderuitgehaald. Speel hem via Game Pass, dus wat dat betreft: prima zo :)

• mister_S
Ik heb er nu ~5 uur in zitten, ik vind het een erg goed spel. Ik heb natuurlijk amper wat gezien, maar ik zie al dat dit spel met veel liefde is gemaakt. Als je een Obsidian fan bent, zeker een poging waard.

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit spel is heel erg goed! het verhaal is ook gewoon goed imo. In zijn geheel sowieso een heel stuk beter dan deel 1 en die vond ik ook al leuk.

• Yonix
Ik kan weer spelen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5ym9pXYR8wXc_fKiV2oAv_Yito=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Js8Na1pXpPm1L3f4LYSYl64e.jpg?f=fotoalbum_large

Het was een optie in de Nvidia-app die ervoor zorgde dat het spel steeds vastliep.

• Timothy3000
Aardige game maar haalt het voor mij nog niet bij deel één. Die was net wat sfeervoller.

• Yonix
Timothy3000 schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:00:
Aardige game maar haalt het voor mij nog niet bij deel één. Die was net wat sfeervoller.
Hier lijk ik er ook maar niet in te komen, maar dat had ik met deel 1 bij de launch ook. Gekocht, gespeeld, verwijderd en pas jaren later opnieuw gespeeld en in één ruk uitgespeeld.

• SparksNL
  • Nu online
Ik zit nu op zo’n 10 uur speeltijd, maar mijn mening is eigenlijk nog steeds hetzelfde. En dat terwijl ik meer dan 100 uur heb gestoken in alle “recente” Fallout-games — Fallout 3, New Vegas en 4. De drang om de wereld te exploren ontbreekt gewoon, en de points of interest weten me ook niet echt te boeien. Als ik nu een cijfer zou moeten geven, kom ik niet hoger dan een 7. Het is tot nu toe een typische "Game Pass" game voor mij.

• mister_S
Misschien is het omdat ik geen FO3/4 fan ben (waren leuke spellen hoor) of omdat ik me nog goed kan herinneren hoe F:NV het eerste jaar was (zo rond de 8/10 voor mij), maar deze vind ik best goed. Het is eigenlijk een typisch Obsidian spel, met alle sterke punten en (helaas) tekortkomingen. Het zal geen prijzen winnen, maar leuk is het wel. Het begin is wel enorm sloom, dus het duurt even tot het klikt.
OW1 vond ik Obsidian onwaardig (goed idee die duidelijk met een klein budget was gemaakt) en Avowed vond ik na een uur of 10 enorm saai.
OW2 zou ik 8.5/10 geven, een goede action RPG (sterk leunend naar de RPG kant). Zal het nooit winnen van een KCD:2, een Witcher of zeg GTA6, maar dat kunnen weinig andere spellen ;)

• Timothy3000
Ik vond die echt geweldig. Veel te kort maar sterke karakters, leuke dialogen, vette gameplay en leuke quests. Heb die game echt een paar keer gespeeld.

Deze daarentegen.... de gameplay is wederom tof maar dat is het ook wel. Ik vind de wereld weinig interessant, de quests niet zo spannend en het verhaal en alle karakters doen me ook weinig. Ik geef het nog een paar uur maar vind het wel jammer. Keek er enorm naar uit.

• Mad-Matt
  • Laatst online: 14:55

Mad-Matt

TheDoctor#2181

SparksNL schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:46:
Ik zit nu op zo’n 10 uur speeltijd, maar mijn mening is eigenlijk nog steeds hetzelfde. En dat terwijl ik meer dan 100 uur heb gestoken in alle “recente” Fallout-games — Fallout 3, New Vegas en 4. De drang om de wereld te exploren ontbreekt gewoon, en de points of interest weten me ook niet echt te boeien. Als ik nu een cijfer zou moeten geven, kom ik niet hoger dan een 7. Het is tot nu toe een typische "Game Pass" game voor mij.
Nou dat heb ik dus ook. OW1 vond ik vermakelijk, maar ik werd niet gegrepen door het verhaal en de werelden. Humor was leuk, maar het was mij te abstract om echt in te kunnen leven. Misschien ook wel een te ingewikkeld start verhaal ofzo. (Fallout is simpel, oorlog VS-China, nukes, wereld kapot en we gaan spelen)
Daarom heb ik deze game ook nog niet gekocht, denk in de toekomst bij een uitverkoop ofzo.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn mening: Obsidian laat hier zien hoe je wél een goede space-georienteerde RPG maakt. Weinig tot geen filler content, strakke en goede verhaallijnen zonder kunstmatige langdradigheid, veel keuzevrijheid.

Replayability is wel matig gok ik zo.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:46
Ik zat vast bij de Brain benders of Auntie's Choice quest. Het schijnt een bekende bug te zijn maar die ervoor zorgt dat je niet verder kan bij de questgiver. Had er inmiddels ruim 6 uur in zitten.
Ben maar opnieuw begonnen. Toch wat andere skillset gekozen en ik vond het opvallend hoeveel ik gemist had in de eerste run. Heb dit weekend ook Ghost of Yotei aangeschaft maar OW2 was toch echt veel leuker!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11
Vinnocchio schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:47:
Ik zat vast bij de Brain benders of Auntie's Choice quest. Het schijnt een bekende bug te zijn maar die ervoor zorgt dat je niet verder kan bij de questgiver. Had er inmiddels ruim 6 uur in zitten.
Ben maar opnieuw begonnen. Toch wat andere skillset gekozen en ik vond het opvallend hoeveel ik gemist had in de eerste run. Heb dit weekend ook Ghost of Yotei aangeschaft maar OW2 was toch echt veel leuker!
Ja deze spel heeft bijna overal een skill check voor. Bijna elk gebouw heeft ook 2-3 manieren om binnen te komen afhankelijk van je skills. Al ben ik ook al 1-2 gebouwen tegen gekomen waarbij ik niet met mijn skillset in kwam en dus iets is voor een nieuwe playthrough. Aan de ene kant wel leuk maar aan de andere kant komt mijn FOMO ook naar boven tijdens het spelen. :)

• SparksNL
  • Nu online
PjotrX schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:57:
[...]

Ja deze spel heeft bijna overal een skill check voor. Bijna elk gebouw heeft ook 2-3 manieren om binnen te komen afhankelijk van je skills. Al ben ik ook al 1-2 gebouwen tegen gekomen waarbij ik niet met mijn skillset in kwam en dus iets is voor een nieuwe playthrough. Aan de ene kant wel leuk maar aan de andere kant komt mijn FOMO ook naar boven tijdens het spelen. :)
Wat voor zaken mis je dan zoal als je niet aan een bepaalde skill check voldoet? Ik heb nu bijvoorbeeld een paar keer gehad dat ik een gebouw op de 1e world map niet in kon komen doordat mijn lockpicking skill te laag was. Als ik dan later terugkeer vind ik 1 enkele chest met random materialen erin. Geen tof uniek wapen. Geen uniek verhaaltje in de vorm van een paar e-mails of zo. Helemaal niks.

• SacreBleu
SparksNL schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:22:
[...]

Wat voor zaken mis je dan zoal als je niet aan een bepaalde skill check voldoet? Ik heb nu bijvoorbeeld een paar keer gehad dat ik een gebouw op de 1e world map niet in kon komen doordat mijn lockpicking skill te laag was. Als ik dan later terugkeer vind ik 1 enkele chest met random materialen erin. Geen tof uniek wapen. Geen uniek verhaaltje in de vorm van een paar e-mails of zo. Helemaal niks.
Met speech kun je heel veel conflicten voorkomen. Als je niet veel investeert in combat, wil je dus niet altijd een confrontatie hebben. Ook krijg je soms hogere rewards. Sommige quests kunnen heel anders lopen op basis van hoe je iets aanpakt.

Ik weet nog dat er in deel 1 een of ander oud vrouwtje was, waar ik iets van moest hebben. Dat kostte veel credits óf ik moest een opdracht doen. Ik heb toen een kogel door haar schedel laten reizen.
Quest vervallen, onderdeel gejat. Great Succes.

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:11
[...]

Er waren wat 2 gebouwen helemaal in het zuiden van de 1e map waar ik niet in kon, een van de gebouwen had meerdere skill checks die ik kon doen om erin te komen en beide skills had ik niet. Geen idee wat ik mis want ik ben er nog niet in gekomen :)

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Kritieke/main quest dingen zitten nooit achter 1 skill gelockt. En de echt leuke items die je kan vinden hebben altijd meerdere opties (vaak quest gerelateerd). Ik heb zelf geen engineering/brawler dus kan die gejamde deuren nooit open maken, en heb idd niet het idee dat ik echt dingen mis.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:50
Net de premium edition gekocht voor 59 euro. Ben erg benieuwd! Ben nu nog bezig met het afronden van Skyrim, maar ik kijk erg uit naar deze game. Heb wel weer zin in een Fallout achtige setting.

• SparksNL
  • Nu online
Ik ben inmiddels aangekomen op de tweede planeet en heb daar al een deel verkend. Maar ik vraag me af: heb ik nu al het grootste deel van wat deze game te bieden heeft gezien? Want eerlijk gezegd blijft het gevoel een beetje “meh”.

Ik speel met een stealth build (veel skill points / perks in stealth, guns, etc...) maar stealth voelt tot nu toe behoorlijk zinloos. Ik kan NPC’s niet one-shotten met een silenced weapon, dus na de eerste takedown zit ik meteen in een gevecht. En respeccen lijkt niet mogelijk, dus opnieuw beginnen zou de enige optie zijn… maar daar heb ik weinig zin in.

Wat ik vooral mis is een wereld die echt leeft. De map voelt leeg aan, en de POI’s zijn tot nu toe behoorlijk saai. In Fallout had elke locatie wel iets interessants: een uniek item, een mini-verhaaltje, mailwisselingen op computers… dat soort dingen. Hier lijkt dat totaal te ontbreken. Ook de humor waar vaak over gesproken wordt? Misschien is het gewoon niet mijn soort humor, maar ik heb er nog weinig van gemerkt :?

• Timothy3000
Nee, ik voel hem ook niet zo. En dat is jammer want deel 1 vond ik echt te gek.

• mister_S
Het wordt beter, al ben ik zelf ook nog op de tweede planeet, maar als je het echt middelmatig vindt zal het niet veel beter worden. Voor mij is het (eindelijk) een typisch Obsidian spel, heel leuk maar toch niet in de big leagues. Een prima 8.5/10. Ik moet wel zeggen dat ik de Bethesda Fallout spellen ook net 8.5/10 waard vind. Ja veel te doen en te verkennen, maar 50% is eigenlijk compleet nutteloos en meestal recycled.

• Slender77
SparksNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:26:
Ik ben inmiddels aangekomen op de tweede planeet en heb daar al een deel verkend. Maar ik vraag me af: heb ik nu al het grootste deel van wat deze game te bieden heeft gezien? Want eerlijk gezegd blijft het gevoel een beetje “meh”.

Ik speel met een stealth build (veel skill points / perks in stealth, guns, etc...) maar stealth voelt tot nu toe behoorlijk zinloos. Ik kan NPC’s niet one-shotten met een silenced weapon, dus na de eerste takedown zit ik meteen in een gevecht. En respeccen lijkt niet mogelijk, dus opnieuw beginnen zou de enige optie zijn… maar daar heb ik weinig zin in.

Wat ik vooral mis is een wereld die echt leeft. De map voelt leeg aan, en de POI’s zijn tot nu toe behoorlijk saai. In Fallout had elke locatie wel iets interessants: een uniek item, een mini-verhaaltje, mailwisselingen op computers… dat soort dingen. Hier lijkt dat totaal te ontbreken. Ook de humor waar vaak over gesproken wordt? Misschien is het gewoon niet mijn soort humor, maar ik heb er nog weinig van gemerkt :?
Er zijn totaal vier werelden dus je hebt de helft al gezien. Als het dan nog niet klikt dan is het denk ik niet je spel. Ik vond de eerste twee werelden zelf het leukst dus het wordt niet veel beter.
Een stealth build lijkt me extreem moeilijk in deze game. Het spel is er niet echt voor gemaakt want als je wordt ontdekt heb je meteen een groep vijanden die je aanvallen. Je companions doen ook nog eens weinig schade tenzij je flink in Leadership investeert. Dan wordt het al heel snel heel moeilijk.

• SparksNL
  • Nu online
Slender77 schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:09:
[...]

Er zijn totaal vier werelden dus je hebt de helft al gezien. Als het dan nog niet klikt dan is het denk ik niet je spel. Ik vond de eerste twee werelden zelf het leukst dus het wordt niet veel beter.
Een stealth build lijkt me extreem moeilijk in deze game. Het spel is er niet echt voor gemaakt want als je wordt ontdekt heb je meteen een groep vijanden die je aanvallen. Je companions doen ook nog eens weinig schade tenzij je flink in Leadership investeert. Dan wordt het al heel snel heel moeilijk.
Ik heb de game inmiddels al verwijderd, maar alsnog bedankt voor de bevestiging. Ik vind het ergens altijd zonde om een game niet uit te spelen, maar omdat deze via Game Pass beschikbaar was, valt het gelukkig nog te overzien :)

Wat betreft die stealth build: hoezo zou de game daar niet echt voor gemaakt zijn? Er zitten juist tal van skills en perks in die stealth gameplay aanmoedigen. Sterker nog, tijdens de introductiemissie kun je expliciet voor stealth kiezen. Persoonlijk denk ik dat het gewoon slecht is uitgewerkt.
Pagina: 1