Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dahua NVR (met camera's) niet meer benaderbaar extern

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Side_swipe
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-11 20:50
Mijn vraag
Op onze oude adres konden we de NVR (met de camera's) bekijken als we niet thuis waren, dat werkt nu niet meer na de verhuizing.
We zijn een paar honderd meter in de straat verhuist. Camerasysteem is hetzelfde gebleven maar de (glasvezel) modem/router is wel anders.
Als de telefoon met de app in het wifi netwerk zit (dus je bent thuis), kun je de camera's/NVR wel bekijken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-DAHAU NVR (NVR 4104) + Dahua camera's 3 stuks
-Router Nokia XS-2426G-B
-gDMMS Plus app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het vermoeden dat er ergens in de router (of in de NVR) een instelling niet goed staat maar ik weet niet welke parameter dat zou moeten zijn. (die afkortingen zeggen me niks)

Met google of youtube kwam ik ook niet verder.

Wie weet het?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je had toch niet je NVR direct aan het internet gehangen middels port forwarding op de router? Dat is niet echt aan te raden. Beter is het om via een VPN-verbinding in je LAN te komen en zo via het interne IP-adres de camera te bereiken. Een andere methode kan een reverse proxy zoals Cloudflare Tunnel maar dan wel met authenticatie, omdat anders effectief de NVR weer direct online bereikbaar is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13
Ik gok er op dat op het vorige modem UPnP aan stond. En op het nieuwe niet

Liege, liege, liegebeest!

• Side_swipe
Room42 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 03:39:
Je had toch niet je NVR direct aan het internet gehangen middels port forwarding op de router? Dat is niet echt aan te raden. Beter is het om via een VPN-verbinding in je LAN te komen en zo via het interne IP-adres de camera te bereiken. Een andere methode kan een reverse proxy zoals Cloudflare Tunnel maar dan wel met authenticatie, omdat anders effectief de NVR weer direct online bereikbaar is.
Niet dat ik mij bewust van ben. Ik had een Router GENEXIS Platinum-7840 en nu een Nokia XS-2426G-B

Is jou methode mogelijk met mijn router?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Oei, Delta als ISP? Dan heb je waarschijnlijk nu een WAN IP middels CGNAT.

Even inloggen op Mijn Delta en dan kun je het aanpassen in je abonnement naar standaard dynamisch IP (of iets dergelijks)

Daarna heeft het de voorkeur om middels een VPN een verbinding op te zetten naar de Dahua, zoals @Room42 ook al aangaf. Port forwarding kan ook, maar zorg dat je firmware altijd up to date is.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Side_swipe
Liegebeest schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 05:49:
Ik gok er op dat op het vorige modem UPnP aan stond. En op het nieuwe niet
Dit staat er nu (dus zo te zien niet)

Wat is nu handig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhR7umr4oenR5p6Lk68ByKd42I8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nf1ZdUrzxzYnawWOw9U4x51H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Side_swipe op 10-11-2025 19:56 ]

• Side_swipe
PD2JK schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:54:
Oei, Delta als ISP? Dan heb je waarschijnlijk nu een WAN IP middels CGNAT.

Even inloggen op Mijn Delta en dan kun je het aanpassen in je abonnement naar standaard dynamisch IP (of iets dergelijks)

Daarna heeft het de voorkeur om middels een VPN een verbinding op te zetten naar de Dahua, zoals @Room42 ook al aangaf. Port forwarding kan ook, maar zorg dat je firmware altijd up to date is.
Ja klopt, was Caiway en nu Delta.

Wat gaat er dan "mis" met de Dahua.
Ik heb bijvoorbeeld ook een alarmsysteem (Ajax) en 2 verschillende merken cameradeurbellen (Ring en Euvy, mijn vrouw heeft een bedrijfje aan huis met eigen toegangsdeur).

Dat kan ik allemaal bedienen zolang ik internet verbinding met de telefoon heb.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die systemen werken via toegang náár het internet.

Met Dahua moet het de andere kant op, van internet naar je LAN. Daarvoor is een port forwarding of VPN vereist.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Pagina: 1