Badkamer kitten en voegen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ximie99
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-10 08:21
We willen de badkamer gaan voegen en kitten.

muurtegels zijn 13x13 en willen we met zilvergrijs voegen/kitten, deze zitten ook om de badombouw en de toilet reservoir ombouw.

Daarnaast hebben de de vloertegels van 60x60 die we met antraciet willen voegen en kitten naar de muur.
+ douchebak die we ook met antraciet willen afkitten op de muur en op de tegelrand

We hebben al meerdere goede ervaringen met den Braven kit, dus eigenlijk wou iik daar ook de sanitair kit van in de genoemde kleuren. Goed gevoel bij en lees hier en daar goede berichten over.

Dan komt je bij het voegen aan, daar had ik na wat rondlezen bedacht dat Mapei untracolor plus in de genoemde kleuren wel een mooie optie is. De vraag is alleen of die combinatie handig is ivm eventuele kleurverschillen o.i.d.

Er is ook sanitair kit van Mapei in matchende kleuren, maar de prijs daarvan is bijna 2x zo duur en heb ik niet in dezelfde maat goede berichten over gelezen (betekend niet dat het niet goed is, alleen minder informatie voor meer geld)

Dus de vraag is of mensen hier ervaring mee hebben of denken dat het veel verschil zou maken.

Voor de portemonnee scheelt het best veel en Den Braven kit lees ik goede dingen over plus ervaring met andere kits van hun die goed zijn bevallen daardoor leun ik richting deze keuze. Maar benieuwd of er dus andere inzichten zijn.

We doen dit niet dagelijks. Zelf alleen paar jaar terug een paar tegels in een toiletje gevoegd en gekit en m'n pa heeft decenia terug de badkamer helemaal gedaan en hij kan netjes kitten en wil dat nu ook doen, maar die wil ik wel uitrusten met goed spul en liefst wat geld overhouden om hem nog op iets leuks te trakteren als het klaar is :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAlBundy
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:30
Mapei kit op kleur is prima spul. Heb daar al heel wat meters in verschillende kleuren mee gekit. Kleur komt goed overeen met het voegmiddel.

Den braven is uitstekende kit. Koop zelf nooit meer een ander merk.

Heb wel eens van een ander merk (duits dacht ik) acryl kit op kleur gekocht, maar dat spul was snel aan het klonteren en dus praktisch niet goed te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:16
Hier ook mapei gebruikt voor de badkamer, hoofdzakelijk omdat ik dan voeg en kit in dezelfde kleur heb.

Qua voeg kun je ook nog kerapoxy overwegen (hier ook gebruikt)