Overleden omvormer vervanger....goed kandidaat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

seninha

god's right foot

Topicstarter
Wij hebben thuis 18 Simax 250w panelen.
Deze hangen aan een 1-fase Omniksol-5k-Tl omvormer . Panelen zijn in twee groepen aangesloten dus er gaan 2 plus en 2 min kabels de omvormer in.

Nu is het zo dat de omvormer geen teken van leven meer geeft. Dus ga er van uit dat deze overleden is.
Heb van alles geprobeerd, maar krijg deze niet meer aan de praat. LCD scherm staat uit en mijn zonneplan app laat ook geen teken van leven zien.

Omdat we in de toekomst alles willen vernieuwen (systeem is nu 11 jaar oud) ben ik aan het kijken voor een 2de hands omvormer.

Nu heb ik bij mij in de buurt eentje gevonden van 3 jaar oud. Een Solax X1-5.0-T-D
Dit is ook een 1-fase omvormer waar je ook twee groepen op aan kan sluiten. Verder heeft deze zelfde aansluitingen als huidige unit.
Als ik specificaties bekijk is alles wel een beetje het zelfde alleen DC amperage is veel lager dan wat ik nu heb.

Mijn omvormer heeft volgende DC waardes:

DC nom: 33A
DC Max: 36A

En de Solax heeft :
DC Max 12A
DC short circuit current : 15A

Ben benieuwd of ik dan deze kan gebruiken? Of moet ik echt een omvormer hebben met hogeren DC amperage?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMMN_Y5TXyLncK4yKekDhY9Eg6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnDYqUP91sVd4oHYNsMXIiXn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEKkEZUS5RRRIBtUGs1Jzt-W_vU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mirGOKOKql1BjVkMBolDUrA.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profile Flickr

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:38
Is de netvoeding van de omvormer wel in orde? Automaat in de meterkast niet uitgeschakeld? Meet je 230V aan de AC-zijde van de omvormer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nee, niets is uit.
Heb alleen gister de omvormer uitgezet omdat ik bezig was om laadpaal CT klemmen goed te zetten en daarvoor moest ik zonnepanelen uitzetten.

Sindsdien werkt deze dus niet meer

iRacing Profile Flickr