Toon posts:

Wat is een SGI Iris Indigo 2

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om de Silicon Graphics Iris Indigo 2. Wat is het? :?

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07 14:56
is het niet een SGI indigo 2 met IRIX
waarbij IRIX de SGI versie van *nix is

volgens mij is dat logischer

tis vermoedelijk een oud professioneel werkstation

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen typfout Irix-->Iris hoor. Het is een bestaand systeem. Wat ik wil weten is of het overeenkomt met een 486 of met een Pentium IV, en wat er speciaal aan is. Er zal toch wel iets speciaals aan zijn anders hadden ze gewoon een Intel gebouwd.

Ik zag hem op Ricardo.nl staan voor f1000,- en daar staat wel wat cryptische info:

Iris Indigo 2 R4400, 128 MB geheugen 4 GB HDD, keyboard, muis en 19" monitor. SOLID IMPACT graphics. gxinfo: ---------------------------- Graphics board 0 is "IMPACT" graphics. Managed (":0.0") 1280x1024 Product ID 0x1, 1 GE, 1 RE, 0 TRAMs MGRASrevision 1, RA revision 0 HQ rev A, GE11 rev B, RE4 rev A, PP1 rev A, VC3 rev A, CMAP rev DMC rev C unknown, assuming 19" monitor (id 0x9) Channel 0: Origin = (0,0) Video Output: 1280 pixels, 1024 lines, 75.92Hz (1280x1024_76_32db) ------------------------------ hinv ---------------- CPU: MIPS R4400 Processor Chip Revision: 6.0 FPU: MIPS R4000 Floating Point Coprocessor Revision: 0.0 1 250 MHZ IP22 Processor Main memory size: 128 Mbytes Secondary unified instruction/data cache size: 2Mbytes on Processor 0 Instruction cache size: 16 Kbytes Data cache size: 16 Kbytes Integral SCSI controller 0: Version WD33C93B, revision D Disk drive: unit 1 on SCSI controller 0 Integral SCSI controller 1: Version WD33C93B, revision D On-board serial ports: 2 On-board bi-directional parallel port Graphics board: Solid Impact Integral Ethernet: ec0, version 1 Iris Audio Processor: version A2 revision 1.1.0 EISA bus: adapter 0 ------------------------------

Jaja dat stond er. :?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

SGI staat voor Silicon Graphics, de bouwer van nog steeds de beste grafische hardware voor professioneel gebruik.
Iris is de naam van een verschillende hele oude reeksen work-stations van SGI (10 jaar geleden). Het wordt nog wel eens ten onrechte gebruikt als aanduiding van alle modellen (zoals hier). De Personal Iris-systemen zijn fors uitgevallen big-towers, meestal in donkerblauw of paars.

De Indigo-2 is een van de "recentere" modellen (vanaf zo'n 5 jaar oud). Nog steeds een zeer bruikbaar systeem voor (licht) professioneel CAD/CAM-gebruik, ik doe regelmatig upgrades op bij elkaar zo'n 16 van die dingen verspreid over Nederland. Verkrijgbaar in verschillende processoren, de MIPS 4400, of heel leuk de MIPS 10000. Dit zijn uit de kluiten gewassen desktop-modellen, in de kleuren paars of cyaan.

IRIX is het operating system hiervoor, een variatie op het thema UNIX, naar mijn mening een middenklasser, ik ken betere en slechtere.

Oeps, toen ik "Verstuur" deed, had jij ook wat gedaan.

Mijn commentaar op de specs :

De 250m MHz R4400, een van de zwaarste uit die reeks, moet je toch in capaciteit vergelijken met een 500 MHz Pentium-geval, het loopt echt lekker. De video-kaart is niet de zwaarste, maar ook niet de baby. Naar mijn mening is de gevraagde f.1000,-- helemaal geen gek bedrag voor de uitrusting.
Ik zie niet of er een IRIX-versie op de schijf staat, anders zijn er ook bruikbare Linux-jes voor te krijgen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12 10:31
Er staat al een hoop goede info in de vorige post, maar nog even wat aanvullingen:

Iris is volgens mij meer een algemenere naam voor de serie workstations die SGI maakt. Als je bv. Irix installeert, krijgt de machine default de naam IRIS, dacht ik (lang geleden dat ik dit heb gedaan). De naam Iris komt in ieder geval vaker terug dan alleen bij de eerste serie machines.

http://www.futuretech.vuurwerk.nl ,dé infosite
(hier staan ook wel Indigo2's aangeboden)

De prijs lijkt me ook redelijk, maar ik kan natuurlijk niet zien hoe hoog die gaat uitvallen met bieden.

De 250Mhz processor is inderdaad een van de zwaarste, maar met een pentium 500 vergelijken, lijkt mij ietwat overdreven. Een R10k processor is echter fors sneller (bij lagere kloksnelheid :)), er staan ook weer benchmarks van verschillende processoren op die site. Als je een R10k hebt, kun je ook meer geheugen in de machine stoppen.

groeten,
Michiel

ps. Je moet er ook goed op letten dat er installatiemedia bij de machine zitten (en liefst ook nog c-compilers)

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op woensdag 19 september 2001 00:04 schreef mcdroos het volgende:
ps. Je moet er ook goed op letten dat er installatiemedia bij de machine zitten (en liefst ook nog c-compilers)
Gewoon een cd'tje met NetBSD booten.. :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-12 20:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Flectiondirect heeft een paar Indigo2 Impact 1000's op voorraad. Er zit een 175MHz R10000 in en 128MB RAM. Prijs is 499 euro incl 20" monitor.

Check: http://www.flectiondirect.com

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 08:40 schreef Femme het volgende:
Flectiondirect heeft een paar Indigo2 Impact 1000's op voorraad. Er zit een 175MHz R10000 in en 128MB RAM. Prijs is 499 euro incl 20" monitor.

Check: http://www.flectiondirect.com
Bedankt voor de tip! Is een R10000 175Mhz snel? Waar is dat mee te vergelijken?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-12 20:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier staan wat vage benchmarks: http://www.futuretech.vuurwerk.nl/perfcomp.html

De R10000 op 175MHz lijkt een stuk sneller dan de R4400 op 250MHz.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ook te verwachten als je operating system dan wel programma's gebruik kunnen maken van de 64-bits architectuur van de R10000, tegen de 32-bits architectuur van de R4400.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Felicia|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2003
Nog een linkje met achtergrondinfo:

http://www.obsolyte.com/sgi_indigo2
Pagina: 1