Hallo allemaal,
Ik zoek tips voor een elektrische fiets (liefst met middenmotor, mag eventueel achtermotor zijn als de ondersteuning soepel doorloopt) met de volgende wensen:
Ondersteuning tot 28 km/u. Ik fiets nu vaak rond 27 km/u en wil niet dat de motor al bij 25 km/u wegvalt of dat het trappen opeens veel zwaarder wordt.
-Dichte kettingkast of belt
-Handschakeling (gripshift / draaishift)
-Gebogen stuur, Ik zit rechtop mijn fiets
-Framemaat +-60cm, Ik ben 1.90 m lang en 85 kg.
-Budget ± €2.000–€4.000
Gebruik: dagelijks woon-werk, vlak terrein.
Ik heb nu een Batavus Adagio met voorwielmotor die het tot 28 km/u ondersteund. nu zoek ik een model dat soepel ondersteunt en ook die snelheid haalt zonder weg te zakken. Mijn huidige fiets is 14 jaar oud en echt aan vervanging toe. Overigens ben ik niet op zoek naar een speed pedelec of het opvoeren van een fiets.
Zonder ondersteuning wordt ik te warm en kom ik bezweet aan, omkleden is geen optie. Ik zie regelmatig andere mensen ook rond deze snelheid fietsen, maar kan vaak niet zien welk merk of model zij gebruiken. Fietsenwinkels in de buurt willen hier weinig over kwijt.
Ik heb vijf modellen gevonden die me interessant lijken:
Mijn eerste indruk:
Wil ik veel power, dan neig ik naar de Grenoble.
Wil ik stil en soepel, dan de Orange.
Wil ik makkelijk schakelen, dan de D-Rule.
Maar natuurlijk moet dit ondervonden worden met een proefrit.
Mijn vraag aan jullie: heeft iemand ervaring met één van deze modellen, specifiek hoe de ondersteuning aanvoelt bij snelheden rond 25–28 km/u? Bij welke fiets voel je dat de ondersteuning niet abrupt wegvalt en het rustig blijft cruisen rond 27 km/u?
Of kent iemand nog een ander merk of model dat standaard soepel ondersteuning biedt rond 27 km/u, eventueel met een voor- of achtermotor? Geen opgevoerde fietsen, gewoon standaard doorlopende ondersteuning.
Alvast bedankt voor alle tips en ervaringen!
Ik zoek tips voor een elektrische fiets (liefst met middenmotor, mag eventueel achtermotor zijn als de ondersteuning soepel doorloopt) met de volgende wensen:
Ondersteuning tot 28 km/u. Ik fiets nu vaak rond 27 km/u en wil niet dat de motor al bij 25 km/u wegvalt of dat het trappen opeens veel zwaarder wordt.
-Dichte kettingkast of belt
-Handschakeling (gripshift / draaishift)
-Gebogen stuur, Ik zit rechtop mijn fiets
-Framemaat +-60cm, Ik ben 1.90 m lang en 85 kg.
-Budget ± €2.000–€4.000
Gebruik: dagelijks woon-werk, vlak terrein.
Ik heb nu een Batavus Adagio met voorwielmotor die het tot 28 km/u ondersteund. nu zoek ik een model dat soepel ondersteunt en ook die snelheid haalt zonder weg te zakken. Mijn huidige fiets is 14 jaar oud en echt aan vervanging toe. Overigens ben ik niet op zoek naar een speed pedelec of het opvoeren van een fiets.
Zonder ondersteuning wordt ik te warm en kom ik bezweet aan, omkleden is geen optie. Ik zie regelmatig andere mensen ook rond deze snelheid fietsen, maar kan vaak niet zien welk merk of model zij gebruiken. Fietsenwinkels in de buurt willen hier weinig over kwijt.
Ik heb vijf modellen gevonden die me interessant lijken:
Model | Motor | Versnelling | Prijs |
---|---|---|---|
Gazelle Orange C8 Plus HMB 2025 | Bosch Active Line Plus | Shimano Nexus 8 | €2.749 |
Batavus Finez E-go Power Exclusive Smart 2025 | Bosch Active Line Plus | Shimano Nexus 8 | €3.199 |
Gazelle Grenoble C5 HMB 2025 | Bosch Performance | Shimano Nexus 8 | €3.899 |
Sparta C-Grid Ultra 2025 | Bosch Performance | Enviolo traploos | €3.249 |
Sparta D-Rule Ultra 2025 | Bosch Performance | Enviolo traploos | €3.899 |
Wil ik veel power, dan neig ik naar de Grenoble.
Wil ik stil en soepel, dan de Orange.
Wil ik makkelijk schakelen, dan de D-Rule.
Maar natuurlijk moet dit ondervonden worden met een proefrit.
Mijn vraag aan jullie: heeft iemand ervaring met één van deze modellen, specifiek hoe de ondersteuning aanvoelt bij snelheden rond 25–28 km/u? Bij welke fiets voel je dat de ondersteuning niet abrupt wegvalt en het rustig blijft cruisen rond 27 km/u?
Of kent iemand nog een ander merk of model dat standaard soepel ondersteuning biedt rond 27 km/u, eventueel met een voor- of achtermotor? Geen opgevoerde fietsen, gewoon standaard doorlopende ondersteuning.
Alvast bedankt voor alle tips en ervaringen!