Broodjesvloer BIMS beton

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marianne95
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 23:36
Wij zijn zelf de cementdekvloer eruit aan het slopen zodat de aannemer er vervolgens vloerverwarming in kan leggen met een nieuwe cementdekvloer.
Van te voren heb ik aan de aannemer gevraagd hoe diep hij verwachtte dat we moesten slopen, hierop zei hij dat we een 5 cm dekvloer hadden. Daaronder zouden we het echt wel merken als we de fundering raakte zei hij.
Toen we een strook 5cm diep hadden uitgeboord kwamen we erachter dat het daaronder niet per se harder is... dus nog een klein stukje dieper uitgeboord. Blijken we een broodjesvloer te hebben met dus een druklaag die nu een deels gesloopt is.

We hebben de aannemer al geïnformeerd en die heb ik net gesproken. Hij zegt dat we de hele zandcementlaag en drukvloer gewoon weg kunnen halen en dat ze dan 6cm dekvloer met vloerverwarming terug kunnen leggen zonder problemen.
Denken jullie dat dit klopt of begaan we nu een grote fout?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SY8RQOGJInYh4_pCuiv4UKhPxg=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ByrYiAMXsw96yf6kZVSoN8dy.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgTlRieCreKrQiAE1ZL3HuHVu7Y=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/HDVRJolH0nOHmT7YZtRkUB6C.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Marianne95 op 15-10-2025 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-10 15:43
Marianne95 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:04:

Denken jullie dat dit klopt of begaan we nu een grote fout?
Wat hij zegt klopt. Jij haalt je dekvloer weg, hij legt een nieuwe met vloer verwarming. Kans op beschadigen van de broodjes is imo wel aanwezig.

Wat ik niet snap, als er zoveel "vlees" beschikbaar is waarom wordt er dan niet gefreesd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marianne95
@Grutte Pier Oke gelukkig!
Misschien was mijn context ook niet helemaal duidelijk haha. Er lag al vloerverwarming in, maar die was (helaas) als bijverwarming gelegd.... Aangezien wij het als hoofdverwarming willen moest dit er dus eerst weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Marianne95 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:45:
@Grutte Pier Oke gelukkig!
Misschien was mijn context ook niet helemaal duidelijk haha. Er lag al vloerverwarming in, maar die was (helaas) als bijverwarming gelegd.... Aangezien wij het als hoofdverwarming willen moest dit er dus eerst weer uit.
Je hebt ook aannemers die gewoon nieuwe lussen frezen door de bestaande bijverwarming heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:43
Als er een kruipruimte onder de vloer zit dan zou ik de aannemer eerst laten komen kijken of de draagkracht van de vloer niet wordt aangetast.
Meestal liggen die broodjes tussen balken dus moet je voorzichtig zijn dat je die balken ook niet teveel beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marianne95
@Wolly ik moet zeggen dat we die optie niet echt onderzocht hebben, de hele tegelvloer moest er al uit, dus de dekvloer daarna leek dan in verhouding ook niet de moeite haha. Ook wel handig omdat de huidige dekvloer ook op bepaalde plekken in weg zit/zat.

@vogelmans in principe is de aannemer wel vooraf komen kijken en heeft daarbij ook in de kruipruimte gekeken. Overigens merken we wel dat de laag duidelijk van een ander materiaal is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-10 14:26
Dekvloer eruit, maar die bims blokken die je op de foto ziet (dat korrelige beton in T-vorm op de eerste foto) moet je wel heel laten. Ik denk dat dat wel gaat lukken met een beetje beleid.
Pagina: 1