nieuw merk?: GMR

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15-10 17:04
Ik wil mijn oude desktop vervangen en heb deze gevonden bij Bol.com voor € 629.-

EAN: 8721001991594
Specificaties:
Moederbord: Intel Mainboard
Processor: Intel Core i7
Videokaart: Onboard HD Graphics 4600
RAM: 32GB
SSD: 1000GB
Behuizing: OFF265
Koeler: BOX
Voeding: 230 Watt - (80Plus)
Extra: Windows 11 Pro | DVD-RW | HDMI
Goed om te weten:
- "Ready for work!" Dit is een startklare computer!
- Deze computer is voorzien van een voorgeïnstalleerde Windows 11 Pro.
- Windows 11 Pro, meertalig (bij de eerste opstart kunt u kiezen uit diverse talen waaronder: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Portugees enz..)
- 3 jaar fabrieksgarantie.

Ik ga het gebruiken voor gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen, maar ook foto bewerking met Paintshoppro en tekstverwerking/Excel

monitor, printer, muis en keyboard heb ik al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn oude pc heeft een Intel video waar mijn monitor prima op draait, dus dat moet ook in de nieuwe zitten. De HD in het oude systeem is een 1TB SSD wat erg goed bevalt dus wil ik dat ook in de nieuwe.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ik heb geen voorkeur, maar heb weinig verstand van wat wel of niet goed is.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb nog nooit van dit merk gehoord, ben gewoon bang een kat in de zak te kopen. Dus een beetje advies van jullie kenners is zeer welkom

Beste antwoord (via Marbi op 15-10-2025 16:58)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:01
v&a aangeboden: Budget Game-PC, Ryzen 5 3600, RX5700XT 8gb, 16gb RAM, 1tb M.2... of als je geen games speelt maar heel veel cpu power wilt v&a aangeboden: MINISFORUM UM890 Pro Mini PC Ryzen 9 8945HS 32gb/1TB

Ik ken de verkopers niet, dus geen garantie, maar de inhoud is heeeeeel stuk sneller :)
v&a aangeboden: Minisforum UM870 Slim (Ryzen 7 8745H - 32GB DDR5 - 2TB NVMe S...
Zit er tussenin, r7 ipv r9, maar ruim voldoende om weer hoop jaren mee te gaan.

Excuses, geen van deze heeft een cd drive. Moet die per se intern zijn? Want dat zie je al 5 jaar niet veel meer.

[ Voor 35% gewijzigd door 99ruud99 op 15-10-2025 09:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 99ruud99
Heb je gezien wat erin zit?
Ddr3 en een i7 van meer dan 10 jaar geleden.

Hier kan je niets mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:11
Het is een Intel Core i7 van de 4e (!) generatie. Die wordt niet eens officieel ondersteund voor Windows 11.

Mijn advies, ver weg blijven bij dit soort gasten :)

Edit: Hun website is ook echt kansloos/niet bestaand, alles riekt naar scam hier..

[ Voor 20% gewijzigd door Xilvaro op 15-10-2025 09:33 ]

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:37

Pazo

Mroaw?

Dat bol dit faciliteert...?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
OMG!!! Dank jullie wel voor deze snelle reactie!! Dit bedoel ik nou: ik zou hier zo met open ogen dit ding kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:39

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik denk dat je met jouw wensen heel gelukkig wordt van zo'n kastje.
https://www.amazon.nl/UM8...66-a797-898a80096999&th=1
Het enige dat goed is om naar te kijken wat voor aansluiting je monitor heeft. als dat DVI is heb je ook nog een DVI naar HDMI verloopje nodig: https://www.amazon.nl/del...%2Caps%2C110&sr=8-12&th=1

Lekker compact en snel in werkt direct met windows 11 geinstalleerd zodra je hem uitpakt. Ik ga er dan even vanuit dat je iets voor office gebruik wil?

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-10-2025 09:35 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Dit is gewoon zwaar verouderde meuk van 13 jaar geleden wat officieel geen Windows 11 kan draaien. Goed dat je even controleert voordat je een paar honderd euro uitgeeft aan een kat in de zak.
Dit soort hardware krijg je zelfs voor een paar tientjes niet kwijt op V&A, niemand wil het hebben... tenzij je niet eerlijk adverteert met de specs van dat ding (wat deze verkoper dus doet).

Als je Refurbished wilt kan je beter bij Estunt kijken. Die prutsen ook niet Windows 11 support, als het een PC is die geen Windows 11 ondersteunt heb je die optie ook gewoon niet bij de OS-keuze. Vind de keuze daar alleen niet heel ruim als je een systeem met 1TB zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Wil je dat we voor je meekijken, dan moet je even neerzetten wat je ermee wilt doen en wat je budget is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xilvaro
Dat vind ik dus ook.

Dus (wellicht tegen beter weten in) heb ik het alsnog aan Bol.com gerapporteerd. Dit slaat nergens op en mensen gaan hier de dupe van worden.
DeNachtwacht schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:35:
Ik denk dat je met jouw wensen heel gelukkig wordt van zo'n kastje.
https://www.amazon.nl/UM8...66-a797-898a80096999&th=1
Het enige dat goed is om naar te kijken wat voor aansluiting je monitor heeft. als dat DVI is heb je ook nog een DVI naar HDMI verloopje nodig: https://www.amazon.nl/del...%2Caps%2C110&sr=8-12&th=1

Lekker compact en snel in werkt direct met windows 11 geinstalleerd zodra je hem uitpakt. Ik ga er dan even vanuit dat je iets voor office gebruik wil?
Dit zijn (voor hetzelfde geld) de betere deals inderdaad :*)

[ Voor 70% gewijzigd door Xilvaro op 15-10-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Via de site van de fabrikant is dezelfde PC ook nog eens 30 euro goedkoper.

EDIT: Al zie ik nu dat je voor dit geld inderdaad veel beter kunt krijgen, wat een afzetters met antieke hardware. Daarnaast vind ik 230W voeding voor een dergelijke PC ook wel erg laag.

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2025 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
Dit had ik allemaal niet verwacht. De echte verkoper bij Bol.com is 'ComputerExpert.nl'. Als je die zoekt op internet kom je bij een adviesbureau.
Mijn budget is € 900,- en ik zoek iets degelijks met een cdrom, 1tb SSD en intel video Ik weet dat ik een overloop voor de monitor zou moeten kopen, want het is standaard een DVI. Ik wil wel graag weer een desktop tower.

[ Voor 20% gewijzigd door Marbi op 15-10-2025 09:49 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
v&a aangeboden: Budget Game-PC, Ryzen 5 3600, RX5700XT 8gb, 16gb RAM, 1tb M.2... of als je geen games speelt maar heel veel cpu power wilt v&a aangeboden: MINISFORUM UM890 Pro Mini PC Ryzen 9 8945HS 32gb/1TB

Ik ken de verkopers niet, dus geen garantie, maar de inhoud is heeeeeel stuk sneller :)
v&a aangeboden: Minisforum UM870 Slim (Ryzen 7 8745H - 32GB DDR5 - 2TB NVMe S...
Zit er tussenin, r7 ipv r9, maar ruim voldoende om weer hoop jaren mee te gaan.

Excuses, geen van deze heeft een cd drive. Moet die per se intern zijn? Want dat zie je al 5 jaar niet veel meer.

[ Voor 35% gewijzigd door 99ruud99 op 15-10-2025 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een adviesbureau van de familie Doe, zie ik... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:15
Marbi schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:46:
Dit had ik allemaal niet verwacht. De echte verkoper bij Bol.com is 'ComputerExpert.nl'. Als je die zoekt op internet kom je bij een adviesbureau.
Mijn budget is € 900,- en ik zoek iets degelijks met een cdrom, 1tb SSD en intel video Ik weet dat ik een overloop voor de monitor zou moeten kopen, want het is standaard een DVI. Ik wil wel graag weer een desktop tower.
Zoiets dus uitvoering: Paradigit Home Office Ultimate Intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
Dank je wel voor je antwoord youridv1, maar die van Paradigit is bijna hetzelfde als die GMR, het heeft zelfs geen Bluetooth. Ook hier weer dat i7processor 14e generatie. Mijn huidige pc heeft ook een processor i7-4770 waardoor het niet geschikt is voor Windows 11. Dus deze pc lijkt me niet geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Marbi schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:28:
Dank je wel voor je antwoord youridv1, maar die van Paradigit is bijna hetzelfde als die GMR, het heeft zelfs geen Bluetooth. Ook hier weer dat i7processor 14e generatie. Mijn huidige pc heeft ook een processor i7-4770 waardoor het niet geschikt is voor Windows 11. Dus deze pc lijkt me niet geschikt.
Er zit een verschil van 10 tussen deze generaties in. Er staat 14e generatie, niet 4e :)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een i7 van de 14e generatie is geen i7 4770. Die heeft een veel hoger nummer (i7 14700 in dit geval). Intel CPU's van voor de 8e generatie (8000 serie) hebben geen officiële Windows 11 support. Vanaf 8000 en hoger is er dus wel support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
die i7-4770 is mij huidige pc (https://www.marjasweb.nl/windows/msinfo.html).
Microsoft heeft al aangegeven dat die processor niet geschikt is voor Win 11. Maar ook het TMP ontbreekt op het moederbord van mijn huidige pc.

[ Voor 17% gewijzigd door Marbi op 15-10-2025 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:15
Wat is er volgens jou mis met een 14e generatie i7?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:31
Ik zou een 14e generatie i7 niet zo snel aanraden aangezien alle problemen ermee.

Voor dit gebruik zou ik gewoon een goede mini pc pakken ipv een hele desktop pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Die Paradigit computer heeft een i7 14700, géén i7 4770. Scheelt bijna 10.000 ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Miyazono schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:45:
Ik zou een 14e generatie i7 niet zo snel aanraden aangezien alle problemen ermee.

Voor dit gebruik zou ik gewoon een goede mini pc pakken ipv een hele desktop pc
Die issues treden vooral op bij overclocking zover ik begreep. Voor huis, tuin, keuken en office gebruik is de kans dat die issues optreden minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
Kan ik een mini pc ook rechtop zetten? Ik heb er geen ruimte voor onder mijn monitor.

Hahn je hebt gelijk; ik had die 1 over het hoofd gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Marbi Ja, het kan wel zijn dat je dan een standaard erbij kunt aanschaffen of zelf maken om dat mogelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
@Marbi Mini pc's kan je gewoon overal neerzetten. Die hoeft niet op een specifieke plek te staan om te werken. Je zou hem zelfs bij de buren neer kunnen zetten zolang je kabels lang genoeg zijn en je buren het niet erg vinden ;)

@CH4OS ook bij normaal gebruik kunnen problemen optreden. Hier wat vrienden die bij alleen gaming gebruik en ook vrienden die computer alleen voor een beetje netflix en ander huis tuin en keuken gebruik hadden die met kapotte cpu's zaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
Bedoel jij die mini waar @Nachtwacht het over had, van Amazone?
Of bedoel je de mini die hier 2e hands te koop staat bij v&a?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Zijn beide goede opties

Die van Amazon is ietsjes sneller en nieuw. Die van V&A is tweedehands natuurlijk maar heeft wel een leuk prijskaartje

[ Voor 72% gewijzigd door Miyazono op 15-10-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
allebei hebben ze een ingebouwde AMD Radeon 780M, wat waarschijnlijk inhoudt dat ik ook een nieuwe monitor moet kopen, want die draait op intel. Het is wel ook een oude Samsung S24D391, maar het is een hele goede en ik ben er nog steeds erg blij mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Marbi op 15-10-2025 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
die prijskaartjes zijn inderdaad ook extra aandacht waard: er zit € 223,91 tussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Je scherm werkt gewoon met amd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyazono
Zoals hier boven mij aangegeven, scherm gaat gewoon werken. Beeldschermen zijn niet gebonden aan specifieke videokaart merken om te werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
Marbi schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:08:
allebei hebben ze een ingebouwde AMD Radeon 780M, wat waarschijnlijk inhoudt dat ik ook een nieuwe monitor moet kopen, want die draait op intel. Het is wel ook een oude Samsung S24D391, maar het is een hele goede en ik ben er nog steeds erg blij mee.
Waarom denk je dat je een nieuwe monitor zou moeten kopen? Zolang de nieuwe computer de juiste uitgang heeft, HDMI of DisplayPort, maakt het een monitor niet uit of het Intel, AMD, Nvidia of de Lidl is die het beeld stuurt.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:47

BLACKfm

o_O

Intel, AMD of NVidia zijn merknamen voor over het algemeen videokaarten (in geval van Intel en AMD kan dat ook de processor zijn).

Een monitor kan op al die merken, maar het is wel belangrijk te weten of de aansluiting die je op de monitor gebruikt ook aanwezig is op de bewuste computer.

De hedendaagse vormen van aansluitingen zijn HDMI en Displayport (DP). En in beperkte mate ook via USB C. 'Vroegah' had je VGA (DSUB) en DVI.

Je kunt de diverse soorten aansluitingen online wel terugvinden als je op de bewuste termen zoekt, dan zal google wel een plaatje laten zien hoe dat er uit ziet. Elke moderne pc kan wel overweg met HDMI of DP.
VGA (vaak een blauwe stekker) en DVI (meestal wit) zul je niet meer zien.

Eventueel kan je ook onder/achter de monitor kijken of daar nog meer aansluitingen zitten. HDMI bestaat al heel lang, maar heeft lang samen met DVI geleefd. Het zou dus best kunnen dat je huidige monitor óók over HDMI beschikt. En anders zijn daar wel verloopjes voor.

Edit: Geen idee in welke regio je woont, maar wellicht is er een Tweaker die je persoonlijk kan/wil helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 15-10-2025 15:25 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
nou....ik heb op de tast een jaar geleden een nieuwe pc in huis gehad met een aparte insteek Nvideo kaart; dat werd een drama. Zelfs na het veranderen van de resolutie naar 800x600 was het nog veel te groot.
Deze monitor kan op VGA (is het nu) maar ook op HDMI

[ Voor 11% gewijzigd door Marbi op 15-10-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
Als jullie allemaal gelijk hebben, begin ik toch wel wat te voelen voor de mini pc op v&a....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbi
Ik woon in NoordHolland, rond Haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Nu, je kan altijd je scherm in de auto laden en de pc ophalen
Dan vraag je vooraf of je de pc even mag testen.
* Kerkrade is best ver, oeps

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 15-10-2025 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilvaro
Een beetje recente PC heeft wel een HDMI aansluiting. En anders sowieso DisplayPort die je met een verloopje naar HDMI kan omtoveren.

Zoals @BLACKfm aangeeft, het maakt geen hout uit welke videokaart er in die PC zit, werkt allemaal. Het (specifieke) geval wat je hierboven aanhaalt heeft waarschijnlijk een hele andere oorzaak dan het feit dat het een Nvidia kaart was :)

Pagina: 1