Toon posts:

BNC > SUB D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb dus op me piiyama :P monitor ook SUB D zitten ( volgens mij zeg ik het goed ) had de vraag of van BNC to SUB D beter beeldkwaliteit geeft als , BNC naar BNC (standaard ) anders haal ik me zo'n kabel :)

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Op Iiyama-monitor zijn toch twee input D-SUB-aansluitingen.
En op de videokaarten zit er toch enkel maar een output D-SUB-aansluiting.
Hoe sluit je dan de BNC-kabel via de videokaart aan de monitor?

Weet er iemand het?

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:36
volgens mij maakt dat nix uit, ik heb 't al 's gezien op me werk maar ik zag geen verschil hoor :?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

BNC zou beter moeten zijn. wat de preciese reden is weet ik niet meer. Ik heb op de mijne wel een BNC gezet en ik heb wel iets beter beeld (alleen merkbaar in hogere resoluties)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Is erg leuk als je de Voodoo2 kaart op SUB-D zet en je 2D/3D-kaart op BNC. Kun je op de monitor omschakelen, en heb je geen vermindering van kwaliteit door het doorlussen.

Verwijderd

Topicstarter
oke ... ik zal effe een keer kijken of ik zo'n kabel kan vinden ... bedankt iedergeval!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Een BNC-kabel(met ferriet-kern) geeft in het algemeen een beter signaal door aan de monitor, omdat de kleuren Rood, Groen en Blauw hun eigen "kabeltje" hebben.

Verder is het verschil pas echt te merken wanneer je een resolutie draait van 1280*960/1024 @ 85Hz.

-

Verwijderd

Deze kabel zorgt wel degelijk voor verschil, vooral op hogere resoluties, ik neem aan dat je 5 BNC aansluitingen hebt achterop je monitor, 3 voor de kleurtjes 1 horizontaal en 1 vertikaal, dit zorgt ervoor dat elk kleur/hor/ver signaal appart word verzonden naar de monitor, hierdoor gaat het beeld minder trillen op hogere resoluties. Je merk zeker wel verschil, ik gebruik al 2 jaar zo'n kabel, en zie onderhand gelijk verschil als ik er een normale 15m/15m kabel gebruik. Deze kabel is in meerdere winkels te krijgen, ik heb hem gehaald bij Dunnet, voor Fl 105,-, perfecte zaak trouwens *D (veel verschillende componenten).

Groet,

Orbital
Pagina: 1