Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pezos
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16-10 13:09
Hallo allemaal,

Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik werk inmiddels ruim drie jaar voor deze werkgever en heb me in die tijd altijd met volle inzet en betrokkenheid ingezet.

Wat me vooral steekt, is dat er het afgelopen jaar geen enkel functionerings- of voortgangsgesprek met mij is gevoerd. Ik heb dus nooit feedback gekregen of de kans gehad om iets te verbeteren. Het nieuws kwam daardoor behoorlijk onverwachts en eerlijk gezegd ook hard aan.

Op dit moment heb ik me ziekgemeld. Gezien de manier waarop dit is gegaan, voel ik weinig motivatie om de resterende weken nog op het werk te verschijnen, maar mijn contract loopt officieel pas eind november af.

Mijn vragen zijn:
  • Wat zijn in deze situatie mijn rechten en plichten richting mijn werkgever?
  • Is het verstandig om toch te blijven werken (ook al is dat met tegenzin), of is ziek thuisblijven juridisch gezien ook een optie?
  • Zijn er zaken waar ik nu extra op moet letten, bijvoorbeeld richting het UWV of voor een eventuele WW-aanvraag?
  • Hoe zit het in dit geval met een eventuele transitievergoeding?
Alle tips en ervaringen zijn welkom, ik wil dit graag netjes en verstandig aanpakken.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:01
Je hoort te blijven werken, ondanks je tegenzin. Mocht het je echt ziek maken kan je je wel ziek melden. Bespreek dit met werkgever of arbeidsarts.
Je hebt rechten opgebouwd, had je een vast contract of?
Natuurlijk neem je zo snel mogelijk contact op met UWV. Hier werken ook mensen die dit traject vaker hebben begeleid, en dus beter weten wat er allemaal op je pad gaat komen. Vaak doen ze dit met alle liefde. Er is geen nadeel aan extra informatie inwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VrolijkeFrans!1
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20:13
Transitievergoeding heb je recht op aangezien hun het contract niet verlengen. Meeste werkgevers doen alsof ze dit nog niet weten en zullen dit niet zelf te sprake brengen is mijn ervaring.

Daarnaast ziek melden enkel als je ook daadwerkelijk ziek voelt, en dit hoeft niet lichamelijk, geestelijk kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-10 16:11
Volgens mij zit TS er ook geestelijk redelijk doorheen, dus idd ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:@pezos welkom op Tweakers. We verwachten een bepaalde mate van eigen inzet op Tweakers zoals ook vermeld staat in onze huisregels. Dus wat heb je zelf al uitgezocht? Welke specifieke vragen heb je dan nog na dit eigen onderzoek?

Probeer het gerust nogmaals met een nieuw topic, maar kijk dan wel goed naar de huisregels van een goede topicstart :)

Dit topic is gesloten.