Wifi op europarcs wil niet op laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57
Wij hebben prima wifi in ons huisje. Alle telefoons kunnen prima connecten met de QR code.
Even het wachtwoord uit die QR gehaald en op de laptop verbinden... Helaas!
Er kan geen verbinding gemaakt worden met dit netwerk. Laptop heeft thuis nooit issues gehad en ook hier werkt ie prima via een mobiele hotspot; maar waarom niet op de router van het huisje? Ook de centrale wifi hotspot werkt niet. Drivers en firmware al gechecked. Reboot uiteraard ook al gedaan, dus laaghangend fruit is er niet meer.

Logboek toont: Er is een interne fout opgetreden; 5005 Netwtw06.

Met daarna een NDIS warming:
"Het opnieuw instellen van netwerkinterface Intel(R) Dual Band Wireless-AC 8260 is gestart. Tijdens het opnieuw instellen van de hardware wordt de netwerkverbinding heel even onderbroken. Reden: The network driver requested that it be reset. Deze netwerkinterface is 2 keer opnieuw ingesteld sinds deze voor het laatst is geïnitialiseerd."

Ik lees hier wel dat iemand zegt dat de wifi kaart stuk is, maar dat zou niet verklaren dat ik nu gewoon over de hotspot verbinding heb?

https://community.intel.c...002-and-5005/td-p/1369931

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Beste antwoord (via rens-br op 16-10-2025 10:32)

• Mistraller
Okee, pubers even van de wifi afgejaagd en de PoE van de router afgegooid... probleem opgelost. Ik kreeg namelijk ook de Chromecast die hier in het huisje aanwezig is niet op het internet; en dat zou raar zijn. Een chromecast in ieder huisje ophangen en die dan niet online komt.

Nogmaals thanx all, het was dus idd een flimsy router ;)

Speed is nu 80down/50 up trouwens, dus zonder hotspot ertussen nog ff sneller.

[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 15-10-2025 23:13 ]

---------------

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ze zouden zomaar het type apparaat kunnen blokkeren via een policy op de wifi controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vorkie schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:59:
Ze zouden zomaar het type apparaat kunnen blokkeren via een policy op de wifi controller.
Ja zat ik ook een beetje aan te denken, maar dat zou toch gek zijn als je als camping/huisjespark alleen mobieltjes toelaat.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:03:
[...]

Ja zat ik ook een beetje aan te denken, maar dat zou toch gek zijn als je als camping/huisjespark alleen mobieltjes toelaat.
"Thuiswerken" tegen gaan? Als onderdeel van niet bewonen regels?

Geen idee verder het was het eerste waar ik aan dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:18

FreakNL

Well do ya punk?

Als dat echt zo is zou je dit nog kunnen proberen:

Telefoon connecten
Telefoon op vliegtuigmodus
Laptop Mac veranderen naar Mac telefoon (zijn tooltjes voor)
Laptop connecten

Verder heb ik deze altijd in mijn tech-tas voor het geval wifi bokt
https://www.amazon.nl/TP-...6138545&gad_source=1&th=1

Verder had ik bij europarcs geen probleem met laptop op wifi maar dat was wel in 2020.

Heb je de drivers van je wifi al geüpdatet?

[ Voor 64% gewijzigd door FreakNL op 14-10-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mac spoofing staat al aan op de driver, maar aangezien dit absoluut geen huisjespark is wat lang bewoond is, en de TV ook alleen netwerk heeft (iptv van europarcs) geloof ik niet dat hier bandbreedte restricties meespelen, het netwerk is erg snel. Ik vertrouw vooral die errors in de systemlogs van de laptop niet.
ik zie ook een 5002 Intel(R) Dual Band Wireless-AC 8260: heeft vastgesteld dat de netwerkadapter niet goed werkt.

Ik heb wel het WLAN naar mijn telefoon hotspot gekregen, dat werkt. Niet echt ideaal maar de ontvangst over 4g valt hier soms tegen omdat we in een dal zitten. Dus het is iets minder vervelend, maar ik stoor me er nog wel aan dat ik niet weet waarom het niet werkt..

Als ik zoek op ac8260 met 5002 en 5005 errors dan lijkt het wel dat ik niet de enige ben, dat is een kleine geruststelling :P

[ Voor 8% gewijzigd door Mistraller op 14-10-2025 18:54 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:11

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Valideer voor de zekerheid even of je dat wachtwoord wel goed hebt, door hem op een ander apparaat (je telefoon) handmatig in te vullen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Mistraller schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:39:
Even het wachtwoord uit die QR gehaald en op de laptop verbinden... Helaas!
Er kan geen verbinding gemaakt worden met dit netwerk. Laptop heeft thuis nooit issues gehad en ook hier werkt ie prima via een mobiele hotspot; maar waarom niet op de router van het huisje?
Je laptop (welke?) ziet toch wel het WiFi SSID?
Bepaalde oudere WiFi adapters kunnen soms problemen geven met WiFi 6 routers/AP's waarbij het SSID niet kan worden gezien.
Maar misschien dat deze specifieke driver hier ook helpt?

Laptop/Driver/DELL Expert gezocht
KPN Community: Lenovo laptop ziet Wifi netwerk niet na Windows update (AC 8265)
Zit er misschien een Intel Dual Band Wireless-AC 8265 adapter in die Lenovo?

Waarschijnlijk is de momenteel geïnstalleerde/geüpdatete driver niet (meer) compatibel met de nieuwe KPN Boxen.
Een helaas vaker voorkomend probleem.

Maar probeer het eens met de drivers uit dit topic.
Wat ik lees zit er ook ondersteuning in voor de AC 8265.
Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL
Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe
Hiermee wordt je driver dan geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
remco_k schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:56:
Valideer voor de zekerheid even of je dat wachtwoord wel goed hebt, door hem op een ander apparaat (je telefoon) handmatig in te vullen.
laaghangend fruit :)

beide spots waar ik de wachtwoorden van heb werken niet. Hoofd hotspot is gewoon "europarcs". Kan je weinig fout aan typen.

Dan krijg je bovendien een nette error dat het password niet klopt en niet een vage melding in je eventlog.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:50
Ik kan het niet helemaal uit de startpost halen en wellicht stomme vraag, maar hoeveel apparaten (telefoons) heb je al verbonden?
Is het niet een limiet op aantal apparaten per QR waar je tegenaan loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Idd, even checken of je wel met meer dan x apparaten mag connecten. En soms hebben die parkjes ook nog wel eens gewone wifi en 'premium' wifi tegen betaling. Bij die eerste kan ik me voorstellen dat ze alleen telefoons toestaan en bij die premium wellicht sneller en ook laptops.

Volgende week zit ik ook in een europarcs huisje, zal het ook eens checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
The_Doman schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:57:
[...]

Je laptop (welke?) ziet toch wel het WiFi SSID?
Bepaalde oudere WiFi adapters kunnen soms problemen geven met WiFi 6 routers/AP's waarbij het SSID niet kan worden gezien.
Maar misschien dat deze specifieke driver hier ook helpt?

Laptop/Driver/DELL Expert gezocht
KPN Community: Lenovo laptop ziet Wifi netwerk niet na Windows update (AC 8265)

[...]
Het is een Lenovo X1 Yoga en ik heb thuis juist wifi6 en dit huisje niet. Want op de telefoons komt ook geen 6je in beeld dat ik bij een wifi6 wel heb op mijn tel.
Downgraden van de driver heb ik nog niet geprobeerd. Driver op de intel site als die uit WSUS zijn dezelfde version in elk geval

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Sebas1979 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:59:
Ik kan het niet helemaal uit de startpost halen en wellicht stomme vraag, maar hoeveel apparaten (telefoons) heb je al verbonden?
Is het niet een limiet op aantal apparaten per QR waar je tegenaan loopt?
4 toestellen, de huisjes hebben een eigen SSID, maar voor de camping gasten is er ook een centrale SSID die ook supergoed bereik heeft. Er staan momenteel maar 4 caravans of zo, dus er zijn maar weinig gasten.
En ik zit nu met mijn telefoon op de centrale SSID dus huisjes router ziet nog maar 3 apparaten en de tv is nog niet aangeweest (zit overigens met utp, met een heel kort kabeltje)
Op beide SSID's komen dezelfde errors in de eventlog en geen connectie.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
@The_Doman de drivers die jij linkt zijn overigens niet voor de 8260. Het zal wel een combi zijn van een flimsy router met deze nic of zo. Ik zit voor de ac8260 op latest, intel heeft de win10 drivers nog online staan.

Ik heb nu 30mbit down 14up dus dat is meer dan zat voor nu, alleen ff telefoon hotspotje aanzetten. Moet maar zo. Geen zin om de hele avond nog te tweaken verder.

Thanx voor het meedenken allemaal!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbspeel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:33
Bekenden van me hadden een eigen chalet op een park van Droomparken, wat inmiddels EuroParcs is. Wat ik van hen weet, is dat huisjes inderdaad hun eigen internetabonnement, router en dus SSID hebben. Daarnaast wordt de centrale SSID door diezelfde routers verzorgd (kwamen ze later achter, wellicht voorwaarden niet doorgeploegd).

Bij het afsluiten van het abonnement werd aangegeven dat de downstream 30 mbit is (up wisten ze niet meer, was ook niet relevant). Als dat bij alle parken zo is, heb je nu in ieder geval de maximale snelheid te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
gbspeel schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:37:
Bekenden van me hadden een eigen chalet op een park van Droomparken, wat inmiddels EuroParcs is. Wat ik van hen weet, is dat huisjes inderdaad hun eigen internetabonnement, router en dus SSID hebben. Daarnaast wordt de centrale SSID door diezelfde routers verzorgd (kwamen ze later achter, wellicht voorwaarden niet doorgeploegd).

Bij het afsluiten van het abonnement werd aangegeven dat de downstream 30 mbit is (up wisten ze niet meer, was ook niet relevant). Als dat bij alle parken zo is, heb je nu in ieder geval de maximale snelheid te pakken.
Ja klopt, het europarcs routertje hangt achter de TV want die heeft ook netwerk nodig. Met ethernet trouwens. Maar ik heb natuurlijk geen kabel mee :P
Is trouwens in Luxemburg.

---------------

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Okee, pubers even van de wifi afgejaagd en de PoE van de router afgegooid... probleem opgelost. Ik kreeg namelijk ook de Chromecast die hier in het huisje aanwezig is niet op het internet; en dat zou raar zijn. Een chromecast in ieder huisje ophangen en die dan niet online komt.

Nogmaals thanx all, het was dus idd een flimsy router ;)

Speed is nu 80down/50 up trouwens, dus zonder hotspot ertussen nog ff sneller.

[ Voor 10% gewijzigd door Mistraller op 15-10-2025 23:13 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Was 1x leuk, volgende dag weer problemen. De router van de buren werkt overigens wel, maar dan moet ik steeds onze router uitzetten (anders pakt ie de centrale hotspot op onze eigen router), dat is ook prut. Het reset knopje weet ik niet of het slim is om dat in te drukken; misschien is de router dan wel iets teveel kwijt ;)
Goed, de wandel en fietsroutes zijn nu toch gemaakt dus laptop is niet meer nodig deze vakantie.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Mistraller als de rest geen problemen heeft zou ik toch eens gaan vragen waarom die van jullie uitvalt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Damic schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:46:
@Mistraller als de rest geen problemen heeft zou ik toch eens gaan vragen waarom die van jullie uitvalt.
De telefoons doen het wel gewoon. Geen zin om hier verder de techneut uit te hangen, dat snappen de dames op de receptie toch niet. ;)

---------------

Pagina: 1