iPhone op afstand bedienen met Teamviewer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sngsc6
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13:32
Goedendag,

Al een tijdje probeer ik een iPhone te bedienen vanaf mijn Windows 11 pc. Dit zou moeten kunnen met de app Teamviewer QuickSupport. Op de pc heb je dan Teamviewer Remote Control nodig.

Bovenstaande heb ik geïmplementeerd op zowel de iPhone als op de pc. Ook heb ik onderstaande acties gepleegd.

Stappen:
1. Installeer de TeamViewer-app op je iPad:
• Download de TeamViewer QuickSupport-app uit de App Store.
• Open de app; deze zal een ID-nummer tonen.
2. Activeer scherm delen op je iPad:
• Open het Configuratiescherm op je iPad (veeg van boven naar beneden).
• Tik op de Schermopname-knop (een rond icoon met een stip).
• Druk lang op de knop en selecteer TeamViewer uit de lijst.
• Tik vervolgens op Live-uitzending starten.
3. Installeer de TeamViewer-software op je pc:
• Download en installeer de volledige TeamViewer-client van de website van TeamViewer of gebruik de web-app via web.teamviewer.com.
4. Verbind vanaf je pc:
• Open TeamViewer op je pc.
• Voer de ID van de iPad in het daarvoor bestemde veld in.
• Klik op 'Verbinden' of een vergelijkbare knop om de verbinding te starten.
5. Start de sessie:
• Op de iPad verschijnt een verzoek om de verbinding te accepteren en het scherm te delen.
• Accepteer het verzoek om de sessie te starten.
• Vanaf nu kun je de iPad vanaf je pc bedienen.

Echter als ik verbinding maak, dan lijkt het wel alsof de pc verbinding heeft met de iPhone, maar er gebeurt verder niks. Ik kan het scherm niet zien. Het scherm op de pc blijft vragen, om de schermopname te starten op de iPhone, hetgeen wel is gedaan.
Wel kan ik een chat starten en tekst versturen naar de iPhone en deze wordt ook ontvangen.

Via een YouTube filmpje heb ik gezien dat dit wel zou moeten kunnen en dat je daarmee de iPhone over zou kunnen nemen. Het lukt mij echter niet.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe, of wat ik te weinig heb gedaan?

Graag zou ik deze optie willen gebruiken, daar ik mindervalide ben en mijn iPhone niet meer kan bedienen met mijn handen. Ik kan alleen nog een laptop of pc met een muis bedienen, die aangepast is.

Hartelijk dank alvast.