Problemen met Chromecast- en YouTube-app - Device disconnect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:20
Hallo mede tweakers,

Ik heb een probleem met de YouTube app op mijn (Samsung - Android) telefoon, i.c.m. casten naar de Chromecast. Dit probleem speelt al meerdere jaren en irriteert mij mateloos. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, maar ben bang dat er niks aan te doen valt. Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd maar dacht doe nog een laatste poging via Tweakers.

Het probleem:
Ik cast YouTube naar de Chromecast. Na, zeg 15 - 30 minuten krijg ik een melding op de tv: device disconnected. De Chromecast gaat terug naar het home scherm en ik moet het filmpje opnieuw casten naar de tv. Daarna geen problemen meer. Dus dit gebeurt 1x per kijk sessie en ook enkel met de YouTube app.

Situatie:
- Domme tv met een Chromecast HD derde generatie.
- Chromecast is aangesloten met usb op de tv. Gaat dus aan en uit met de tv.
- Mijn vrouw en ik hebben beide een Samsung Galaxy S21 FE. Wij hebben beide dit probleem, maar ook al met vorige telefoons.
- Netwerk apparatuur van Ubiquiti. Bestaande uit een USG, meerdere switches en twee 6+ AP's. Eén AP op de begane grond en één op zolder. In en rondom het huis is meer dan voldoende wifi signaal.

Reeds ondernomen toubleshooting stappen:
- Batterij besparing van de YouTube app en google play services app uitgeschakeld. Geen verschil.
- Na het casten mijn wifi uitgeschakeld. YouTube blijft gewoon draaien op de tv. Lijkt dus niet te maken te hebben met mijn telefoon die verbinding verliest of überhaupt met mijn telefoon.
- Andere Chromecast geprobeerd. Ik heb nog een andere derde generatie HD variant. Zelfde problemen mee. Daarnaast nog een derde generatie 4K geprobeerd. Zelfde problemen mee. Ik heb een streaming stick gekocht met Google TV erop incl ingebouwde Chromecast van Thomson. Zelfde probleem.
- Eén van de twee AP's uitgezet om te kijken of het te maken zou hebben met het switchen tussen de AP's. Dit heeft niet geholpen.
- In de unify software met wat features gespeeld, die online werden aan of afgeraden i.c.m. Chromecast. Ik weet verder niet goed wat de features doen, maar geen verschil.
- Chromecast voeding vanuit het stopcontact zodat deze altijd aan staat. Geen verschil.

Ik vergeet vast nog wat stappen die ik reeds ondernomen heb. Na meerdere jaren weet ik niet precies meer wat ik allemaal geprobeerd heb. Hebben jullie enige idee waar dit door komt? Ik hoor het graag en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:34

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb de "issues" in de titel even in "problemen" veranderd. Het is niet dat we hier heel kritisch zijn, maar ik vond dat de Nederlandse taal hier toch iets teveel geweld aangedaan werd.