Verhuisd naar Colorado USA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daantjuu
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-10 20:24
Hey allemaal,

Sinds april woon ik in Colorado in de Verenigde Staten. Het was een flink avontuur om hierheen te verhuizen. Van papierwerk tot wennen aan hoe alles hier nét even anders werkt. Maar goed, inmiddels is mijn game-pc eindelijk weer aan de praat (dat duurde wat langer dan gepland) en ik dacht: misschien zijn er hier op Tweakers nog meer Nederlanders die in de VS wonen.

Lijkt mij leuk om een klein Discordkanaal te starten met wat gelijkgestemden. Gewoon wat chatten, samen gamen, ervaringen uitwisselen over leven en werken hier, dat soort dingen.

Als er interesse is, laat het even weten.
En als je gewoon nieuwsgierig bent naar hoe het leven hier is, werk, cultuur, prijzen, eten, hoe het is om als Nederlander in Colorado te wonen, stel gerust vragen. Een soort AMA mag ook best.

Gr Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:30

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Leuk, ik heb het doorgezet naar een maat van me die in Texas woont.

Zelf zou ik het best een tof land vinden om te wonen, maar dan wel financieel onafhankelijk dat je niet gekoppeld bent aan het politieke klimaat en de sociale onzekerheid wat ik echt wel een issue vind van dat land.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weirdoojp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:53
Jeroen Boersma woont in de US (Volgens mij ook in Colorado) :)
https://linktr.ee/jayintheusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Er zijn wel her en der topics over Tweakers in het buitenland cq emigratie. Er zijn best wat Tweakers die in de VS wonen (of hebben gewoond).
Het Emigratie Topic
Tweakers buiten Nederland
Tweakers in het buitenland

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18

sapphire

Die-hard pruts0r

@Hillie Woont in Texas.... (dacht ik).

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 14-10-2025 15:57 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Correct, een klein stukje buiten Austin. Sinds 2009 in de VS, inmiddels ook Amerikaan geworden. 2009 tot 2012 in Californië, daarna Washington State tot 2022 en sindsdien in Texas.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-10 21:50
Chicago hier! Nu anderhalf jaar hier, met nog anderhalf jaar op de planning. Discord klinkt gezellig.

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjuu
Ha top, leuk dat de topic wat tractie krijgt.

@Hillie hoe is het leven in Texas?
en @SharpY Hoe gaat het bij jou in Chicago?

Ik zal binnenkort wel een discord aanmaken, momenteel erg druk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je al een Ford F150 8v motor pickup gekocht? Koop dan! Ik ben nu al jaloers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjuu
Ha nee, die vraag krijg ik wel vaker. Nog geen Ford F150, misschien komt die nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Daantjuu schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:57:
Ha top, leuk dat de topic wat tractie krijgt.

@Hillie hoe is het leven in Texas?
en @SharpY Hoe gaat het bij jou in Chicago?

Ik zal binnenkort wel een discord aanmaken, momenteel erg druk zelf.
Het is zoals je het zelf maakt. Ik werk voor een chipboer, bevalt verder goed. Het is hier vooral warm, dat is voor menigeen wel wennen.

@Blasterxp ik heb jarenlang een Toyota Tundra gereden. Best prettig en natuurlijk makkelijk om een hoop zooi achterin te smijten. En betrouwbaarder dan de gemiddelde Ford, als ik de eigenaren daarvan mag geloven. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-10 21:50
Chicago is echt een hele gave stad om te wonen, misschien wel een van de gaafste ter wereld.... Het is heel erg 'leefbaar', veel parkjes, leuke plekken en alleen maar vriendelijke mensen - en toch echt een wereldstad met alle gekke-grote-gave dingen die daar bij horen. 'Cost of living' is wel relatief hoog (we wonen in de stad, niet in de 'burbs'), maar de gezelligheid die je er voor terug krijgt is het waard voor ons, ook met een 4-jarige zoon. De zomers zijn hier heerlijk, in het bijzonder hier aan het strand en langs de hele kust van Lake Michigan en de winters lijken mee te vallen ten opzichte van de verhalen.

Van alle onrust (politiek) krijgen we weinig direct mee; wat wel lastig is af en toe, is het verschil tussen 'rijk en arm' wat wel groot is en dat is pijnlijk zichtbaar afhankelijk van waar in deze miljoenenstad je bent. Niet iets wat specifiek iets unieks is aan Chicago, maar meer de VS.

Daarnaast ben ik veel op reis voor werk, en heb ik dat kunnen combineren met reizen met het gezin; De teller staat op 25 staten in anderhalf jaar tijd en wat een geweldig gaaf land is 't! Nu we iets meer van de VS gezien hebben hebben we ook een beter begrip tussen de 2 amerika's, de mensen in de grote steden en de mensen daarbuiten - met de daarbij horende poltieke overtuigingen. Vreemd genoeg ( :P ), waar we ook zijn geweest en hoe hun politieke opvattingen dan ook - altijd alleen maar oprechte, vriendelijke mensen mogen ontmoeten.

De uitdaging is met al die gave dingen die we mogen doen, af en toe uitzoomen en genieten van hoe uniek de kans is; en voordat je het weet zit je in een heli in een rondje om Chicago O-) - zoals gezegd, hele gave stad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkxdE3hKjgLDC9TO_qSHOMViT_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QV97RuUfEmSnqzl5JxjUZMsr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door SharpY op 14-10-2025 22:05 ]

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Pagina: 1