De ESP32-S3-Box 3
Misschien kennen jullie de ESP32-S3-Box 3. Het is 1 van de standaard projectjes van ESPhome om met home assistant een spraak agent te maken. Ik wist er van maar had nooit mijn interesse tot dat ik bij een project kwam dat naast de spraak commando's. je een volledig aanpasbare GUI te geven.ESP32-S3-Box3-Custom-ESPHome
:strip_exif()/f/image/enfy5TJvkSyGhkXiNEzuuJCz.jpg?f=fotoalbum_large)
een ESPhome ontwikkelaar genaamd BigBobbas heeft custom firmware geschreven.
op github
Die je zelf weer kan aan passen. Zie mijn setup. Met minder dan een week ESPhome kennis.
YouTube: esp home esp32 b3. #homeassistant #esphome
Waar kopen?
Het is een product voor de ontwikkel bordjes markt. ik heb die van mij van een Chinese site.(to be tedited)
Install
Benodigdheden
- ESP32 S3 Box 3
- ESPHome-installatie - dit kan via de Home Assistant-add-on, een lokale CLI-installatie of Docker. Let op: het compileren van de configuratie vraagt redelijk wat systeembronnen en kan mislukken op oudere apparaten met weinig RAM of lage rekenkracht. Het uitvoeren van ESPHome op een krachtigere lokale machine maakt het proces aanzienlijk sneller en verkleint de kans op fouten. Details over hoe je ESPHome kunt uitvoeren op verschillende manieren vind je [hier voor OS-installaties] of [hier voor Docker].
- Home assistant - Een werkende installatie van Home Assistant, bij voorkeur op hetzelfde netwerk of VLAN als het apparaat, om verbindingsproblemen te voorkomen.
- File access - Samba Share Home Assistant-add-on (beschikbaar in de add-on store) of een andere manier om toegang te krijgen tot de bestanden en mappen van Home Assistant. Je hebt toegang nodig tot de map config/esphome vanaf je lokale computer om de vereiste geluidsbestanden te kunnen kopiëren.
- TTS/STT - Voor de spraakassistent heb je óf een Nabu Casa (Home Assistant Cloud)-abonnement nodig, óf de Whisper- en Piper-add-ons/Docker.
Als je geen gebruik wilt maken van de ingebouwde micro wake word-functionaliteit, heb je een wake word-engine nodig, zoals openwakeword.
De volgende add-ons zijn allemaal beschikbaar in de Home Assistant add-on store: Whisper, Piper en openwakeword.
Installatie
ClickMaak het iets van je zelf
clickESP Home is heel veel van de sensoren. solderen en 3d printen.
Maar aanpassen van BigBobbas code is vrij gemakkelijk.
Je kan het beperken toe toevoegen van home assistant sensoren, het aanpassen van de displays van de LCD en acties aan de touch screen toe voegen.
Hint: Deepseek is vriendelijk genoeg om de grote hoeveelheid yaml code te kunnen lezen en te begrijpen. Gemimi flash begrijpt de yaml syntax niet.
>.< >.< >.< >.<