Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:24
Mijn vraag
Hoe moet ik 3 stuks NZXT fans aansturen om de RGB led actief te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een NZXT H6 Flow RBG kast met een ROG Strix B650E-F gaming moederbord. De al aanwezige RGB fans van de kast heb ik kunnen installeren en de RGB van de fans werkt. Deze heb ik aangesloten op één van de addressable Gen 2 headers en de led functie werkt. Ik dacht eerst dat dit op de Aura RGB header moest, maar die is 4 pins en dan (denk ik) is het 12 volt i.p.v. 5 volt. De extra aangekocht fans draaien wel, maar geen RGB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik vond een kabel (QWORK® ARGB-splitterkabel, 5 V, 3-pins, argb-splitter, 1 bus naar 3 stekkers) waarmee ik dacht dat ik het wel voor elkaar zou krijgen. Deze is vandaag binnen gekomen en heb ik aangesloten, met de extra stekkers, op de stekkers van de NZXT fans. De kabel heb ik dan weer aangesloten op nog een 'addressable Gen 2 header', daar heb ik er 3 stuks van. Echter heb ik dus geen RGB. De kabel wordt gelever met een paar extra stekkertjes die ik tussen de aansluiting van de NZXT fans en de kabel heb geprikt. De gemarkeerde draad van de stekkers (NZXT) zitten op de pijltjes van de stekker van de splitterkabel.

Zie ik iets over het hoofd of kan het helemaal niet op de manier waarop ik dacht dat het zou moeten werken?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eq0RzEtXJN8sU5so8mBfEkN94T8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/22iBrdDrTAA4xc2xJyDDQOId.png?f=user_large