Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:46
Momenteel heb ik een S23+.
Ik kan, via mijn werk, overstappen. Alleen is de keuze beperkt tot Apple, Crosscall, Fairphone, Google, Microsoft, Motorola, Nokia, OnePlus, Samsung and Xiaomi.

Het meest straightforward zou zijn om de S25 (/+/Ultra) te nemen. We zijn zo onderhand wel wat gewend aan de Samsung skin :)
Alleen, ik moet 'nu' kiezen met levering van het toestel begin januari 2026. Dan zitten we natuurlijk al dicht tegen de release van de S26 (/+/Ultra/....). Terwijl de provider de telefoon gewoon verkoopt aan 'adviesprijs' (of ze zelfs boven). Voor de S25 Ultra met 12GB RAM en 512 GB opslag, komt dat dus op 1 573.97 terwijl dat toestel voor 1 399! Dat is dus wat overdreven.

Na wat opzoekwerk en wensen in overweging nemend (goede camera is 1 van de belangrijkste, maar ik game ook wel wat), zou de shortlist moeten zijn
Samsung Galaxy S25 (/+/Ultra), met de Ultra dan de beste maar ook de duurste
Google Pixel 10 Pro
Xiaomi 15 Ultra
OnePlus 13

Waarbij de Pixel 10 afvalt omwille van de achterophinkende prestaties.
De Xiaomi 15 Ultra zou de beste camera moeten hebben. De prijs daarvan zit echter op een forse 1 499.92. Voor een China-phone toch ook geen lage prijs (en opnieuw fors duurder dan de 1 199 op de Xiaomi site zelf!)
Blijft nog de OnePlus 13, die 949.02 kost in de shop (voor de 512GB variant) en 1 049.00 op de site van OnePlus. Daar krijg je er momenteel wel de OnePlus Watch 2 ofOnePlus Buds 4 bij.

Ik kan natuurlijk verder werken met de S23+, alleen loop ik volgend jaar dan tegen dezelfde issues op (met een versienummer verder).
Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat je inzit over de prijzen, maar dat de telefoon via je werk komt.
Hoe moet ik dit zien op jou portemonnee? Moet jij de telefoon betalen, of doet je werkgever dat? Met andere woorden is er een consequentie voor jou financieel welke telefoon je kiest?

Heel simpel, als het budget niets uitmaakt, zou ik dat ook uit je vergelijking weglaten, maakt dat wel uit, zou ik dat zeker meenemen, en dan wel voor de bedragen die voor jou van toepassing zijn, los wat ze elders in winkels kosten, want daar kun jij ze toch niet kopen via deze werk constructie.

[ Voor 36% gewijzigd door swhnld op 14-10-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
@swhnld bedankt, en sorry dat ik dat niet duidelijker maakte :)
Ik betaal de telefoon zelf via mijn bruto salaris (zeg maar een cafetaria-plan, al weet ik niet of dat in Nederland bestaat en/of ook zo genoemd wordt): de werkgever biedt, via verschillende providers, een aantal voordelen aan aan de werknemers. We betalen deze via ons brutosalaris (in ons geval, via onze eindejaarspremie), waardoor dit netto natuurlijk voordeliger uitkomt (want je betaalt geen +50% belasting). Dus de keuze is beperkt omdat je afhangt van het aanbod van de provider waarmee de werkgever een contract heeft, maar ik betaal wel zelf. De prijs is niet heel belangrijk (omdat je effectief maar ongeveer de helft betaalt vermits je de belasting op je loon vermijdt), maar het voelt toch wel heel zuur aan om dan een prijs te betalen die hoger ligt dan wat de merken zelf vragen op hun eigen site (wat dan meestal nog gevoelig hoger ligt dan de laagste prijs die je in andere winkels kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dat is duidelijk. Dus een S25 Ultra met 512 Gb opslag kost jou ongeveer 780 Euro, terwijl die voor goed 1000 Euro in de Pricewatch staat en bij een abonnement misschien nog goedkoper is.

Is er nog een gevolg op je recht op uitkeringen bijvoorbeeld? In Nederland zit je met een bruto netto regeling dat je inkomen na ontslag bijvoorbeeld lager geteld wordt als je daar gebruik van gemaakt hebt.

Ik zou op dit moment het geld in je zak houden en dit jaar niet meedoen en dat geld in een potje apart zetten voor volgend jaar. De upgrades zijn niet dermate dat je er super beter van wordt. En dan in januari zou ik je adviseren je aan te melden voor het Samsung evenement, en dan kijken of de S26+ iets is en of er mooie korting is om een S26+ te kopen voor een mooie prijs (je krijgt een kortingscode voor kijken naar het evenement, je krijgt Samsung member korting daar overheen als je member bent, vaak nog extra korting zoals een horloge of oordopjes, en ook vaak mooie inruil deals).

Daarnaast zou ik jou onderzoek van adviesprijzen en werkelijke prijzen via jullie ondernemingsraad (of andere personeelsvertegenwoordiging) op tafel brengen, dat jullie werkgever blijkbaar geld verspilt door te dure inkoop, want ik neem aan dat de toestellen via een bedrijf komen die leverancier is van de werkgever. Hopelijk resulteert dat volgend jaar in meer realistische prijzen, en een pak voor de broek voor de inkoop afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
swhnld schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:09:
Ok, dat is duidelijk. Dus een S25 Ultra met 512 Gb opslag kost jou ongeveer 780 Euro, terwijl die voor goed 1000 Euro in de Pricewatch staat en bij een abonnement misschien nog goedkoper is.
Klopt - terwijl, die aan 1 000 euro mij maar een 500 euro zou kosten. Toch de moeite :)
Is er nog een gevolg op je recht op uitkeringen bijvoorbeeld? In Nederland zit je met een bruto netto regeling dat je inkomen na ontslag bijvoorbeeld lager geteld wordt als je daar gebruik van gemaakt hebt.
Ja, er is een impact op het wettelijk pensioen. Gezien het, sinds dit jaar, via de eindejaarspremie wordt betaald, is er geen impact op andere uitkeringen (want die zijn steeds ifv het maandsalaris).
Ik zou op dit moment het geld in je zak houden en dit jaar niet meedoen en dat geld in een potje apart zetten voor volgend jaar. De upgrades zijn niet dermate dat je er super beter van wordt. En dan in januari zou ik je adviseren je aan te melden voor het Samsung evenement, en dan kijken of de S26+ iets is en of er mooie korting is om een S26+ te kopen voor een mooie prijs (je krijgt een kortingscode voor kijken naar het evenement, je krijgt Samsung member korting daar overheen als je member bent, vaak nog extra korting zoals een horloge of oordopjes, en ook vaak mooie inruil deals).
Zal eens proberen of dat lukt :)
Alleen gaat mijn wederhelft daar wellicht niet in meegaan (want dan ziet ze het geld lettelijk van de rekening gaan, en dat is wat anders dan minder geld op de rekening zien komen). Kan het, tegen dan, wel proberen natuurlijk :)
Daarnaast zou ik jou onderzoek van adviesprijzen en werkelijke prijzen via jullie ondernemingsraad (of andere personeelsvertegenwoordiging) op tafel brengen, dat jullie werkgever blijkbaar geld verspilt door te dure inkoop, want ik neem aan dat de toestellen via een bedrijf komen die leverancier is van de werkgever. Hopelijk resulteert dat volgend jaar in meer realistische prijzen, en een pak voor de broek voor de inkoop afdeling.
Ik dacht het wel even aan te kaarten ja. Alleen verwacht ik dat het bedrijf er weinig om zal geven: zij betalen niets (enkel de werknemer betaalt) en de standaard dooddoener 'je moet niet meedoen, het is een vrije keuze' ....

Wel bedankt voor de input!

(Net de cijfers eens naast elkaar gelegd. Het is onthutsend!
Voor de S25 Ultra met 512GB opslag:
  • Aanbieder: 1 573.97
  • Samsung: 1 399.00 (+inruil mogelijk)
  • Bol.com Plaza: 920.00 volgens de Pricewatch
  • Alternate: 999.00 volgens de Pricewatch
Voor de Xiaomi 15 Ultra:
  • Aanbieder: 1 499.92
  • Xiaomi: 1 199.00 (+inruil mogelijk)
  • Axitech: 1 319.00 volgens de Pricewatch
Voor de Pixel 10 Pro XL
  • Aanbieder: 1 433.98
  • Google: 1 429.00 (+ Pixel Buds Pro 2)
  • Azerty: 1 329.00 volgens de Pricewatch
Voor de OnePlus 13:
  • Aanbieder: 949.02
  • OnePlus: 1 049.00 (+ OnePlus Watch 2 OF OnePlus Buds 4)
  • Coolblue: 799.00 volgens de Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je topic gaat alleen maar over prijzen, maar wat je zoekt in een smartphone ontgaat me volledig?
Accuduur, camera-kwaliteit, game je veel of niet en zoja wat voor type games, ondersteuning belangrijk?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwakkel schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:24:
[...]
Zal eens proberen of dat lukt :)
Alleen gaat mijn wederhelft daar wellicht niet in meegaan (want dan ziet ze het geld lettelijk van de rekening gaan, en dat is wat anders dan minder geld op de rekening zien komen). Kan het, tegen dan, wel proberen natuurlijk :)
Voor wat het waard is, ik betaalde in de pre-order met alle kortingen en inruil (S21 Ultra 128 Gb) indertijd iets van 700 Euro voor mijn S23 Ultra 512 Gb.

En wat je wederhelft betreft, enige advies is communiceren. Leg het dilemma uit, zet geld van de bonus op je spaarrekening, gebruik dat geld voor de nieuwe telefoon. Relatie gaat om vertrouwen en elkaar iets gunnen, daar moet je samen aan werken.
Pagina: 1